X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אל-עריש נמנעת מלייצא לולבים לישראל מסיבה לא ברורה השוק המקומי בהיסטריה בציבור הדתי חוששים כי השנה לא יהיה מה לנענע
▪  ▪  ▪

מקור ההספקה הראשי ללולבים, העיר אל-עריש במצרים, אינו מספק השנה את אחד מארבעת המינים. מידי שנה קולטת ישראל למעלה מחצי מיליון לולבים מאל-עריש, המהווים את רובו המכריע של שוק הלולבים בישראל. גורמי מסחר ישראלים טוענים כי הסוחרים המצרים אינם מוכנים השנה לספק את הסחורה, מסיבה בלתי מוסברת.
אחד מיבואני הלולבים בארץ אמר כי כל שוק הלולבים נמצאת בהיסטריה מהסיפור. לדבריו המצרים לא נותנים להכניס לולבים לארץ, משום שפקיד חדש של משרד החקלאות המצרי שהגיע לאזור אל-עריש טען שהוצאת הלולב הורסת את הדקלים, ויש לייצא משמעותית את הייצוא לישראל. "יש דיסאינפורמציה נוראית", הוסיף, "אנחנו מקווים כי יימצא פתרון ונוכל להמשיך ולשווק את הלולבים כסידרם".
אלפים מהלולבים המיובאים לישראל מיוצאים גם לקהילות יהודיות ברחבי העולם. מחסור בלולבים עלול לגרום להאמרת המחירים, היקרים ממילא (100-20 שקלים ליחידה). מקור נוסף שמשרד החקלאות מתיר ליבא ממנו לולבים הוא דרום ספרד, אך עלות ההובלה מספרד הרחוקה גבוהה.
אין ייבוא לולבים מעירק
קיימות שמועות לגבי מחסור בלולבים (בעיקר בקיבוצי עמק בית שאן הדתיים) ושמועות כאילו משרד החקלאות התיר ליבא לולבים מעירק. שמועות אלו אינן נכונות, ולא הותר להביא לולבים משום מקום מלבד מאל-עריש שבסיני. כל יתר הלולבים מגיעים מהשוק המקומי.
אין סיבה רישמית למניעת הייבוא
חבר הכנסת שאול יהלום (מפד"ל) שלח אתמול (יום ד', 14.9.05) מכתב דחוף לשרי החוץ והחקלאות בדרישה שיטפלו במחסור הצפוי בלולבים ויתערבו אצל הדרגים הגבוהים במצרים. יהלום אמר: "בישראל נמכרים כמיליון לולבים ועשרות אלפים נשלחים לקהילות יהודיות בחו"ל".
לדבריו, "המחסור עלול למנוע את קיום מצוות החג בשלמותה ויגרום לעלייה תלולה במחירי הלולבים".
מנהל השירות להסגר צמחים, מאיר מזרחי, שניסה לברר מדוע נמנעים המצרים מליצא לולבים לישראל לא נענה, וכל המידע שהגיע בנושא הגיע מסוחרים. משרד החקלאות המצרי היפנה את אנשי משרד החקלאות של ישראל ליחידת הקישור במשרד החוץ. ממשרד החוץ טרם נמסרו הבהרות בנושא זה.
חשש מנזק בלתי הפיך לצומח
השירות להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר מזהיר, כי ייבוא בלתי מבוקר של אתרוגים ולולבים עלו לגרום נזק בלתי הפיך לצומח ולחקלאות במדינת ישראל, כתוצאה מנגעים שקיימים בעצים. בעבר, פגעה מחלת עצים במרוקו שגרמה התייבשות ל-30,000 עצים.
מזרחי אמר כי הבאת לולבים ואתרוגים בצורה בלתי מבוקרת עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לצומח ולחקלאות במדינת ישראל. הוא קרא ליבואנים שלא להביא עימם לולבים ואתרוגים. השירותים להגנת הצומח ולביקורת מחרימים בכל נמלי הכניסה צמחים, פרחים, פירות, ירקות וכדומה.
אתרוגים - נוכלים מסכנים את השוק
לקראת סוכות תשס"ו אין מחסור באתרוגים. אולם כבכל שנה, גם השנה ישנם נוכלים שמביאים אתרוגים באופן בלתי חוקי ובלתי מבוקר באופן המסכן את המגדלים המקומיים. אין המדובר בסיכון כלכלי-כספי כתוצאה מתחרותיות על השוק, אלא בהחדרת מזיקי הדרים לישראל וגרימת נזק מתמשך וארוך טווח.

תאריך:  15/09/2005   |   עודכן:  15/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים המדחיקים רגשות נוטים לסבול מבעיות בזכרון
אלעזר לוין
העיסקה לפי 45%    תבנה 87 דירות יוקרה במרכז העיר, שימכרו ב-3,000-4,000 דולר למ"ר
הדר פרבר
מאוכזב מחוסר יכולתו לממש את הרפורמות הנרחבות שהציע    הצהרת הסיכום עליה חותמים המנהיגים מנוסחת באופן כללי וחסרה הגדרות בהן טרור, נשק גרעיני ועוד    אושרה החלטה המגנה גילויי טרור
יפעת גדות
קוראת לחברי הכנסת: "האם אתם מוכנים להמשיך לקחת חלק במשחק הזה ולאפשר לשרון לקבור את בעלי בחיים    "מה אנחנו? עם של פראיירים"?    שרון: האמריקנים עדיין מסרבים, אנחנו ממשיכים לפעול
יפעת גדות
בשנת 1935 פורסמו חוקי נירנברג שהגדירו מיהו גרמני    נאסרו קשרי נישואים בין יהודים לגרמנים    חוקים אלו הרעו את מצב היהודים והוכיחו כי גרמניה אינה חוששת מדעת הקהל העולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il