X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהודעת דובר צה"ל נאמר כי בסיכום התחקיר קבע הרמטכ"ל כי תוצאות המבצע לא תאמו את מטרתו, שכן מטרת המבצע הייתה לעצור את המבוקשים ולא להורגם הרמטכ"ל ציין כי בהתחשב בזירת הפעולה ולאור תוצאות המבצע, נכון היה לשקול את עיתוי המבצע ואת שיטת הפעולה
▪  ▪  ▪

הערב (ד', 14.9.05) פורסם תחקיר הרמטכ"ל העוסק במותם של 5 פלשתינים במחנה הפליטים טול-כרם בעת פעילות מעצר שבוצעה ב-24 באוגוסט 2005.
כזכור בתאריך זה ביצעו כוחות מיחידת דובדבן וחטיבת הנח"ל פעילות מבצעית לשם מעצר שני מבוקשים בכירים, אשר נחשדו כי עסקו באופן פעיל בהכנתם של פיגועי טרור כנגד יעדי אוכלוסיה בעורף ישראל.
עם תחילת הפעולה, כך על-פי התחקיר, נצפה אחד משני המבוקשים, עדאל עאווי, מארגון הג'יהאד האיסלאמי, כשלצידו לפחות אדם חמוש נוסף ועוד מספר חשודים. במהלך התקרבותו זוהה הכוח וקרא לחשודים לעצור. בשלב זה, ביצעו שניים מבין קבוצת החשודים תנועה שנחשדה כשליפת נשק לעבר הכוח, במקביל החלו החשודים האחרים להימלט.
לדברי דובר צה"ל, כתגובה, ועל-פי הוראות הפתיחה באש למבצע, פתח הכוח באש לעבר השניים שזוהו על-מנת לפגוע בהם, ולעבר החשודים הנמלטים לעבר פלג גופם התחתון. כתוצאה מאש זו נהרגו המבוקש ועוד ארבעה מהחשודים ששהו במקום. בשלב זה נורתה באזור הפעולה אש לעבר הכוח ונזרקו בקבוקי תבערה.
מהפרטים שהתבררו לאחר המבצע, זוהו שלושה מארבעת ההרוגים הנוספים כפעילים וסייענים בארגוני טרור (מחמד הודיב ואנס אבן זינה כפעילי חמאס ומגדי חסין פעיל תנזים) והרביעי (מחמד עתמאן) לא זוהה כמשויך לארגון כלשהו.
בסיכום התחקיר קבע הרמטכ"ל כי תוצאות המבצע לא תאמו את מטרתו, שכן מטרת המבצע הייתה לעצור את המבוקשים ולא להורגם. בהתחשב בזירת הפעולה ולאור תוצאות המבצע, ציין הרמטכ"ל כי נכון היה לשקול את עיתוי המבצע ואת שיטת הפעולה.
בהתייחסו ל­­­­­­­­­­תוכנית הכוח, ציין הרמטכ"ל כי הכוח פעל ברמה המקצועית המצופה ממנו. יחד עם זאת, הגדיר הרמטכ"ל כי בזירת פעולה צפופת אוכלוסין, ראוי היה לייחד חשיבה מעמיקה יותר לגודלו של הכוח ולשיטת הפעולה שנבחרה. בעקבות התחקיר הנחה הרמטכ"ל את מפקדת זרוע היבשה ואת פיקוד המרכז להטמיע את הלקחים ממנו במבצעים הבאים.
אשר לטעות שנפלה במידע שהועבר על-ידי צה"ל לתקשורת בהקשר לאירוע, חידד הרמטכ"ל את הצורך כי באותם מקרים יש לסייג ולהבהיר שמדובר במידע ראשוני בלבד.

תאריך:  14/09/2005   |   עודכן:  14/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
ראש הממשלה הרוסי לשעבר מיכאיל קסיאנוב הכריז היום בראיון ברדיו הרוסי כי בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות רוסיה שתתקיימנה בשנת 2008   בדרך לנשיאות רוסיה ייאלץ קסיאנוב להתמודד עם שערורייה המאיימת לחסל את סיכוייו להגיע למשרה הבכירה במדינה
שלומי דיאז
במח"ש מבקשים לבדוק האם שוטרים ידעו על מעשי הקצינים הנחקרים ושיתפו עימם פעולה
אלעזר לוין
הממונה על הגבלים אישר את העיסקה    שווי הקניון נטו - 204 מיליון שקק
ברוך לוי
התקציב, עליו סיכמו משרדי התחבורה והאוצר, ישמש לסלילת ולאחזקת כבישים ב- 5 השנים הבאות. השר שטרית: מדובר במהפיכה מבחינת ההתייחסות לתשתית בישראל
ברוך לוי
התייצבות ביצוא סחורות ושירותים והמשך הגידול ביבוא   תוספת של 3.1 מיליארד דולר בהשקעות הישירות של תושבי חו"ל בישראל   נמשכת מגמת הגידול בעודף הנכסים על ההתחייבויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il