X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי מסמך העקרונות, השקעתו של בנק הפועלים ב- C- Bank עתידה להסתכם בכ-113 מיליון דולר, שיוזרמו בצורת הון מניות
▪  ▪  ▪

בנק הפועלים חתם היום (ג', 13.9.05) על מסמך עקרונות, שאם ימומש יקנה לו שליטה בבנק הטורקי C- Kredi ve Kalkimna Bankasi A.S. (C-Bank) והחזקה של יותר מ-50% מהון המניות של בנק זה.
מסמך העקרונות נחתם עם הבעלים הנוכחי של C-Bank ועם חברת ההשקעות RP Capital Group, המתכוונת גם היא להשקיע ב- C-Bank.
בעקבות חתימת המסמך אמר שלמה נחמה, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים: "הרחבת הפעילות הבינלאומית מהווה יעד מרכזי באסטרטגיה העסקית שלנו, השואפת להשתלבות בתהליכי הגלובליזציה בכלכלה העולמית, ולהיכנס למדינות נוספות. המשק הטורקי נמצא כיום במקום בולט מאוד בין השווקים המתעוררים, והוא אטרקטיבי ביותר למשקיעים".
"הכלכלה של טורקיה צומחת בקצב מהיר יחסית", אמר עוד נחמה, "שיעור האינפלציה נמצא במגמת ירידה, ונמשכת תנופת הרפורמות המבניות, בהן הפרטה בקצב מוגבר, ההופכות משק זה למודרני, כמקובל במערב. מגמות חיוביות אלה מתקיימות באווירה פוליטית יציבה יותר מאשר בעבר ותוך שמירה על משמעת מוניטרית ופיסקלית, כפי שציינה קרן המטבע הבינלאומית".
על-פי מסמך העקרונות, השקעתו של בנק הפועלים ב-C-Bank עתידה להסתכם בכ-113 מיליון דולר, שיוזרמו בצורת הון מניות. לאחר מימוש השקעת בנק הפועלים והשקעה של חברת ההשקעות יסתכם הונו העצמי של C-Bank בכ-200 מיליון דולר, ויהפוך אותו לאחד מ-20 הבנקים הגדולים בטורקיה. הרכישה מבוצעת לפי מחיר ההון העצמי של הבנק.
הרכישה כפופה לבדיקת נאותות (due diligence) שתיערך בחודשים הקרובים. כן מותנית השלמת העסקה באישור הדירקטוריון של בנק הפועלים, בהשגת הסכם מלא בין הצדדים ובקבלת ההיתרים הדרושים מהרשויות המוסמכות בטורקיה ובישראל, לרבות היתר המפקח על הבנקים.
בהנחה כי הרכישה תאושר ותוצא לפועל, בחודשים הקרובים מתכוננים השותפים לפתח לבנק הטורקי תוכנית עסקית. בנק הפועלים מתכוון לפתח את C-Bank בתחום הבנקאות העסקית בטורקיה, וכן לפתח פעילות ענפה בתחומי הבנקאות הקמעונאית, שבהם לבנק הפועלים יש ידע וניסיון עשיר.
מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, אמר: "החלטתנו להשקיע ברכישת השליטה ב-C-Bank נובעת מרצוננו לפתח מיזמים משותפים בתחומי הבנקאות השונים בטורקיה, כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של בנק הפועלים, הדוגלת בהגדלה משמעותית של נפח הפעילות הבינלאומית שלנו.
טורקיה היא אחת המדינות הגדולות והחשובות באותו חלק מן העולם שגם ישראל משתייכת אליו, והיא שומרת על מסורת של ידידות ושל יחסים מפותחים עם ישראל. כידוע, במועד עתידי מתוכנן צירופה של טורקיה לאיחוד האירופי, וניתן להניח כי תהליך הרפורמות המבניות שמתבצע בתקופה האחרונה במשק הטורקי תורם רבות לסנטימנט החיובי לגבי השקעות במדינה זו. אנו שמחים להיות הבנק הישראלי הראשון הרוכש שליטה בבנק טורקי, ומשוכנעים כי הרכישה תהיה לתועלת כל הצדדים המעורבים", אמר זיו.
C-Bank נרכש ב-2002 מהממשלה הטורקית. מדובר ב"בנק בוטיק", המתמחה בבנקאות עסקית ובבנקאות להשקעות (Corporate & Investment Banking). הקבוצה המחזיקה בבנק זה מנהלת פעילויות בנקאיות במדינות רבות נוספות, וביניהן הולנד, גרמניה בלגיה, בולגריה, קזחסטאן וקיג'יסטאן. רוב הפעילות העסקית של הבנק מתמקדת במימון עסקות גדולות (כגון הובלת המכרז להפרטת זכויות השימוש בנמל-התעופה הבינלאומי אטאטורק , הפרטת נמל מרסין ועוד), ובמימון סחר חוץ בין טורקיה לבין מדינות אחרות, בעיקר במערב-אירופה.
משרדי הנהלת C-Bankנמצאים באיסטנבול, וכן יש לבנק סניפים באנקרה, בירת המדינה, ובאיזמיר. בשנים האחרונות נרשמו ל-C-Bank ביצועים עסקיים טובים מאוד: תשואה על ההון בשיעור של 22% (מחושבת בדולרים של ארה"ב) ויחס יעילות של 27% (שישי בדירוג הבנקים הטורקיים). הנהלת C-Bank מורכבת מבנקאים ותיקים ובעלי ניסיון, הן בתחום הבנקאות העסקית והן בתחום הבנקאות הקמעונאית. בעזרת ההנהלה הנוכחית, הידע שיועבר מבנק הפועלים ל-C-Bank, והזרמת ההון המשמעותית לתוך הבנק, הצדדים הרוכשים מאמינים כי יהיה ביכולתם להפוך את C-Bank לאחד מהבנקים המובילים בטורקיה.
חברת ההשקעות RP Capital Group, השותפה גם היא לעסקה הינה חברה המתמחה בהשקעות בשווקים מתפתחים, בעיקר במזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. החברה הוקמה על-ידי רפאל ברבר לשעבר בכיר בחברת הפיננסים מריל לינץ' וכן פיטר קלנר, המייסד והבעלים של חברת PSS חברת פיננסים בצ'כיה.

תאריך:  13/09/2005   |   עודכן:  13/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הסיכונים מסיבוכים מניתוח קיסרי ירדו באופן דרמטי    עדיין גבוהים מאלה שבלידה רגילה
מירב לוי
הביקוש גבוה    ההזמנות בוצעו כבר חודשים מראש    הצפון מלא כמעט עד אפס מקום    צפי המלונות לחגים ברחבי הארץ - יהיה חם
מירב לוי
חמש טיסות יגיעו מנורבגיה ושתי טיסות מפינלנד    לראשונה יגיעו כ-500 צליינים תושבי העיר ג'וואסקילה מפינלנד
שלומי דיאז
נצ"מ יוסי בוקר ורפ"ק מאיר מוסרי הועברו לחקירת מח"ש בחשד כי קיבלו שוחד תמורת העלמת עין    טוענים: מדובר בעלילה מצד עבריינים כדי לעצור עבודתינו
עידן יוסף
הרבנים הראשיים לישראל יוצאים לפגישה דחופה עם האפיפיור בוואתיקן    על הפרק: חילול בתי הכנסת בגוש קטיף    אתמול נועד בנדיקטוס ה-16 עם מלך ירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il