X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כתב העיתון 'קוריירה דה לה סרה' נחטף אחר הצהריים בידי חמושים בדיר אל-בלח ושוחרר כעבור כמה שעות בעזה האנרכיה חוגגת מתחת לאפו של אבו מאזן
▪  ▪  ▪
העיתונאי החטוף [אתר האינטרנט של קוריירה דה לה סרה]

העיתונאי לורנצו קרמונזי (Lorenzo Cremonesi), כתב העיתון האיטלקי 'קוריירה דה לה סרה' שנחטף אחר הצהריים (שבת, 10.9.05) בידי חמושים בעיר דיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה, שוחרר בלא פגע.
כך מדווח הערב העיתון 'קוריירה דה לה סרה' במהדורה המקוונת שלו מפי שר ההסברה הפלשתיני, נביל שעת'. לפי שעה, לא ברורות נסיבות החטיפה עד תום.
ל-Nfc נודע, כי לורנצו, נשוי ובן 47, נמצא בישראל מאז חודש יולי לצורך סיקור הנסיגה הישראלית מעזה, ביחד עם עיתונאי איטלקי נוסף השוהה כאן לתכלית זו. מערכת Nfc יצרה קשר עם מקורבי האחרון, שיידע את מערכת העיתון 'קוריירה דה לה סרה' בדבר החטיפה. לורנצו כבר שהה בעבר בישראל ביוני 2000.
על-פי המידע הקיים, הוא נחטף לאחר שסיים ראיון עם "אבו ג'יהאד" - מנהיג מקומי של גדודי חללי אל-אקצה. כ-10 דקות לאחר מכן נעצר ליד המונית בה נסע רכב מסוג פג'ו וירדו ממנו ארבעה חמושים, כפי הנראה ברובי קלצ'ניקוב. לורנצו נשלף מתוך הרכב. עדי ראייה מסרו, כי הרכב עם החוטפים נע לכיוון מחנה הפליטים נוסיראת.
גם נהג המונית והמתורגמן שהתלווה לעיתונאי האיטלקי נחטפו, אך שוחררו כעבור זמן קצר ונמלטו מהמקום. מנגנוני הביטחון הפלשתינים פתחו בחקירת האירוע כעבור זמן קצר. מקורות פלשתינים מסרו, כי גדודי חללי אל-אקצה הכחישו כל קשר לחטיפה.
מצעד החטיפות בעזה
רק לפני שלושה שבועות שוחרר העיתונאי הצרפתי-אלג'ירי מוחמד אל-עוואתי לאחר שהוחזק בידי שוביו הפלשתינים במשך למעלה משבוע. הוא עבד כטכנאי סאונד של הטלוויזיה הצרפתית ונחטף מחוץ למלון הוטל ביץ' ברחוב א-רשיד בעזה באותה השיטה בדיוק.
רצועת עזה ידעה בחודשים האחרונים סדרה של חטיפות בקרב אזרחים זרים, בהם אנשי תקשורת ועובדי סיוע בינלאומי. סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם - אונר"א - הורידה בעקבות ההידרדרות הביטחונית הנחיות לעובדיה שלא להסתובב ברחובות עזה בשעות החשיכה.
בתחילת השבוע פרסם משרד החוץ הבריטי אזהרת מסע לכל אזרחיו בה קרא להם שלא להיכנס לרצעות עזה בכלל, ולעיר עזה בפרט. על-פי ההודעה שפורסמה המצב הביטחוני ברצועה הדרדר וצפוי להיות אף גרוע יותר לקראת היציאה הישראלית מהרצועה.
חמושים משתלטים על עזה
בתוך כך, למעלה מ-1,000 חמושים - אנשי הזרוע הצבאית של הפת"ח - ערכו היום מפגן כוח צבאי גדול לקראת השלמת פינוי רצועת עזה. הפעילים, אנשי גדודי חללי אל-אקצה, גדודי אבו ריש וניצי הפת"ח היו חמושים במקלעים, מטולי RPG וברקטות, וצעדו ברחובותיה הראשיים של ח'אן יונס.
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, שוהה כידוע בעזה, אך עם זאת, הרשות לא נקטה אף צעד על-מנת לעצור את תהלוכת הראווה.
באזור אחר בעזה השתלטו הבוקר חמושים מובטלים מהפת"ח על בניין המושל של מחוז מרכז הרצועה בדרישה לספק להם מקומות עבודה. כמו כן, חמושים ירו לעבר לשכתו של דובר שר הפנים הפלשתיני, תוופיק אבו ח'וצה, ללא נפגעים.

תאריך:  10/09/2005   |   עודכן:  10/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בבוקר תקבל הממשלה החלטה על גורל בתי הכנסת    חיילי צה"ל ערוכים לפקודה ליציאה מהרצועה    כ-200 אנשי משמר גבול מצריים התפרסו לאורך פילדלפי
טלספורט
רק אחרי המשחק נגד הפועל ת"א בטדי במחזור ה-6, יועלה נושא אוחנה לדיון, אם בכלל    אצל גאידמאק הספירה החלה, אוחנה יודע
טלספורט
הבלגית הדיחה את שראפובה עם ניצחון 2:6, 7:6, 3:6, הצרפתייה גברה על דמנטייבה 6:3 2:6 2:6    האחים בראיין זכו בטורניר הזוגות
מחלקה ראשונה
אבו דאוד: "אילו רצה להגיע לחקר האמת - היה צריך לפנות לאנשים שיודעים אותה"    לדבריו, במסגרת מסע הנקמה של ישראל בעקבות הטבח נרצחו אנשים שאינם קשורים לא לאש"ף ולא לטבח
יואב יצחק
ראש הממשלה נוטה להצביע נגד ההריסה    השרים מופז, שלום, לבנת, כץ, נוה, הנגבי, בן-אליעזר ואיציק מתנגדים להריסה    פרס, וילנאי ופינס תומכים בהריסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il