X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישלמו 628 מיליון שקל בעד 63.5% ממניות נצבא נדל"ן גברו על פילגר וי.ו.א.ל. פילגר פונה לבית המשפט לגרנית הכרמל זכות סירוב
▪  ▪  ▪

חברת מישור הולדינג האמריקנית, בבעלות אילי הנדל"ן מוריס וג'ק שטרית, זכתה (יום ה') במכרז לרכישת השליטה בנצבא נדל"ן. האחים שיטרית הציעו 140 מיליון דולר, שהם 628 מיליון שקל, בעד 63.5% ממניות נצבא נדלן, המוחזקות בידי נצבא התנחלות.
האחים שיטרית גברו על חברת י.ו.א.ל. של קובי מימון, שהציעה, ככל הידוע, כ-460-470 מיליון שקל בעד המניות. חברת פילגר, בבעלות ג'ון בן-זקן, חיים רביבו ואברהם ננקשוילי, הציעה 430 מיליון שקל. המחיר שישלמו האחים שיטרית גבוה ב-46% מהצעתה של פילגר, זכתה לפני כחודש וחצי המכרז הקודם לרכישת המניות.
תוצאות המכרז נקבעו על-ידי ועדת המכרזים למכירת המניות, בראשות רואה החשבון אבי הירש. שיטרית מיוצגים בישראל בידי עו"ד אמיר חן ממשרד פישר-בכר-חן.
גרנית הכרמל, בשליטת משפחת בורוביץ, היא בעלת זכות סירוב לרכישת המניות, במחיר זהה להצעת שיטרית, אולם נראה שלא תעשה כן.
עם זאת, פרשת המכירה עדיין לא הסתיימה: חברת פילגר כבר פנתה השבוע לבית המשפט המחוזי בת"א וביקשה פסק דין הצהרתי, שלפיו היא הזוכה במניות. חברת פילגר אומרת כי במכרז הקודם, שנערך כדת וכדין, היא הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר (והיחידה), ואין מקום לעריכת מכרז חוזר.
אם פילגר תפסיד במחוזי, היא עלולה לערער לביהמ"ש העליון. אם תזכה במחוזי, עשויה מישור הולדינד לערער לעליון. הדיונים עשויים להמשך חדשים רבים, אלא אם אחד המתמודדים יפרוש מן המירוץ.
נצבא התנחלות, בבעלות אלפי חברי וגימלאי אגד, גרנית הכרמל וגמול, מנסה זה שנים למכור את נצבא. במכרז קודם, לפני 3 שנים, זכתה קבוצת משקיעים פרטית בראשות דודי עזרא. המכירה בוטלה על-ידי בית המשפט המחוזי בת"א, שקיבל ערעור של גימלאי אגד נגד העיסקה. מאז התנהלו מגעים ומו"מ עם גורמים שונים.
לפני מספר חדשים הוצא המכרז החוזר למכירת החברה. לאחר שפילגר זכתה, הגישה י.ו.א.ל הצעה במחיר גבוה ב-29 מיליון שקל, ואחריה הוגשו הצעות נוספות. לאור כל אלו, החליט דירקטוריון נצבא לערוך מכרז שלישי. נצבא אינה חברה ממשלתית, ולכן אינה כפופה לחוק חובת מכרזים באשר להליכי עריכת המכרז. עם זאת, היו מקרים בעבר שבהם התערב בית המשפט בהליכי מכרזים שונים.
נצבא היא אחת מחברות הנדל"ן הפרטיות הגדולות בארץ. המאבק על השליטה בה, תוך מחירים הולכים ועולים, מצביע על ההתאוששות בענף בחדשים האחרונים. החברה היא בעלים מלא או חלקי של קניונים, מגרשים שונים, בניני משרדים בת"א ומגרשים של תחנות מרכזיות שונות של אגד, העומדים בפני פיתוח.

תאריך:  09/09/2005   |   עודכן:  09/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
הבקשה הוגשה על-ידי יוסף טרוים המנהל תביעת ענק בסך 98 מיליון ש"ח נגד גאידמק    עד עתה עוקלו נכסים בשווי 42 מיליון ש"ח
יהונתן דחוח-הלוי
למרות הכחשות קודמות - בכיר פלשתיני אמור לצאת בימים הקרובים לסוריה ולבנון לדון בהעברת אלפי פליטים לרצועת עזה
נוה יוסף
מקבץ הדיור היה עתיד לשמש את מפוני ההינתקות    "יש לבחון האם קיימות חלופות אחרות לדיור זמני שעשויות לתת מענה הולם לרצונם של המתיישבים להתגורר, גם בתקופת המגורים הזמניים, כקבוצה תוך שמירה על המסגרת הקהילתית, ואשר עלותן נמוכה יותר"
נוה יוסף
ברוב של ארבעה מול שלושה שופטים דחה בג"צ את בקשתם של הרב ישי בר-חן ונח פיל-פולברג לקיום דיון נוסף בעתירתם והסיר את צו הביניים האוסר על הריסת בתי הכנסת    "ייחודו של בית הכנסת ממשיך להתקיים גם לאחר שננטש" - כותבים השופטים בפסק דינם
נוה יוסף
גירעון העמותה עומד על כ- 8.7 מיליון ש"ח. לעובדים לא שולמו משכורות בגין חודש יולי, הפרשים בגין חודשים ותשלומים נוספים בסך של כ- 8.4 מיליון ש"ח. הבנקים הטילו הגבלות חמורות על חשבון העמותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il