X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתחילת שנת 2006 יעשה ניסוי בשילוב כוחות שיריון, חי"ר ותותחנים תחת מפקד חטיבה אחד מדובר בניסוי במסגרת בניית צבא היבשה
▪  ▪  ▪

ניסוי ראשון של מבנה החטיבה הרב-חיילית החדשה יתקיים בתחילת 2006. כך מדווח עיתון 'במחנה' בגיליונו האחרון.
על-פי הדיווח, בניסוי ישולבו גדודים מחטיבת החי"ר גולני, מחטיבת השריון 188 ומאגד ארטילרי 282 - כולם חלק מאוגדה 36 של פיקוד הצפון. התרגיל יהווה מהלך ראשון במסגרת התוכנית להקמת חטיבות מעורבות שהגה מפקד זרוע היבשה, האלוף יפתח רון טל.
הרעיון של החטיבה הרב-חיילית נועד לאפשר גמישות בהפעלת הכוחות, ולאפשר לחטיבות לבצע משימות מגוונות יותר. המצב בצה"ל עד כה הוא, כי כל חטיבה מתמחה בתחום פעילות אחד, כמו שריון, חי"ר, או תותחנים, והחטיבות השונות משתפות פעולה רק ברמת האוגדה ומעלה.
במהלך הניסוי יוכפפו גדודים המתמחים בתחומים שונים למפקד חטיבה אחד, שיפקד על גדודים בתחומי ההתמחות השונים. הניסוי החדש בא לבחון אפשרות של שילוב הכוחות לחיטבות רב-חייליות.
במידה שהניסוי יסתיים בהצלחה, צפוי כל צבא היבשה לעבור למבנה של חטיבה רב-חיילית אורגנית, המשלבת בין שישה לשיבעה גדודים מתחומים שונים, ובכך להגביר את האפקטיביות של השת"פ הבין-חיילי. עם כניסתו לתפקיד שם לו למטרה הרמטכ"ל חלוץ לשפר את מערך צבא היבשה ולהעצימו.
מבנה אפשרי אחד לחטיבה החדשה יכלול שני גדודי שריון, שני גדודי חי"ר, גדוד הנדסה קרבית, גדוד סיוע קווי וגדוד סיור. האפשרות השנייה למבנה החטיבה היא שלושה גדודי חי"ר, גדוד שריון, גדוד הנדסה קרבית וגדוד סיוע קווי.
במסגרת התוכנית לא צפויים האימונים הבסיסיים של החיילים לעבור שינוי. ההבדל יורגש רק לאחר שלב האימון המתקדם. אז יפוזרו החיילים בחטיבות המעורבות ויתאמנו ככוח אורגני יחד עם חיילים העוסקים בתחום שונה באופן שגרתי.
כמו כן, בשלב ראשון לא יחול שינוי בסמלים אותם עונדים החיילים. אולם, לאחר שיאושר המבנה החדש יותאמו הסמלים, ככל הנראה, וחיילי גדוד שריון שיהיה כפוף לחטיבת גולני, למשל, ימשיכו לחבוש כומתה שחורה, המיועדת לחיל השריון, אבל יענדו את התג המרובע של חטיבת גולני.
מודל דומה מקובל במספר צבאות בעולם ואף בצורה מורחבת יותר. בצבא ארה"ב יש לכל זרוע יחידות במספר תפקידים. לצבא היבשה (ARMY) יש יחידות אויריות ולחיל האויר יש יחידות חי"ר.

תאריך:  16/09/2005   |   עודכן:  16/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
"בין מורה לתלמיד שוררים יחסים מיוחדים, המקימים חובות וזכויות הדדיות. כך בין כותלי בית הספר, וכך, לעיתים ביתר שאת, גם מחוצה לו - במיוחד לעת יציאה לטיול", כותב השופט אליעזר ריבלין בפסק דינו
עידן יוסף
חוברת נגד פסיקותיו של הרב אבינר בענייני טהרת המשפחה יצאה בימים אלו    תלמידי הרב אבינר טוענים, זהו רק מסווה למאבק גדול יותר בגלל התנגדות הרב לסרבנות    הרב טאו, מבכירי רבני הציונות הדתית, הוציא מסמך ובו הוא מביע תמיכה ברב שלמה אבינר
מחלקה ראשונה
שר ההסברה הפלשתיני: שרון אמיץ אף יותר מרבין, שסירב לחתום על פינוי חברון    "נתניהו חסר אופי ומוג לב, בעל רזומה של כניעה לתכתיבים אמריקניים"
עומר שיקלר, שלומי דיאז
המשטרה עצרה זוג הורים מהיישוב אלעד לאחר שנחשדו כי התעללו מינית בתינוק    כחלק מסדרה של תלונות על אלימות במשפחה הציב הבעל מצלמה נסתרת אשר תיעדה את האישה מבצעת, בין היתר, מין אורלי בתינוק בן ה-11 חודשים
טלספורט
נבחרת ישראל, סיימה את האימון המסכם שלה לקראת המשחק מול לטביה    בורשטיין ערך אימון מלא    בנבחרת מוטרדים מחוסר החדות אחרי ההעפלה לאליפות    מאיר טפירו: "אנחנו מגיעים עייפים אבל בכושר טוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il