X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שבעת שופטי בג"צ קוראים לרה"מ לשקול פניה רשמית בסוגיית השארת בתי הכנסת "אם התשובה היא בשלילה, נבקש לדעת את עיקרי הנימוקים לכך"
▪  ▪  ▪

בג"צ אינו מסתפק בתשובת המדינה שניתנה במסגרת הבקשה לדיון נוסף בעתירתם של הרב ישי בר-חן ונח פיל פולברג בסוגיית הריסת בתי הכנסת בישובים המפונים מרצועת עזה, וקורא באופן ישיר לראש הממשלה, אריאל שרון, לשקול פניה רשמית לרשות הפלשתינית על-מנת לבחון עימם את אפשרות השארת בתי הכנסת תחת אחריותם או תחת פיקוח בינלאומי, זאת על-מנת להימנע מהצורך בהריסתם (יום ג', 6.9.05).
כזכור, ביום א' השבוע, התקיים דיון נוסף בפני הרכב מורחב של שבעה שופטי בג"צ בראשותו של נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, ובו נדונה בשנית סוגיית הריסת בתי הכנסת בישובים המפונים ברצועת עזה.
הדיון התקיים בעקבות פסיקת מועצת הרבנות, לפיה אין להרוס את בתי הכנסת ביישובים המפונים. בכך, טענו העותרים, נשמטה הקרקע עליה נשענו שופטי בג"צ ויש לקיים "דיון נוסף" בסוגיה, זאת על אף העובדה כי לפני שבועיים הושג הסכם פשרה בין הצדדים לפיו שני בתי כנסת יועברו בשלמותם ומבתי הכנסת האחרים ילקחו חלקים מסויימים מהמבנה על-מנת לשמרם.
במהלך הדיון גילה נציג פרקליטות המדינה, עו"ד אבי ליכט, כי בין ישראל לרשות הפלשתינית התקיימו מגעים, בסיועם של מתווכים אמריקנים, במסגרתם הועלתה הסוגיה של השארת בתי הכנסת על תילם לאחר ביצוע תוכנית ההינתקות. על-פי דבריו של ליכט תשובת הפלשתינים היתה שלילית.
מנגד טענו העותרים, כי יש לפנות באופן רשמי אל הרשות הפלשתינית, גורמי האו"ם ואף לנשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, זאת על-מנת להבטיח כי עם העברת רצועת עזה לשליטת הפלשתינים, יישמרו מבני בתי הכנסת ולא יהרסו. לשיטתם, עדיפה האפשרות של הריסת בתי הכנסת על-ידי הפלשתינים מאשר הריסתם על-ידי מדינת ישראל.
בהחלטה שמפרסם הבוקר, פונה הרכב השופטים באופן ישיר לראש הממשלה שרון: "מבקשים אנו מראש הממשלה לבחון, אם על יסוד עמדה הלכתית זו (עמדת הרבנים שלא להרוס את בתי הכנסת נ.י) - ובמסגרת השיקולים המדיניים - יש מקום לפניה הרשמית המוצעת (אנו ערים למגעים לא רשמיים שעליהם נמסר בדיון). אם התשובה היא בשלילה, נבקש לדעת את עיקרי הנימוקים לכך".
נראה כי החלטת הרכב השופטים מעידה יותר מכל על הבנתם כי את "חבית הנפץ" הזו לא ניתן יהיה לפרק בעזרת "אקטיביזם שיפוטי" ונדרשת דרך פעולה אחרת, זהירה וקפדנית יותר. העברת הסוגיה ישירות לידיו של ראש הממשלה שרון מאפשרת את מיצוי ההליכים שלא באמצעות הכרעה שיפוטית.
עו"ד גלעד קורינאלדי, בא כח העותרים, בירך על החלטת בג"צ. "לאחר שמועצת הרבנות הראשית, ועדת חוקה, ונשיא המדינה אמרו את דברם בנושא, גילו הבוקר שבעת שופטי בג"צ אומץ לב מיוחד ורגישות רבה. מדובר בהחלטה תקדימית והיסטורית", אמר.

תאריך:  06/09/2005   |   עודכן:  06/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי ישנוניות יתר בשעות היום עשוייה להיות קשורה לדיכאון ואף לסוכרת ולא דווקא להפרעות שינה
אסף גבור
חקירתם של "ארבעת הקצינים" ובתוכם מוסטפא חמדאן מי שעמד בראש המשמר של לח'וד מעוררת שאלות לגבי הנשיא עצמו    בחודש הבא צפוי גם לח'וד להתייצב בפני וועדת החקירה לרצח אל-חרירי    שר לשעבר בלבנון: "האדם הזה לא יכול לשלוט במדינה, ולהערכתי הדבר לא ימשך יותר מחודשיים"
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
במת עץ של תיאטרון במצרים עלתה באש    הקהל אחוז פאניקה נמלט לכיוון היציאה    חלק נמחצו, חלק נשרפו    עשרות פצועים
מחלקה ראשונה
מקהלת זמרי פילהרמוניה שחזרה לאחרונה מסיבוב הופעות בהונגריה, מציגה סידרת קונצרטים חדשה - "קול-טורה"    המקהלה מאפשרת למאזינים להציץ אל מאחורי הקלעים, לשמוע, לראות, להרגיש ולהשתתף בעשייה
יפעת גדות
למרות ההצלחה של טיפול באנורקסיה בבית החולים, מצבן של 30% עד 70% מהחולות מדרדר כשהן יוצאות "לעולם האמיתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il