X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות הרבעון השני החלש סיימה חברת החשמל את החצי הראשון של 2005 ברווח נקי של 58.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 2.1 מיליארד שקל בתקופה מקבילה אשתקד
▪  ▪  ▪

חברת החשמל פרסמה אמש (18.9.05), באיחור של שבועיים, את הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2005 ולחצי השנה.
פרסום הדוחות התאפשר לאחר שהחברה קיבלה מרשות החברות הממשלתיות אורכה לעניין הגשת דוחות כספיים מבוקרים ל-17 מקטעים על-פי שרשרת החשמל, עד למועד הגשת הדוחות לרבעון השלישי של השנה, ואישרה את פרסום הדוחות הכספיים היום, כפי שהם.
מהנתונים עולה כי חברת החשמל הפסידה כ-5.7 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2005. ההכנסות ממכירות החשמל בחברה היו 3.68 מיליארד שקל, ואילו עלות צריכת הדלקים הסתכמה ברבעון ב-1.77 מיליארד שקל.
את החצי הראשון של השנה סיימה אומנם החברה ברווח נקי של 58.7 מיליון שקל, אך זאת לעומת רווח נקי של 2.1 מיליארד שקל, שנרשם בתקופה מקבילה אשתקד.
יו"ר דירקטוריון החברה, שלמה רוטמן, מסר כי ההפרשים בין השנים נובעים בעיקר מכך, שבשנה שעברה, בנוסף לרווח שנבע מפעילות החברה, כלל הרווח הנקי גם את תוצאות השינויים בשיעור המיסים, שהביא לרישום הכנסה של כ-926 מיליון שקל.
רוטמן ציין עוד שתזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה של השנה בסך של כ-1.9 מיליארד שקל, ויחס תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לכיסוי התחייבויות, היה בתקופת הדוח 4.10% לעומת 2.91% בתקופה המקבילה אשתקד.
במחצית הראשונה של השנה, היה גידול בהכנסות ממכירת חשמל, בהיקף של כ-13.99%. ההכנסות נטו לחברה ממכירות חשמל לתקופה הסתכמו בכ-7.4 מיליארד שקל, לעומת כ-6.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בתקופת הדוח הסתכמה עלות צריכת הדלקים לסך של כ-3.3 מיליארד שקל לעומת כ-2.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-964 מיליון שקל בהוצאות עבור דלק, המהווים גידול של למעלה מ-40%. מינואר עד סוף אוגוסט 2005, גייסה חברת החשמל כ-4.3 מיליארד שקל בשוק ההון בישראל.
עוד עולה מנתוני מחצית השנה כי ההכנסות ממכירת חשמל עמדו על 7.39 מיליארד שקל, לעומת 6.49 מיליארד שקל אשתקד, עלייה של 13.99%. ההפרש בהכנסות כתוצאה מהגידול בצריכה עומד על כ-249 מיליון שקל.
שיעור תשואה על הון לתקופה - 0.42%. בחברת החשמל מסבירים כי שיעור זה נובע בעיקרו מגידול בהוצאות הדלק בגין תקלה בטורבינת גז אשכול ושימוש מוגבר בסולר עקב שיפוצי יחידות בתחנות פחמיות.

תאריך:  19/09/2005   |   עודכן:  19/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
לאחר שהפך לפרופ' למוזיקה בגיל 15 וניגן כפסנתרן הקבוע של מרסדס סוסה, מעלה אלברטו ארדז מופע בארץ
גלית יצחק
כך אמר היום השר שטרית ביום עיון של קציני הבטיחות בתעבורה    שטרית: 1,500 חיילים וחיילות ישרתו במשטרת התנועה    יופעלו 1,200 ניידות ביום ובמהלך השנה ייבדקו 3 מיליון נהגים
יפעת גדות
קרוב לאחד מכל 10 חולים באסטמה סובל מאסטמה חמורה    תרופה החוסמת ייצורו של כימיקל הגורם לדלקת שיפרה את התסמינים אצל החולים
הדר פרבר
בראש הפעילים השחקן שי אביבי    מחו על החלטת שר החקלאות לאחשר הצעת חוק עוקפת-חוק ועוקפת בג"צ המוציאה אווזים מתחום חוק צער בעלי חיים
נוה יוסף
היועץ המשפטי איחר במתן האישור להגשת כתב האישום והגישו כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום    השופט גרוניס:"אין מדובר בפגם טכני אלא בפגם מהותי בהתנהלות רשויות התביעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il