X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנאום מיוחד לאומה: ''נמשיך בתהלוכת השחרור''

אבו מאזן: ברכות לשיירות השהידים

מצרים והרשות החליטו לסגור מעבר רפיח לאחר שביומיים האחרונים התאפשר מעבר חופשי לשני הכיוונים אבו מאזן פונה לבני עמו ודורש להפסיק את האנרכיה
▪  ▪  ▪

"זהו יום חג לאומי. יום של שמחה וגיל. יום בו אנו שולחים ברכות לאומה הערבית והאיסלאמית, לשוחרי השלום, לבני עמנו במולדת ותפוצות ולשיירות השהידים המכובדים, ובראשם יאסר ערפאת", אמר (יום ג', 13.9.05) יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), בנאום לאומה ששודר בטלוויזיה הפלשתינית הממסדית.
"העם הפלשתיני", הוסיף, "ימשיך בתהלוכת השחרור שהביאה לסיום הכיבוש בעזה ובג'נין במהלך היסטורי חסר תקדים. ההתנחלויות בכל השטחים שתחת כיבוש מאז 1967, לרבות בירושלים, יימחו". "סיום הכיבוש יושג רק לאחר מימוש מטרות תהליך השלום, קרי, הקמת מדינה פלשתינית ריבונית שבירתה ירושלים הקדושה לרבות פתרון צודק לבעיית הפליטים, וכן השגת פיוס היסטורי בין שתי המדינות על בסיס דיאלוג חיובי".
עוד אמר, כי עמו מעוניין להשיג את מלוא הריבונות הלאומית על רצועת עזה. "סוגיות המרחב האווירי והימי, וכן סוגית המעברים, עדיין תלויות ועומדות". היו"ר הפלשתיני דיבר אף על שתי משימות עיקריות לשלב הבא: שלום ועצמאות, ובד בבד המשך הבניה והשיקום.
בהתייחסו לאנרכיה בשטחים ציין, כי "אחרי היום, אנחנו לא נהסס לשים סוף לכל סימן שלילי של הפרות החוק והסדר. יש חוק אחד לכולם ואיש אינו מעל החוק. אנחנו לא נסבול כאוס". הוא תבע לשים קץ לכל הפעולות האלימות וקרא להשבת הסדר לרחובות עזה.
ביומיים האחרונים שרוי יו"ר הרשות תחת לחץ בינלאומי כבד להפסיק את האנרכיה והיעדר שלטון החוק ברחבי הרצועה לאחר יציאת צה"ל מהם. בשעה שאבו מאזן דיבר להמונים בטלוויזיה נמשכה הפגנת הכוח של החמאס ומאות אנשי הארגון צעדו ברחובות כשהם חמושים בכלי נשק.
"אני פונה בקול רם לישראל ומושיט את היד לשלום אמיתי וצודק", הדגיש, "ההתקדמות לא תגיע מצעדים חד-צדדים, אלה רק בהידברות ומשא-ומתן. אני קורא לישראל לנצל את ההזדמנות ההיסטורית, למלא את התחייבויות שלה, להפסיק את בניית הגדר וההתנחלויות, ולשחרר את האסירים", הוא הוסיף.
לדברי היו"ר, על אדמות ההתנחלות מורג יוקמו 3,000 יחידות דיור בעלות של 100 מיליון דולר. כמו כן, 1,210 בתים ייבנו ברפיח סמוך לגבול עם מצרים. שני הפרויקטים יזכו למימון סעודי.
המעבר בציר פילדלפי ייסגר מיום ד' בערב
בתום דיונים בין גורמים מצריים וגורמי הרשות הפלשתינית סוכם כי החל ממחר יחסמו המצרים מעבר של פלשתינים מרפיח הפלשתינית לרפיח המצרית. קצין מצרי ציין, כי שני הצדדים יחלו לפעול למניעת מעבר משעות הערב מחר.
ביומיים האחרונים עברו אלפי פלשתינים את הגבול, חלקם נפגשו עם בני משפחותיהם שלא ראו כל זמן השהייה הישראלית בשטח, חלקם ערכו קניות של מוצרים זולים במצרים ואילו אחרים ניצלו את המעמד כדי להבריח כלי נשק לתוך רצועת עזה.
ההחלטה על סגירת הציר ומניעת המעבר התקבלה בפגישה בין קצינים משני הצדדים. נמסר, כי הן המצרים והן הפלשתינים יפרסו מחסומים וימנעו מכלי רכב להתקרב למקום בנוסף למניעת הגעתם של אזרחים לאיזור קו הגבול.

תאריך:  13/09/2005   |   עודכן:  14/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
בעקבות חקירה שהתנהלה במשרד חקירות מס הכנסה בירושלים הוגש נגד הזמר כתב אישום בגין התחמקות מתשלומי מס והשמטת הכנסות מדוחות שמסר למס הכנסה ולמע"מ
הדר פרבר
רואיס בגיוס, הידוע גם בשם איוון דרמוואן, הואשם בגיוס נהג הרכב שהתפוצץ וברכישת אביזרים נוספים אשר שימשו לפיגוע
מחלקה ראשונה
כדי לעודד את הקריאה בקרב ילדים, הקרן לירושלים מציעה חנות ספרים על גלגלים
נוה יוסף
ביום חמישי ימסור בג"צ את פסק דינו בעניין עתירת האגודה לזכויות האזרח אשר מבקשת לפרק את גדר ההפרדה באיזור אלפי מנשה    השאלה שעומדת על הפרק: מה מותר ואסור לעשות בהגנה על התנחלויות
מחלקה ראשונה
"סטודיו פתוח" - 90 אמנים ויוצרים פותחים את בתיהם בשני סופי שבוע של אמנות ברמה"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il