X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברים במסדר אורנג' תקפו שוטרים אשר ניסו למנוע צעדת מחאה אשר מסלולה בתוך שכונות קתוליות בבלפסט
▪  ▪  ▪

כמה קציני משטרה נפצעו (שבת) בבלפסט שבצפון אירלנד, כשקיצונים פרוטסטנטים השליכו לעברם רימוני-יד מאולתרים ופצצות מאולתרות בעקבות ההגבלות שהוטלו על המצעד בבלפסט.
המשטרה גיבתה את הכוחות הבריטים אשר מנעו מכמה מאות חברים במסדר אורנג' - אחווה פרוטסטנטית - מלצעוד לעבר אזור קתולי במערב בלפסט. העימות הצית מחאה פרוטסטנטית ואלימות ברחובות בכמה חלקים של הבירה הצפון אירית.
הכנופיות הפרוטסטנטיות חסמו כמה כבישים מרכזיים במחאה נגד החלטת הרשויות לאסור מחברי אורנג' לצעוד בחלקים של ספרינגפילד - כביש אשר נמשך לאורך שכונות פרוטסטנטיות וקתוליות גם יחד. כמה מאות קתולים התאספו בסמוך לכביש וכמה מהם עמדו על הגגות, כדי לצפות בתזמורת שליוותה את הצועדים. משני הצדדים, הקתולים והפרוטסטנטים, נשמעו צעקות וקללות.
מנהיגי מסדר אורנג' הגנו על החלטתם לארגן מחאה בלתי-חוקית. קהל גדול של פרוטסטנטים חסם כבישים מרכזיים, בין היתר באזור עיריית בלפסט. בחלק מהמקומות השליכו אבנים ופצצות מאולתרות.
המשטרה מסרה, כי חברים בשני ארגונים אשר מחוץ לחוק, 'איגוד ההגנה של אלסטר' ו'כוח המתנדבים של אלסטר' היו מעורבים במחאות האלימות. שתי הקבוצות לכאורה הסכימו להפסקת אש מאז הסכם 'יום שישי הטוב' מ-1998.
בתוך כך האשימה מפלגת שין פיין, אשר ידועה כזרוע הפוליטית של ה-IRA, את הלויאליסטים בבלפסט, כי תקפו שני "עובדים תמימים" אשר ניסו למנוע אלימות במערב העיר אמש. דובר מטעם המפלגה, טום הרטלי, טען כי שניים מהם ניסו למנוע מכמה עשרות לויאליסטים את הכניסה לאזורים מתוחים כשהוכו על-ידם.
מסדר אורנג'
זהו מסדר של ארגון אחווה פרוטסטנטי, שהתבסס בעיקר בבריטניה וברפובליקה של אירלנד, והחברות בו חובקת עולם. בצפון אירלנד קשור המסדר באופן רשמי עם מפלגת היוניוניסטים של אלסטר (UUP), למרות שיש בו חברים במפלגה הדמוקרטית היוניוניסטית (DUP) גם כן. באפריל 2004 בית משפט סקוטי תיאר את הארגון כ"בדלני", "אנטי-קתולי" ו"דוגל בעליונות פרוטסטנטית".
המסדר נוסד ב-1795 באירלנד בעקבות קרב שעסק בזכויות הסחר בין קבוצות סקטוריאלות שונות ושמו מסמל את שמו של אדם פרוטסטנטי בשם וויליאם מאורנג', אשר הביס את גיסו, המלך הקתולי ג'יימס השני בקרב הבוין, ב-1690. יש אשר רואים במסדר את השורשים להיווצרותה של הממלכה המאוחדת על-ידי כך שחיזק את כוח הפרלמנט על חשבון כוחו של הכתר ואחרים – את מקור האפליה נגד הקתולים שמקורם קתולי-רומאי כדי לבטל את מדיניותו של המלך ג'יימס השני לסובלנות הדתית. חילופי השלטון מאוחר יותר, לאלה של המלכה מרי השנייה ובעלה – הפרוטסטנטים השפיעו ככל הנראה על עתידה של בריטניה, סקוטלנד ואירלנד.

תאריך:  10/09/2005   |   עודכן:  10/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספורט 5
רגע לפני ההמראה מפרנקפורט לבלגרד, שחקני נבחרת ישראל נשמעים דרוכים לקראת טורניר 'ההזדמנות האחרונה'    שרון ששון: "אנחנו מתים כבר להגיע למשחקים, כולם יודעים מה המטרה"
ניר וייס
יצרנית שבבי הסלולרי הגדולה בעולם דיווחה, כי היא צופה התחזקות נוספת בדרישת השוק למוצריה
גלית יצחק
כך הודיע משרד הבריאות בעקבות גילוי מקרה שחפת אצל אחת מעובדות מחלקה פנימית א' בבית החולים בילינסון    מטופלים שאושפזו במחלקה פנימית א' בבילינסון יוזמנו לבצע בדיקה
מחלקה ראשונה
כתב העיתון 'קוריירה דה לה סרה' נחטף אחר הצהריים בידי חמושים בדיר אל-בלח ושוחרר כעבור כמה שעות    בעזה האנרכיה חוגגת מתחת לאפו של אבו מאזן
עומר שיקלר
בבוקר תקבל הממשלה החלטה על גורל בתי הכנסת    חיילי צה"ל ערוכים לפקודה ליציאה מהרצועה    כ-200 אנשי משמר גבול מצריים התפרסו לאורך פילדלפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il