X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תמלילי שיחות טלפון מפלילות בין בכירים סורים לעמיתיהם הלבנונים; אם דמשק לא תשתף פעולה תישקל אפשרות להקמת בית דין בינלאומי מיוחד בפרשה
▪  ▪  ▪

ראש צוות החקירה הבינלאומי מטעם האו"ם לפענוח רצח רפיק חרירי, החוקר הגרמני דטלב מהליס, צפוי להגיע (יום ג', 20.9.05) לדמשק על-מנת להתחיל בתשאול בכירים סורים, קצינים ואזרחים כאחד, אשר היו מוצבים לאורך השנים בשירות בלבנון.
הוא יגיע לשם כשבאמתחתו תמלילי שיחות טלפון בין בכירים סורים לעמיתיהם הלבנונים, שיורטו על-ידי תחנת המודיעין הבריטית בקפריסין שבועות ספורים לפני הרצח. עם זאת, בראיון ל'ניו-יורק טיימס', הבהיר מהליס, כי ממצאי החקירה אינם בגדר "שחור או לבן".
הסורים היו מעוניינים שמהליס יציג בפניהם ראיות, בטרם יזמן אליו עדים. ואולם לפי שעה נראה, כי יסתפקו בכך שהעדים הסורים יתושאלו לא על תקן חשודים, אלא במתכונת "הסכם של ג'נטלמנים".
לפי דיווח ב'פייננשל טיימס' הבריטי מהשבוע שעבר, אחיו של אסד, מאהר, ובנו של שר ההגנה הסורי לשעבר, נוואף טלאס, צפויים לעמוד בראש מצעד הנחקרים.
מכמה דיווחים עולה, כי גם אסד עצמו אמור לעבור תשאול, בעיקר על-רקע שיחותיו עם חרירי ערב הרצח. במקרה או שלא במקרה, גם משלחת מאיחוד עורכי הדין הערבים תנחת היום בדמשק, במקביל להגעתו של מהליס.
גורמים סורים העריכו אתמול, כי עשרת הימים הקרובים הינם קריטיים לחקירה. ערב ביקורו בדמשק היה מי שטרח לציין, כי במידה וסוריה תפעל להכשיל את מהליס במשימתו, אזי הוא יפנה בבקשה להקים ערכאה משפטית בינלאומית להמשך החקירה.
בניסיון להתחקות אחר מקור הכסף ששימש ברצח חרירי הוסרו בשבוע שעבר החסיונות מעל חשבונות הבנק של תשעה בכירים סורים ולבנונים. זאת בהמלצת צוות החקירה הבינלאומי שמרכז מהליס.
עם אלה נמנים ארבעת הקודקודים במערכת הביטחון הלבנונית שנעצרו זה מכבר, חבר הפרלמנט שנעצר יחד עימם, חבר פרלמנט נוסף, עורך עיתון פרו-סורי ושני מפקדי מנגנון המודיעין והביטחון הסורי לשעבר בלבנון - ראזי כנעאן ורוסתום רזאלה.
ההערכות הן שסכום עתק בסך כחצי מיליארד דולר הוקצה לטובת ההתנקשות בחרירי, והסרת החסיונות תאפשר לצוות החקירה לעקוב אחר תנועות הכספים באותם חשבונות הבנק, מה שעשוי להוביל אולי להתפתחות בחקירה. כמו כן, ישנם חשבונות בנק נוספים על הכוונת.

תאריך:  20/09/2005   |   עודכן:  20/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
"זה מאוד מביך עבורנו" אמר השר ג'ק סטרו לשר החוץ סילבן שלום בפגישה שקיימו בניו-יורק    כזכור בשבוע שעבר נאלץ האלוף האלמוג שהגיע לאנגליה לגייס כספים לסוב על עקביו עקב צו מעצר שהוצא כנגדו בבריטניה
מיכאל דבורין
רשות החברות הממשלתיות מפרסמת מודעה בה היא מבקשת לקבל מידע מגורמים המתעניינים ברכישת אחזקות המדינה בתעש
מיכאל דבורין
את הכנס שייערך ב-10 בנובמבר באילת עורך ארגון המשפטנים היהודיים בראשות עו"ד אלקס הרטמן    בין המרצים: שופטים שהדירו רגליהם מהכנס של לשכת עו"ד בשל פרשת המשוב
מיכאל דבורין
כך מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה    יבוא הסחורות הסתכם ב-23.7 מיליארד דולר    יצוא הסחורות הסתכם בתקופה זו ב-17.5 מיליארד דולר
עידן יוסף
ריבוי מקרי המחלות הקשות הפוקד לאחרונה אברכים מביא חרדים להתחיל לעשות חשבון-נפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il