X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קרא ח"כ אריאל וקרע את חולצתו דיון פגרה בנושא הריסת בתי הכנסת, התקיים בעקבות ההחלטה להשאיר את בתי הכנסת ועל רקע שריפתם ע"י הפלשתינים
▪  ▪  ▪

דיון סוער ומתוח בנושא הרס בתי הכנסת, התקיים במליאת הכנסת לאחר שלא פחות מ-75 חברי כנסת דרשו לקיים דיון פגרה מיוחד בנושא. הדיון עלה לסדר היום באיחור, שכן התקיים לאחר שהושלמה נסיגת צה"ל מרצועת עזה, ועל רקע התמונות הקשות של שריפת והשחתת בתי הכנסת על-ידי הפלשתינים.
חברי הכנסת מהימין, תקפו חריפות את הפלשתינים על מעשי ההשחתה. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), קרע את כנף חולצתו כמעשה אבל, ואמר כי "אין אומה בעולם שיש לה חיסיון מפני החובה לשמור על המקומות הקדושים. הרבנות הראשית לישראל קובעת כי בתי הכנסת בגוש קטיף הם מקומות קדושים ויש לנהוג בהם כבוד ביושבם וכבוד בחורבנם. הריסת בתי הכנסת מהווה פשע מלחמה ויש לשקם את בתי הכנסת שחרבו".
ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), השווה את הפלשתינים לנאצים. "מחריבי בתי הכנסת הם ברברים, ממשיכי דרכם של הנאצים, חיות אדם שעשו מעשה של ליל הבדולח", אמר בדיון.
יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, שיזם את הדיון במליאה, אמר כי הרס בתי הכנסת הינם מעשה שפל. "אפילו במדינות כמו אירן וסוריה, ותחת משטרו של סאדם חוסיין בעירק לא הרסו בתי כנסת", אמר.
חברי הכנסת מסיעות השמאל ומהסיעות הערביות, האשימו את הממשלה בכך שיצרה פרובוקציה כשלא החליטה לפוצץ את בתי הכנסת בעצמה. ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל), אמר כי: "אני לא אוהב לראות תמונות של מבנים שעולים באש, לרבות אלה שהיו להם ערך כלשהו.
ממשלת ישראל החליטה להרוס את 'המבנים ששימשו בתי כנסת', כפי שכינה אותם ראש הממשלה, אבל אחר כך עשתה 'פליק-פלאק' לאחור ושינתה את עמדתה וכל זה מחמת הפחד ממרכז הליכוד. אני מצדיק את הריסת בתי הכנסיות ברצועה אך לא את שריפתם. הבעיה היא שאתם מבקשים מהפלשתינים שיהיו יותר יהודים מיהודים. כל סמל של כיבוש הרשות מחויבת להרוס".
ח"כ עבד אל מאלכ דהאמשה (רע"מ), אמר כי החלטת הממשלה להשאיר את בתי הכנסת על תילם, הינה החלטה פוליטית. "הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, הסביר לממשלה כיצד לפרק את בתי הכנסת מבלי לפגוע מקדושתם. זאת אומרת שיש דרך לעשות זאת, אז מדוע החליטה הממשלה בכל זאת שלא להרוס? מדובר בהחלטה פוליטית".
יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, זעם על דבריו של דהאמשה ואמר כי "בן בליעל יהיה מי שיאמר כי הרס מסגדים הוא עניין פוליטי. אנחנו לא אומרים למוסלמים מתי מסגד מפסיק להיות מסגד, אז אתם אל תחליטו עבורינו מתי בית כנסת חדל להיות בית כנסת".
סגן שר הביטחון, זאב בוים (ליכוד) שהשיב בשם הממשלה, אמר כי אין להאשים את ממשלת ישראל בכך שהחליטה שלא להרוס את בתי הכנסת תוך שהתחשבה בדעת הרבנים הראשיים.

תאריך:  13/09/2005   |   עודכן:  13/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
הבקשות נמחקו בהסכמת מגישי הבקשות, זאת לאור פסק הדין א.ש.ת שניתן לאחרונה לפיו לא ניתן לאשר תביעה ייצוגית על-פי תקנה 29 לסדר הדין האזרחי
אסף גדות
חברת Fujitsu החלה לשווק רובוט חדש שיעזור למבקרים בסופרמרקטים ובמקומות דומים באריזה וסחיבה של מוצרים    מחירו ביפן - 6 מיליון יין (כ-250 אלף שקל)
ענבל אביב
על-פי טיוטת כתב אישום, בתחילת 2003 סיכמו ביניהן החברות על "הפסקת אש" במטרה להפסיק את מלחמת המחירים ביניהן וכתוצאה מכך מאז לא התבצעו הוזלות מחירים לצרכנים
נוה יוסף
בית המשפט עליון בחר לקבל את גרסת הנאשם וגרסת חברתה של המתלוננת על פני גרסת המתלוננת    הפך את החלטת בית המשפט המחוזי וזיכה את הנאשם מחמת הספק
מירב לוי
מבצע נופש נושא פרסים באתרי התיירות בצפון    המשתתף שיצבור מספר רב יותר של חותמות אתרי תיירות בתקופת המבצע יזכה בדרכון פתוח לבילוי ונופש באתרי תיירות בצפון הארץ - לשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il