בכנס חירום שקיימו אתמול (19.9.05) מנהלי חברות ההסעה במסגרת מועצת המובילים והמסיעים, נטען כי התיקרות הסולר יצרה סכנה קיומית למרבית חברות האוטובוסים שהודיעו כי הם יחדלו לפעול מחוסר יכולת לרכוש סולר שהתייקר בעשרות אחוזים.
החברות מאיימות לנקוט "בצעדים קיצוניים ביותר כדי למנוע מהממשלה להביא לחיסול הענף". בין היתר מאשימים המסיעים את משרד האוצר באטימות מוחלטת למתרחש בשוק הדלק בעולם.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אמר כי על האוצר היה לעכב באופן מוחלט את העלאת הבלו על הסולר. "אין לאנשים אלה כל מידה של רגישות. בימים שבהם מזנק מחירה של חבית נפט לממדים בלתי הגיוניים, היתה זו הפקרות שלטונית להוסיף על המחיר הגבוה שמכתיבות יצרניות הדלק, תוספת מקומית של 32 אגורות על הבלו כמס נוסף לקופת האוצר", אמר.
מנהלי חברות ההסעה וההובלה תובעים מהאוצר לבטל את ההוראה של חשבי המשרדים שלא לפצות את המסיעים ואת המובילים על ההתיקרויות.
בכנס החירום הוחלט לתבוע מהאוצר לעמוד בהבטחתו להחזיר לחברות המאורגנות, החל מתחילת חודש אוקטובר 2005, את הפרשי הבלו על הסולר בסך 32 אגורות. "לא נקבל שום דחייה בהחזר. אם לא כן, יושבת הענף ללא התרעה נוספת", נאמר בכנס.