X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יעבדו יחד על פיתוח דגמים חדשים של מכוניותיהן הקטנות
▪  ▪  ▪

חברות הרכב פיאט ופורד הודיעו (ו', 09.09.05) כי חתמו על הסכם הבנות, במסגרתו ישתפו פעולה יחד בפיתוח דגמים חדשים של מכוניותיהן הקטנות.
מדובר בעבודה משותפת על הגירסה החדשה ל- "Cinquecento" האגדית של פיאט, המכונה "Trepiuno", שאב-הטיפוס שלה זכה לתשואות מצד המבקרים בתערוכות הרכב השנה. במקביל, יעבדו החברות על פיתוח הדגם החדש של הפורד "Ka". מרבית הפעילות תתבסס על הפלטפורמה הקיימת של הפיאט "פנדה".
שוק המכוניות הקטנות נחשב תחרותי במיוחד, מה שמביא חברות רכב רבות לשתף פעולה בתחום. שילוב זרועות המתבסס על פיתוח וייצור משולב, מוזיל בהרבה את העלויות, גם בתחום השימוש בחומרי גלם. לכך נוספת גם ההצפה בשוק המכוניות רווי היצרנים, שפוגעת עוד יותר בנישת המכוניות הקטנות, בה מתח הרווחים נמוך ממילא.
הודעת החברות באה לאחר חיפוש נרחב שערכה פיאט, אחר שותפה אסטרטגית לייצור ופיתוח משותפים. בפרואר השנה בוטל הסכם שיתוף פעולה בין החברה האיטלקית וענקית הרכב ג'נרל מוטורס. ההסכם עם פורד מתמקד בשלב זה בשוק המכוניות הקטנות, אולם הצדדים לא הסירו מכלל אפשרות את הרחבתו של שיתוף הפעולה גם לשווקים נוספים.
פיאט נמצאת כיום בתנופת ריענון ופיתוח של דגמים חדשים. בשבוע שעבר השיקה החברה את הגירסה החדשה ללהיט המיליונים שלה - ה"פונטו", אותו ליווה מסע פירסום נרחב ביותר. בנוסף, מתכננת פיאט להשקיע כ-12.5 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות, בייצורם של כ-20 דגמי מכוניות חדשים.
קונצרן פיאט עצמו, הצליח לקצץ את חובותיו הכוללים בלמעלה מ-6 מיליארד דולר השנה, במיוחד בזכות הפיצוי הכספי שקיבל מג'נרל מוטורס עקב ביטול ההסכם המשותף ביניהן, ומכירת חלקו בענקית האנרגיה האיטלקית "Italenergia".
חטיבת המכוניות של הקונצרן, אשר אחראית ל-40% מסך כל הכנסותיו, מפסידה כסף באופן קבוע כבר מראשית המיליניום. במסגרת הרבעון השני של השנה האחרונה, הצליחה החטיבה לקצץ יותר מ-60% מהפסדיה התפעוליים, לסכום של 88 מיליון אירו (106 מיליון דולר) בלבד.
גם פורד האמריקנית מתמודדת עם בעיות פיננסיות קשות בשנים האחרונות, בעיקר עקב הוצאות שכר עובדים וביטוח רפואי עצומות, ושפל מתמשך במכירות חטיבת מכוניות הספורט המפורסמת שלה.
במסגרת דוחותיה לרבעון השני של השנה, דיווחה החברה על ירידה של כ-19% ברווחים לעומת התקופה המקבילה אשתקד - במיוחד בשל הפסד עתק של 900 מיליון דולר בשוק התחרותי של צפון אמריקה.
החברה הודיעה השבוע על סדרת פיטורים בקרב מנהליה הבכירים, לצורך השבה מהירה של הרווחיות במערכיה בארה"ב ובקנדה, כשבמקביל, נפוצו שמועות מכירת חלקה בענקית השכרת הרכב "הרץ", בסכום שעשוי להגיע לכ-15 מיליארד דולר.
תאריך:  09/09/2005   |   עודכן:  09/09/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
משרד ההגנה האוסטרלי בחר לצייד את מטוסי התקיפה שלו מסוג F\A-18 בלייטנינג AT, פוד תקיפה וניווט    שווי היעסקה נאמד במעל למאה מיליון דולר
טלספורט
קשר מכבי חיפה מאבד סבלנות    במכבי חיפה לא לחוצים בנושא השנים הבאות
טלספורט
הרכז החדש של מכבי תל-אביב נחת בארץ ואמר עם צאתו: "הגעתי לקבוצת העילית של אירופה"
הדר פרבר
הנשיא אמר במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה הצרפתית וברדיו, כי הוא מרגיש טוב וכי הוא מחכה בכיליון עינים לחזור לארמון האליזה
אסף גדות
Microsoft הקדישה מאמצים רבים כדי לוודא שקונסולת המשחק הבאה שלהם, ה-XBOX 360, תהיה חסינה לפריצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il