X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין, נאלץ להשלים עם המינוי לאחר שוועדת בך הבהירה שלא יוצגו בפניו מועמדים נוספים
▪  ▪  ▪

מנהלת המחלקה לדיני עבודה בפרקליטות המדינה, עו"ד נורית אלשטיין, נבחרה על-ידי יושב-ראש הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת. עתה יובא דבר הבחירה לאישור ועדת הכנסת. על-פי החוק, מעמדה אמור להיות מקביל לזה של היועץ המשפטי לממשלה.
עו"ד אלשטיין היתה אחת המבקרות החריפות של שופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל, כשזו האחרונה כיהנה כשופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב. ארבל נטלה מהמדינה, שלא כדין, פיצויים בסך של כ-200 אלף ש"ח, ומיאנה להשיבם גם לאחר שחשפנו את הדבר. עו"ד אלשטיין, בתפקידה כמנהלת המחלקה לדיני עבודה, כתבה בנושא חוות דעת חריפה, ומתחה ביקורת גם על השותפים למעשה זה. על-רקע זאת, התפתחה יריבות בין ארבל לאלשטיין, במיוחד לאחר שארבל מונתה לכהונת פרקליטת המדינה, והיתה, למעשה, הממונה על אלשטיין.
יושב-ראש הכנסת התנגד בתחילה למינויה של אלשטיין. ריבלין ביקש, לגישתו, למנות לתפקיד אישיות משפטית בכירה שמעמדה ייחשב, מבחינת המוניטין, מקביל לזה של היועץ המשפטי לממשלה, וכן כזו שתוכל לייצג את הכנסת, כיאות, גם במצב של חילוקי דיעות חריפים מול בית המשפט העליון.
ריבלין ביקש למנות את ד"ר סוזי נבות, אך למרבה ההפתעה, מועמדותה לא אושרה על-ידי ועדת האיתור בראשה עומד שופט בית המשפט העליון (בדימ.), גבריאל בך. מתוך 19 מועמדים המליצה הוועדה על שתיים בלבד: עו"ד נורית אלשטיין, ועו"ד סיגל קוגוט המשמשת כיועצת משפטית של ועדת החוקה חוק ומשפט.
ריבלין ביקש לבצע "מקצה שיפורים", ודרש מוועדת בך להתכנס שוב ולהציג מועמדים נוספים. לדבריו, לעו"ד אלשטיין, שהתמקדה ועסקה כמעט בכל הקריירה המשפטית שלה בדיני עבודה, אין ניסיון מוכח בעניינים החשובים בעבודת הכנסת. התנגדותו נבעה, בין היתר, גם מכך שאלשטיין זכתה להמלצה חמה מצד נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק. ריבלין חשש כי אלשטיין תהא "נציגתו" ועושת דברו של הנשיא ברק. כאמור, בך סירב לפתוח בסיבוב חדש של דיונים, ולאחר כמה חודשים של עיכוב נאלץ ריבלין להשלים עם הבחירה. אלשטיין, שהיא אגב בת משפחתו של איש העסקים דוד אפל, הצהירה עם מסירת הודעתו של ריבלין כי היא רואה את תפקידה מקביל לזה של היועץ המשפטי לממשלה.

תאריך:  20/09/2005   |   עודכן:  20/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
דורשת לקבל כור מים קלים למטרות אזרחיות בטרם תממש את ההסכם שנחתם אמש    ארה"ב דחתה את דרישתה של צפון קוריאה    יפן: "דרישתה של צפון קוריאה אינה מקובלת"
יואב יצחק
ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל החליטה על שורה של צעדים במחאה על החלטת מח"ש, בהם: ביום שישי ובשבת - עצרות מחאה בישובים ערבים; ביום א' - הפגנה מול משרד ראש הממשלה; מיום ג' - שביתת רעב למשך שבוע    פרופ' שמעון שמיר, החבר בוועדת אור, תוקף את החלטת מח"ש
עידן יוסף
בסקר חדש שבדק עמדות אזרחים שונים בעולם עולה כי דווקא הירדנים מתנגדים ליהודים באופן חריף, והטורקים מתייחסים באופן שלילי כלפי נוצרים
מחלקה ראשונה
תמלילי שיחות טלפון מפלילות בין בכירים סורים לעמיתיהם הלבנונים; אם דמשק לא תשתף פעולה תישקל אפשרות להקמת בית דין בינלאומי מיוחד בפרשה
מחלקה ראשונה
"זה מאוד מביך עבורנו" אמר השר ג'ק סטרו לשר החוץ סילבן שלום בפגישה שקיימו בניו-יורק    כזכור בשבוע שעבר נאלץ האלוף האלמוג שהגיע לאנגליה לגייס כספים לסוב על עקביו עקב צו מעצר שהוצא כנגדו בבריטניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il