X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שתי המדינות נתונות בוויכוח קשה על הזכויות הכלכליות בשטחי הים הסיני
▪  ▪  ▪

ממשלת יפן הודיעה (ג', 20.09.05) כי גורמים סינים החלו לשאוב גז טבעי מאיזור בים הסיני הנתון למחלוקת טריטורילית קשה בין שתי המדינות.
מדובר בוויכוח ארוך ומר, המהווה את אחד הגורמים המרכזיים להידרדרות היחסים בין מעצמות המזרח בשנה האחרונה. במוקד הסוגיה עומדת שאלת השימוש במשאבים הטבעיים בחלקים המזרחיים של הים הסיני, אשר שתי המדינות טוענות כי הינו חלק מאיזורי הכלכלה האקסלוסיביים שלהן.
יפן כבר הציעה בעבר כי שתי המדינות יקבעו ביניהן קו גבול, אשר יפריד בין הטריטוריות המותרות לשימוש. המחלוקת הנוכחית פרצה לאחר שהמעצמות נכשלו בהשגת הסכמה כזו, ושאלת ההפרדה באיזור התוחם את גבולה המזרחי של סין וחופיה המערביים של יפן נשארה פתוחה.
הודעתו של שר המסחר היפני הגיעה לאחר שבמשך הלילה זוהתה להבה פורצת ממתקן הקידוח הימי, שהוקם באיזור במהלך החודשים האחרונים. לטענת השר, מדובר בהוכחה חותכת כי הסינים החלו כבר קודם לכן בשאיבה פעילה של גז טבעי מהמקום.
כיום מהווה אמנת האו"ם בנוגע לחוקי הים את הדין הקובע בכל הקשור לשטחן הטריטוריאלי הימי של מדינות החוף. על-פי ההחלטה, השטח הנמצא בטווח של כ-200 מיילים ימיים (שווה ערך ל-230 מיילים יבשתיים) מקצה היבשה נחשב כאיזור כלכלי אקסלוסיבי של המדינה.
על האמנה חתמו יפן וסין, אולם לוועדת הבירור של האו"ם בנושא נותרו עוד כמעט ארבע שנים בטרם תהיה חייבת להגיש את החלטתה הסופית בעניין.
דין נוסף, העומד במקרה הזה לטובתה של סין, הוא אמנה בינלאומית הקובעת כי המדינות יוכלו למתוך את קו הגבול הימי שלהן עד קצהו של המדף היבשתי התת-ימי. ממשלת בייג'ין הגישה ביולי האחרון מחאה לשילטונות היפנים, לאחר שהאחרונים אישרו לחברת הנפט הענקית Teikoku לבצע קידוחים באיזור המחלוקת.
החיפושים במימי הים הסיני החלו עוד בשנות ה-60, לאחר שמחקר מקיף שערך האו"ם הצביע על סיכוי גבוה להימצאות משאבי אנרגיה בקרקעית העמוקה, אולם עד התקופה האחרונה לא התקיימה כל פעילות קידוח אמיתית.
בסופו של דבר, דווקא הסינים היו אלה שביצעו את הצעד האקטיבי הראשון, לאחר שלפני חודשים ספורים החלו מעשית בפעילות קידוח גז והנחת צינור נפט מהים אל חופי המדינה.
הדבר עורר כמובן את חמתה של טוקיו, החוששת להידלדלות המאגרים המצויים בתחומה, אשר הגיעה לשיאה במהלך הלילה האחרון, לאחר שהובהר מעל לכל ספק כי הסינים כבר שואבים את הגז מתוך קרקעית הים.

תאריך:  20/09/2005   |   עודכן:  20/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך אומר ליאוניד נבזלין יו"ר חבר הנאמנים של בית התפוצות    לדבריו: "נחישותו של ויזנטל ודבקותו במטרה, הנן סמל ומופת לכולנו במאבק נגד האנטישמיות"    ח"כ מלכיאור: "ממשלת ישראל מרכינה ראש בצער על לכתו של אדם ענק"
מירב לוי
'אופיר טורס' משיקה שירות חדש אשר ילווה את הלקוח במהלך כל הנסיעה ויסייע בפתרון מכלול רחב של בעיות שעלולות להתעורר בזמן שהותו בחו"ל, וסיוע לבעיות המתעוררות בבית הלקוח בארץ
מיכאל דבורין
בעקבות חשיפת ערוץ 10 לפיה לכאורה השתתף ראש הממשלה בערב גיוס תרומות למענו שחרג מהוראות החוק, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בבקשה לברר האם ביצע שרון לכאורה עבירה על-פי חוק המפלגות
מיכאל דבורין
חברת התעופה הציגה היום את "אסטרטגית 2010" - התוכנית שיישומה אמור להציב את החברה בשורה הראשונה של חברות התעופה בעולם    החברה תשקיע 350 מיליון דולר בשירות, במוצר, במערכות מידע מתוחכמות, בשיפור במטוסים בתשתיות ובקליטת מטוסים חדשים
מחלקה ראשונה
גוטשל ייכנס לתפקידו בראשית נובמבר    יחליף את שאול חזן, הפורש בתום תשע שנים בתפקיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il