X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
מאמץ דיפלומטי לגיוס סין רוסיה והודו

תותר כניסת נשיא אירן החשוד בטרור

נשיא אירן, החשוד בחטיפת בני הערובה האמריקנים, עומד להגיע ביום חמישי לעצרת האו"ם בניו-יורק רייס קוראת למעצמות לתמוך במדיניות ארה"ב נגד אירן
▪  ▪  ▪
אחמדינג'אד עם בני ערובה

אחמדינג'אד עם בני ערובה

לשכנע את אירן
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, מנסה לגייס מעצמות ענק נוספות, כדי "לשכנע" את אירן לחדול לאלתר מפיתוח נשק גרעיני.
רייס פנתה פומבית, במסיבת עיתונאים קצרה שקיימה, אל ממשלות סין, רוסיה והודו, בבקשה שיתמכו במדיניות שמובילה ארה"ב: לכפות על אירן הפסקת תוכנית הגרעין. מזכירת המדינה ציינה, כי אירן צריכה לקבל מסר מאוחד מהקהילה הבינלאומית, ורק אם כך יהא תבין הממשלה האירנית כי העולם נחוש לעצור את פיתוח הנשק הגרעיני בידי אירן.
המאמץ המדיני-דיפלומטי מצד ארה"ב נעשה עתה, ערב כינוס העצרת הכללית של האו"ם, העומדת להתקיים ביום חמישי הקרוב. לעצרת עומדים להגיע כ-150 ראשי מדינות החברות/המשתתפות באו"ם, בהם ראש הממשלה אריאל שרון. שרון עומד להיפגש עם הנשיא ג'ורג' בוש, עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ועם עבדאללה מלך ירדן. ייעדרו מהעצרת - נשיא מצרים חוסני מובארק, נשיא סוריה בשאר אסד, ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.
ארה"ב מבקשת להוביל הצעת-החלטה שתיקרא לאירן, פעם נוספת, לחדול מפיתוח נשק גרעיני, שאם לא כן יוטלו עליה סנקציות תוך זמן קצר. רוסיה, סין והודו התנגדו לכך. עתה, כאמור, נעשה מאמץ לגייסן לתמוך במדיניות זו, שבה מחזיקה גם אירופה.
הטלוויזיה האיראנית דיווחה בחודש שעבר, על חידוש העבודות בפרויקט, וזאת לאחר תישעה חודשי הקפאה במהלכם נוהל מו"מ עם אירופה. בכוונת האירנים להסיר את כל אטימות המתכת שהבטיחו את הקפאת הפעילות במפעל. האירופים הזהירו לא פעם בעבר, כי תרחיש כזה עלול לגרור את הפסקת המו"מ עם טהרן, אשר מנוהל על-ידי בריטניה, גרמניה וצרפת. נשיא אירן החדש, מחמוד אחמדינג'אד, כי ארצו לא תיכנע ללחצים מבחוץ הפוגעים בזכויותיה ובריבונותה של אירן.
"אני אדם נחמד"
רייס התייחסה במסיבת העיתונאים גם לבואו הצפוי של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, לכינוס עצרת האו"ם המתקיים בניו-יורק, על-אף שהוא חשוד בטרור כלפי אזרחים אמריקנים. רייס הבטיחה, כי תותר כניסתו של נשיא אירן, לארה"ב, כדי להשתתף בעצרת, אך לא מתוכננות פגישות עימו. רייס אמרה לעיתונאים: "אתם יודעים שאני אדם נחמד", ואם אתקל בו בו במסדרון אני אברך אותו לשלום.
על-פי החשד, אחמדינג'אד, נשיא אירן הנוכחי, השתתף בנובמבר 1979 בחטיפת בני הערובה בשגרירות ארה"ב בטהרן. אחמדינג'אד היה הגורם האחראי על הביטחון בשגרירות, לאחר השתלטות הסטודנטים האירנים וחטיפת 52 בני ערובה. החטופים שוחררו רק אחרי 444 ימים, לאחר מאמץ דיפלומטי כביר על אירן עליה השתלט חומייני.
זמן קצר לפני הבחירות בטהרן, ולאחר שצילומיו פורסמו והנשיא הנכנס החל לאיים על העולם החופשי במימוש מהפיכת האיסלאם, הוא זוהה על-ידי כמה מהחטופים [ראו תמונות], ואף הועלתה בארה"ב הדרישה לנקוט נגדו סנקציות, עד כדי הוצאת צו מעצר עם הגיעו לניו-יורק.
רייס משבחת את חיילי צה"ל
מזכירת המדינה התייחסה הלילה גם לפינוי רצועת עזה על-ידי ישראל. היא שיבחה את ממשלת ישראל על יישום תוכנית ההינתקות, והבטיחה לפעול בזמן הקרוב להתחלת יישום מפת הדרכים. רייס שיבחה את חיילי צה"ל על אופן התנהלותם הבלתי אליממה וכוחנית בעת פינוי המתנחלים מהישובים שפונו, ואמרה כי כך בדיוק צריך לפעול במדינה דמוקרטית.

תאריך:  10/09/2005   |   עודכן:  10/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מתחם שנרכש על-שמו של שמעון פרס מוביל לאתר שמשרת את יגאל עמיר
מחלקה ראשונה
אתמול (יום ו') נהרגו שלושה בתאונות
מחלקה ראשונה
"דרך חדשה" הכריזו בקהיר, אך המצרים מכירים את הדרך הזו כבר 24 שנה; מובארק זכה בקרוב ל-90% מהקולות, אך פחות מרבע בעלי זכות הגיעו לקלפי
יואב יצחק
הצטרפות החמאס לממשלה הפלשתינית - עניין פנימי    מציע להקים פרויקטים משותפים כדי לחזק את הקשר הכלכלי והאינטרס לשמור על הביטחון באזור
מחלקה ראשונה
דמשק טוענת שהכל שטויות; מעקב אחר השתלשלות הפרשה מגלה פארסה אחת גדולה; אחיו של "העריק" הסורי: "איזה רל"ש?! - הוא בקושי סיים כיתה ג'"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il