X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר חדש הראה כי נשים שאכלו ארוחת בוקר המורכבת מדגנים סבלו פחות מעודף משקל מאחרות לא נמצאה השפעה דומה בקרב גברים
▪  ▪  ▪

נשים המעדיפות דגנים לארוחת בוקר נוטות לשקול פחות מאלו הבוחרות במזונות אחרים לארוחת הבוקר או שמוותרות עליה, כך עולה ממחקר חדש.
התשובה לשאלה האם לדגנים קשר ישיר לשמירה על המשקל עדיין לא ברורה, אך עורכי המחקר מעריכים כי הסיבים, הוויטמינים והמינרלים הנמצאים בדגנים רבים עשויים לשחק תפקיד בכך.
שאלה נוספת שעדיין נותרה ללא מענה היא מדוע היתרון הפוטנציאלי מוגבל לנשים. בקרב גברים, לבחירה בארוחת בוקר המורכבת מדגנים או ארוחת בוקר אחרת לא היתה השפעה על המשקל.
החוקרים מאוניברסיטת מישיגן דיווחו על הממצאים בעיתון של איגוד התזונה האמריקני. מי שמימן את המחקר בחלקו היא יצרנית הדגנים קלוגס.
החוקרים ביססו את ממצאיהם על תוצאות סקר לאומי בנושא בריאות ותזונה שבוצע על-ידי גורמי בריאות אמריקנים רשמיים בשנים 1999-2000. מתוך 4,218 בוגרים שלקחו חלק בסקר, 77% נהגו לאכול ארוחת בוקר, 22% מהם העדיפו דגנים.
בקרב הנשים, אלה שאכלו דגנים לארוחת הבוקר היו בסבירות נמוכה ב-30% לסבול מעודף משקל מאשר נשים שוויתרו על ארוחת בוקר, גם כשגורמים אחרים, כמו פעילות גופנית וסך כל צריכת הקלוריות נלקחו בחשבון. נשים שעדיפו מזונות אחרים לארוחת הבוקר נמצאו בסבירות דומה לאלו שנמנעו מארוחת הבוקר.
החוקרים הדגישו כי לא ניתן להסיק ממחקר זה כי הדגנים לכשעצמם מסייעים בשמירה על המשקל. אך עדיין, בהשוואה לאכלני ארוחות בוקר אחרות, אוהבי הדגנים אכלו יותר סיבים ופחות שומן - דפוס תזונתי שנמצא קשור לשמירה טובה יותר על המשקל.
חוקרים נוספים העריכו כי הוויתור על ארוחת בוקר הוא שאחראי לנזק לקו המותניים משום שאנשים מפצים עצמם על-ידי אכילה של חטיפים עתירי קלוריות ושומן בשעות מאוחרות יותר.

תאריך:  08/09/2005   |   עודכן:  08/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ויקטור יושצ'נקו פיטר את ראש הממשלה    ביקש מהמושל המחוזי, יורי יחנורוב, להקים ממשלה חדשה    הבוקר התפטרו שני בכירים נוספים בממשל בעקבות פרשת השחיתות
מחלקה ראשונה
במרכז ספיישל הצלמים יעמדו חמישה צלמים ישראלים בולטים: ולנטין בלונוגוב, אמנון סלומון, אדם גרינברג, דוד גורפינקל ויואב קוש
יפעת גדות
התסמינים לסרטן השחלות אינם ברורים ולעיתים קרובות מיוחסים לגורמים אחרים    לרוע המזל, רוב הנשים מאובחנות בשלב מתקדם של המחלה
מירב לוי
הסיבה: התחלת בניית גשר המיתרים של הרכבת הקלה בעיר    העבודות יימשכו שנתיים    מומלץ לנסוע דרך כביש 443, מבשרת - הדסה וגינות סחרוב - גבעת שאול
עומר שיקלר
מסקר שפורסם היום עולה כי בקרב חברי המרכז דווקא נתניהו מוביל    עוד עולה מהסקר כי מועמדותו של לנדאו פוגעת בנתניהו    מצביעי העבודה רוצים את פרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il