X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
t
נשיא ארה"ב התייחס באיפוק להכרזתה הדרמטית של צפון קוריאה לגבי הפסקת פרויקט הגרעין שלה "השאלה היא האם הצדדים יהיו נאמנים להסכם" - הדגיש נשיא ארה"ב
▪  ▪  ▪
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
צפון קוריאה מפסיקה את תוכנית הגרעין

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, התייחס (ב', 19.9.05) להסכם שנחתם עם צפון קוריאה, אשר אמור להביא לפירוקה מנשקה הגרעיני. הנשיא האמריקני אומנם בירך על השגת ההסכם, אך הזהיר כי המבחן האמיתי יהיה ביישומו בשטח.
"השאלה היא האם במשך הזמן יישארו כל הצדדים נאמנים להסכם", הבהיר הנשיא. בוש הוסיף גם אזהרה משלו ואמר: "צפון קוריאה חייבת להבין שאנו רציניים בקשר לזה ומצפים לתהליך אמיתי".
ההסכם שנחתם עם צפון קוריאה הוא הראשון שנעשה לאחר שנתיים של מו"מ. במסגרתו, תשמיד המדינה את החומרים הגרעיניים שברשותה ותעצור, כאמור, את תוכניות הגרעין. למול הצהרותיה של צפון קוריאה הודיעה ארה"ב, כי לא תפלוש למדינה.
כחלק מההסכם התחייבה צפון קוריאה להפסיק כל פיתוח גרעיני, לחזור ולקחת חלק באמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) מהר ככל הניתן, ולאפשר לפקחים של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א) לעשות את עבודתם.
האיחוד האירופי בירך על ההחלטה. האחראי על ענייני הביטחון באיחוד, חוויאר סולאנה, אמר: "משמחת אותי החלטתה האסטרטגית של צפון-קוריאה לעבור לדרך של שיתוף פעולה". הוא כינה את המהלך: "צעד משמעותי קדימה לקראת היציבות האזורית והעולמית".
"זוהי התוצאה החשובה ביותר בשיחות של שש המדינות שהחלו לפני למעלה משנתיים", אמר וו דאוויי, שר החוץ של סין. בשיחות, אשר החלו כאמור באוגוסט 2003, השתתפו סין, יפן, רוסיה, ארה"ב ושתי הקוריאות.
צפון קוריאה היא הראשונה אשר נכנסה לרשימת המדינות התומכות בטרור ב-1998, בעקבות מעורבותה לכאורה בהפצצות האוויר בדרום קוריאה, באזור מיאנמר ב-1987. בהתקפות נהרגו 115 בני אדם שהיו במטוס של Korean Air.
בשנה שעברה איימה צפון קוריאה לחזק את "מערכת ההגנה העצמית" שלה אם ארה"ב תמשיך במדיניות שלה אותה מכנים בפיונגיאנג ככזו אשר מכוונת להפלת המשטר הקומוניסטי במדינה. איומים מסוג זה נשמעו כבר גם בעבר, כשצפון קוריאה הזהירה כי תגדיל את כוח ההתרעה הגרעיני אם ארה"ב תתעקש לבחון את תוכניות הגרעין של המדינה.
יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יובל שטייניץ, אמר בתגובה להתפתחויות בצפון קוריאה: "יש לקוות שההישג העצום של הדיפלומטיה האמריקנית כולל גם את הפסקת העברתן של טכנולוגיות גרעין וטילים מצפון קוריאה למדינות ערב ואירן. כעת, על העולם הנאור להגביר את הלחצים על משטר האייטולות באירן באמצעות העברת הנושא למועצת הביטחון".

תאריך:  19/09/2005   |   עודכן:  20/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בשירות בתי הסוהר מסרבים להגיב    שגב כלוא לאחר שהורשע בעבירות סמים
ברוך לוי
סיימה בהצלחה את שלב המכרז המוסדי בהנפקת אג"ח להמרה, מניות וכתבי אופציה למניות בהיקף של כ-42 מיליון ש"ח    את ההנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום, לידר הנפקות ולאומי ושות'
מיכאל דבורין
ח"כ עמיר פרץ עומד להעלות טיעון זה (יום ג') גם באירוע חגיגי שייערך בבית מפלגת העבודה בשכונת התקווה בהשתתפות מאות תומכים    פרץ יתווה בנאומו את עיקרי מסע הבחירות שלו לראשות העבודה
ברוך לוי
השרים אולמרט ופז-פינס העניקו היום לעיריית רמלה היתר אשראי לגיוס הון באמצעות הנפקת איגרות חוב מוניציפליות    במסגרת הנפקת איגרות החוב תגייס עיריית רמלה סכום של עד 140 מיליון ש"ח בהלוואה ל- 15 שנים    אולמרט: להצלחת מהלך זה חשיבות מכרעת עבור השלטון המקומי בישראל
מיכאל דבורין
כך מציע דן וילנסקי, נשיא אפלייד מטיריאלס בהופעתו בפני פורום המנהלים של החממות הטכנולוגיות, שהתכנסו בחממת משגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il