X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממשיכים בחזית מאוחדת מול שרון הטענה הפעם: שרון יפרוש רגע לפני הבחירות וירסק את התנועה
▪  ▪  ▪

לנדאו ונתניהו מרחיבים את שיתוף הפעולה נגד שרון, בקרב על הקדמת הפריימריז בליכוד. למרות שהשניים מתמודדים זה מול זה, הם הוציאו הבוקר יחד מכתב שנשלח לכל חברי מרכז הליכוד, הקורא לחברי המרכז לבוא להצביע ב-26 בחודש בעד הקדמת הפריימריז.
לאחר ששינו תומכי הקדמת הפריימריז מספר פעמים את מערך ההסברה סביב המהלך, פונים נתניהו ולנדאו במכתבם לכיוון חדש, לפיו הקדמת הפריימריז תמנע משרון את האפשרות לפרוש מהליכוד זמן קצר לפני הבחירות.
כזכור, כשהודיע נתניהו על תמיכתו במהלך הקדמת הפריימריז, הוא אמר שהדבר יוביל גם להקדמת הבחירות. אך לאחר שנוכח כי האמירה מרחיקה את חברי המרכז, מכיוון שהמשמעות היא הפלת שלטון הליכוד, שינה את הגישה והודיע כי מדובר רק בהחלפת ראש מפלגה ולא בהקדמת הבחירות.
כעת פונים במשותף לנדאו ונתניהו לטיעון שלישי, לפיו שרון יכול לרסק את הליכוד, משום שאינו מצהיר בגלוי שלא יעזוב את הליכוד במקרה שיפסיד בהתמודדות.
במכתב לחברי המרכז, כותבים לנדאו ונתניהו כי הזמן שעובר מאפשר לשרון לבסס את מעמדו בקרב כלל הציבור, ואז רגע לפני הבחירות יקים מפלגה חדשה ויגזול מנדטים רבים לליכוד.
במכתב מתייחסים השניים גם לנאומו של שרון באו"ם, כהוכחה לכך שדרכו של ראש הממשלה אינה עוד דרכה של תנועת הליכוד. הנה לשון המכתב:
"על אף העובדה שאנחנו מתמודדים בנפרד על ראשות הליכוד, אנו פונים אליך בקריאה משותפת להצביע בעד קיום הפריימריז בנובמבר כדי לשלוח מסר ברור: הליכוד מתנגד למדיניות הנסיגות של שרון.
הקדמת הפריימריז תשלח מסר ברור לחברי מרכז ליכוד כי הם מסרבים לשמש כקבלן הביצוע של פרס וביילין ודורשים בהקדם הכרעה על דרכו של הליכוד בטרם יבצע שרון עקירות נוספות, כדי לסיים בהקדם את המאבק הפנימי בליכוד ולאפשר איחוד כוחות לקראת הבחירות לכנסת.
בעוד מפלגת העבודה תכריע כבר בנובמבר על המשך דרכה ותבחר יו"ר, הליכוד יגרור את המאבקים הפנימיים עוד חודשים ארוכים. שרון מתכוון להקים מפלגה חדשה, עדיף שיעשה זאת עכשיו ולא ערב הבחירות.
אחרי הנאום באו"ם מתרבים הסימנים ששרון מקים מפלגה מתחרה כדי שיוכל לפרוש מהליכוד קרוב ככל האפשר למועד הבחירות. שרון רוצה למשוך זמן בליכוד כדי שיוכל לפרוש קרוב ככל האפשר לבחירות ורק אז להכריז על הקמת מפלגתו, בטרם שהיוזמה תספיק לדעוך. כך תגזול יותר מנדטים מהליכוד. לעומת זאת, אם ייאלץ להקים מפלגתו עכשיו, היא תישחק והמנדטים יישארו בליכוד.
שרון מנסה לחמוק מלהתחייב שיישאר בליכוד כדי לשמור על האפשרות לפרוש במועד שנוח לו. אסור לתת לו לעשות זאת".
בתוך כך, מקבלים אנשיו של שרון חיזוק במאבקם למנוע הקדמת הבחירות הפנימיות. שר החוץ סילבן שלום הנמצא בניו-יורק, טילפן אמש לפעיליו והורה להם לפעול נגד היוזמה להקדמת הפריימריז.
חלק מהשרים עדיין לא אמרו בגלוי את עמדתם בנושא ההצבעה, אך על-פי הערכות הם פועלים גם הם נגד הקדמת הפריימריז. שרת החינוך לימור לבנת מקיימת טקס פעילים, הרמת כוסית לכבוד ראש השנה, ביום שלישי. שר הבריאות, דני נווה, מקיים אף הוא כנס דומה, ביום חמישי.

תאריך:  18/09/2005   |   עודכן:  18/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מורשת - שהיתה היחידה שהתמודדה במכרז - תקבל לידיה את הערוץ    פלטפורמת ערוץ 'התכלת' תשמש להפעלת הערוץ הייעודי
נוה יוסף
במהלך ספירת הקולות החליפו הנאשמים את פתקי הבוחרים שהצביעו למפלגות חילוניות, בפתקי הצבעה של מפלגות חרדיות, בהתאם לחלוקה שהוסכמה ביניהם מראש
ענבל אביב
ח"כ עבד-אלמאלכ דהאמשה: הדוח מהווה רצח מחדש של 13 הקורבנות    ח"כ בשארה: "דם בנינו אינו הפקר"    תגובות לפרסום דוח מח"ש היום, לפיו ייסגרו כל תיקי החקירה בנושא הריגת 13 ערבים-ישראלים
מיכאל דבורין
המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) פרסמה את הממצאים המרכזיים בנוגע לכל הרוג    כמו כן מציינת מח"ש את הסיכון שבו היו נתונים השוטרים בכל אירוע
אלעזר לוין
המכרז: של קרן מבטחים הוותיקה    מחיר המינימום - 10 מיליון דולר    100 דונם ו-112 חדרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il