X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במחקר שנערך במכללה לישראל נמצא כי הבעל הוא מקור התמיכה החשוב בהתמודדות עם סרטן השד נשים מחבר המדינות מקבלות יותר תמיכה מבעליהן, המוסלמיות מקבלות את התמיכה הנמוכה ביותר
▪  ▪  ▪

הבעל הוא מקור התמיכה החשוב ביותר בהתמודדותן של נשים עם מחלת סרטן השד. כך עולה (יום א', 11.9.05) ממחקר שנערך במכללה לישראל.
המחקר נערך על-ידי חמש סטודנטיות, במסגרת לימודי תואר שני במינהל בריאות בהנחיית ד"ר שמחה ורנר והוא התבצע בקרב מדגם מייצג של 54 נשים, מוסלמיות, יהודיות ועולות מחבר המדינות - כולן תושבות הצפון, המטופלות בבית החולים בנהריה.
כידוע, חולות סרטן מתמודדות עם אובדן, טיפול ממושך ולעיתים אף עם ניתוח. כמו כן, גם מבחינה נפשית מחלת הסרטן זורעת כאוס בנפשה, בגופה ובמשפחתה של החולה וכן פוגעת קשות באיכות חייה. לכן האישה זקוקה לתמיכה ואהבה.
על-פי נתוני המחקר, 76% מהנשים גילו את הסרטן בהיותן נשואות, 11% אלמנות, 7% גרושות, ו-6% רווקות. טווח הגילאים שלהן 35-75 וממוצע הגיל 53. 46% היו בעלות השכלה אקדמית.
מממצאי המחקר עולה כי נשים חולות סרטן אשר מוצאן מחבר המדינות מקבלות יותר תמיכה מבעליהן מאשר נשים שנולדו בישראל ונחשבות לוותיקות בארץ. לטענת המכללה לישראל, הדבר נובע מתרבות של התלכדות משפחתית בעיתות משבר, דבר שקיים באופן חזק יותר אצל העולות החדשות.
עוד נמצא כי הנשים המוסלמיות מקבלות את התמיכה הנמוכה ביותר מהבעל באופן יחסי שכן החברה המוסלמית רואה את הסרטן כמחלה חשוכת מרפא ואף אין נוהגים לקרוא לה בשמה, אלא "המחלה הרעה" או "המחלה ההיא".
מתוצאות המחקר ניתן להסיק כי תמיכת הבעלים הינה מקור התמיכה החשוב ביותר לנשים החולות, יותר מתמיכת הצוות הרפואי ויותר מתמיכת החברים. תמיכת הבעלים מתמקדת בעיקר בסיוע להמשך תפקוד הגרעין המשפחתי ברמת היומיום. נשים שאינן זוכות לתמיכה מספקת מצד בעליהן מפתחות שינוי חריף בדימוי הגופני שלהן, דבר שמקשה עליהן עוד יותר להתמודד עם המחלה.
עוד עולה כי נשים מבוגרות נוטות פחות לפתח דיכאון לאחר פרוץ המחלה מאשר נשים צעירות, זאת למרות שהצעירות פעילות יותר מבחינה חברתית ובעלות אמצעים רבים יותר מהמבוגרות.
במחקר אובחנו שתי דרכי התמודדות עיקריות בהן יכולות הנשים לנקוט - האחת מבוססת על תהליכים קוגניטיביים ורגשיים, והיא כוללת אסטרטגיות של הימנעות ותשומת לב סובייקטיבית, כל זאת למען שימור האופטימיות והתקווה. השנייה מכוונת לטפל בבעיות הנובעות מהמחלה, כמו: הגדרת הבעיה, חיפוש פתרונות, שקילת החיוב מול השלילה, בחינת האלטרנטיבות ונקיטת פעולה.
המכללה לישראל חילקה את דרכי התגובה לגילוי סרטן השד לארבע קבוצות עיקריות: רוח לחימה, קבלה פסיבית, חוסר אונים וייאוש והדחקה. נמצא כי נשים אשר הפגינו רוח לחימה או הדחקה התמודדו טוב יותר עם המחלה. עוד נמצא כי האמונה הדתית לא סייעה להתמודדות עם המחלה מאחר ובדת בריאות טובה נתפסת כמתנה על מעשים טובים ואילו מחלה - כעונש. עוד עולה מהמחקר, שכאשר החולות קיבלו מידע מלא על הצפוי להן (כדוגמת בחילות וכאבים), הן היטיבו להתמודד עם המחלה.
בעקבות הממצאים הללו ממליצים חוקרי המכללה לישראל לפתח תוכניות תמיכה לבעלים כדי שיבינו טוב יותר כיצד לסייע לנשיהם להתמודד עם המחלה; לפתח תוכניות מיוחדות לבעלים במגזר הערבי; להשקיע בהכשרת צוותי אחיות ועובדות סוציאליות שתמיכתן נמצאה משמעותית, וכן לאתר נשים בודדות, ללא משפחה, ולהגיש להן סיוע מוגבר מצד הצוות הטיפולי.

תאריך:  11/09/2005   |   עודכן:  11/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אמריקה עוד לא מצליחה להתאושש מהאסון שפקד את ניו-אורלינס אך היום תקיים טקסים לציון זכרם של קרובנות התקפות הטרור ב-2001
הדר פרבר
איגוד כללי של סופרים בישראל במפגש דיון על התופעה    בנוסף הקראת שירים חדשים של יעקב רוטפלד ואורי פרידמן
יהונתן דחוח-הלוי
דובר תנועת החמאס מסביר: האינטרס העליון כרגע הוא עצם הנסיגה ולכן החמאס לא יתקוף את צה"ל    מבטיח כי המאבק המזוין יימשך עד "שיחרור פלשתין מהים לנהר"
יפעת גדות
מצב הנקרא "התייבשות היפרנטרמית" בתינוקות שאך נולדו, נובע ממעבר לקוי של החלב מהאם לתינוק וגורם לריכוז גבוה ותמידי של נתרן בחלב, העלול להחמיר את רמות הנתרן בגוף התינוק
הדר פרבר
ועדות שהוקמו על-ידי טוני בלייר טוענות כי יום השואה של היהודים פוגע במוסלמים ושולח מסר כי יש אנשים שצריך לזכור - ויש כאלה שפחות    ממליצים על יום לציון רצח-עם כללי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il