X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגישה היום לבג"צ עתירה בדרישה לביטול החלטת מנהל בתי המשפט בועז אוקון להעביר את השופטת הילה כהן למקום כהונה אחר, שלושה שבועות בלבד לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים שתדון בעניינה
▪  ▪  ▪

התנועה למען איכות השלטון עתרה היום (ה', 15.9.05) לבג"צ לביטול החלטת מנהל בתי המשפט השופט בועז אוקון להעביר את השופטת הילה כהן למקום כהונה אחר, עוד לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים לשם דיון בהעברתה.
העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב, ובה מבקשת התנועה כי יוצאו צווים על תנאי ‏המורים למנהל בתי המשפט לנמק מדוע לא תבוטל החלטתו להעביר את השופט לפניכינוס הוועדה בעוד שלושה שבועות.
עוד דורשת התנועה כי אוקון ינמק מדוע לא יחליט להוציא את השופטת כהן, שהורשעה לאחרונה בהתנהגות שאינה הולמת שופט לאחר שנקבע כי הוציאה 14 פרוטוקולים שלא שיקפו את המציאות נכוחה וזרקה לפח בקשות של צדדים שבאו לפניה, לחופשה ללא תשלום עד שהוועדה תכריע בעניינה. לחילופין, דורשת התנועה שאוקון ינמק מדוע לא יורה כי השופטת כהן לא תטפל בכל תיק משפטי עד שהוועדה לבחירת שופטים תכריע בעניינה.
כן דורשת התנועה כי יוצא צו על תנאי המורה לנשיא בית משפט השלום במחוז הצפון לנמק מדוע לא יורה כי השופטת כהן לא תוצב בבית משפט במחוזו ולא יועברו לטיפולה תיקים משפטיים כלשהם עד שהוועדה לבחירת שופטים תכריע בעניינה.
התנועה גם דורשת הוצאת צווי ביניים דחופים להקפאת העברתה של השופטת כהן לכהונה במחוז הצפון עד להכרעה בעתירה ולמניעת הצבתה בבית משפט עד להכרעה בעתירה ולאי קבלת תיקים משפטיים חדשים על-ידה והימנעותה מלהמשיך לדון בתיקים משפטיים כלשהם עד להכרעה בעתירה.
על השופטת כהן, כזכור, נגזר ברוב דעות של המשנה לנשיא בית המשפט העליון השופט מישאל חשין והשופט אליעזר ריבלין, עונש "קל" של העברה למקום כהונה אחר ונזיפה חמורה. בדעת מיעוט קבעה נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, כי העונש ההולם היא הדחת השופטת כהן מכס השיפוט.
ההחלטה עוררה זעם רב בציבור כאשר השאלה האם היו מכריעים השופטים באורח דומה גם לגבי עובד ציבור רגיל שהורשע בעבירות דומות, שבה ועלתה. בעקבות הסערה שקמה המליץ אומנם נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק לשופטת כהן לפרוש אולם זו סירבה. בדיונים בעניינה אמרה השופטת כהן: "בשבילי לעזוב את הכהונה זו כלייה".
על-פי הפרסומים בעיתונות, טוענת התנועה, ולמרות כוונת שרת המשפטים לכנס בדחיפות את הוועדה לבחירת שופטים כדי לדון בעניין, הודיע מנהל בתי המשפט כשלושה שבועות בלבד לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים כי השופטת כהן הועברה לכהן בבתי משפט במחוז הצפון.
לטענת התנועה, החלטת מנהל בתי המשפט שלא להמתין את שלושת השבועות האמורים ותחת זאת למהר ולהציב את השופטת כהן במקום אחר, לוקה בחוסר סבירות קיצוני וזאת במיוחד לאור העובדה כי על הוועדה לבחירת שופטים יוטל לקבוע "אם מדינת ישראל תהיה מדינה בה כשירים לכהן שופטים שביצעו כמו השופטת כהן או מדינה ששופטיה אינם כשופטת כהן".
"בלתי סבירה ההימנעות מלחכות כשלושה שבועות בלבד לפני שיבוצה החדש. לפני שנאשמים בישראל (ועורכי דין בישראל) ירימו מבט ויראו את השופטת נכנסת לאולם המשפט, מתיישבת תחת דגל הלאום וקובעת את גורלם, כל זאת בשעה שבעוד שבועות אחדים אמור להיקבע האם שופטת זו, אשר מעשיה תוארו לעיל, כשירה וראויה לתפקיד", סיכמה התנועה לאיכות השלטון את עתירתה.

תאריך:  15/09/2005   |   עודכן:  15/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אולמרט עומד בדרכו של שרון, שמבקש למנות את עו"ד אבי דרכסלר למנהל מינהל מקרקעי ישראל    אנשי שרון מאותתים: נטרפד מינוי אולמרט לשר אוצר במעמד קבע
אלעזר לוין
התמורה: 27.6 מיליון יורו    העסקה: באמצעות חברת סיטיקון הפינית    מושכרים בתשואה של 7.7%
הדר פרבר
שמו של הבן הרך - לונדון פרסטון או פרסטון מייקל
אלעזר לוין
טוענים: "השוק בצריפין יפעל בפחונים ויגבה דמי שכירות יקרים. עבורנו זו מכת מוות"
אלעזר לוין
התמורה: 34.9 מיליון שקל    תבנה 136 דירות יוקרה ב-170 מיליון שקל    מתווך העסקה - רוני מאנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il