תאגיד Time Warner, אשר בבעלותו נמצאת חברת האינטרנט America Online, ו-Microsoft דנים באפשרות של שילוב נכסי האינטרנט שלהן, ואף בהשקעה כספית של Microsoft. כך מסרו מקורות הנוגעים בדבר אתמול (ה', 15.9.05).
אחד המקורות טען, כי למרות שאכן התקיימו דיונים בין שתי החברות לגבי שילוב נכסיהן המקוונים, אלו היו במסגרת 'עסקים כרגיל' והדיווחים על מיזוג בטוח הינם מוגזמים בתכלית.
אולם, מיזוג שכזה ייצור את קהל האינטרנט הגדול ביותר בעולם ויהווה סיבה לדאגה למובילה הנוכחית בתחום - Yahoo.
AOL ו-MSN ייצרו קהל של 167 מיליון איש, לעומת 101 מיליון המשתמשים של Yahoo ו-80 המיליון של Google.
החברות נמצאות בתהליכי דיון על מנועי החיפוש ושילוב כוחות הפרסום שלהן מתחילת השנה, ובשבועות האחרונים מקיימות דיונים על דרכים לשילוב שני בתי העסק עצמם.
דיבורים בנוגע לעבודה משותפת כלשהי של שתי החברות החלו כבר לפני כשנתיים, לאחר שהחברות הגיעו לפשרה בתביעה נגד מונופול שהגישה Time Warner על Microsoft.
אנליסט בתחום טען כי סביר ש-Microsoft, שהשיקו את מנוע החיפוש שלהם בסוף שנה שעברה, תנסה להחליף את Google (שבו משתמש שירות החיפוש של AOL כרגע) בטכנולוגית החיפוש שלה. כ-11 אחוז מרווחי Google הגיעו מ-AOL בחצי הראשון של 2005.
סביר להניח כי מהלך זה עולה בקנה אחד עם שאר הפעולות האחרונות שביצעה או שמתכננת לבצע Microsoft כדי להתמודד עם האיומים התחרותיים מצד חברות אחרות, במיוחד מצד Google.
כשנשאלו לגבי העניין, גם Microsoft וגם AOL סירבו להגיב.