X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שישה ימים להצבעה הגורלית במרכז שרון חוזר מניו-יורק לקלחת הפוליטית ועל רקע פרשיית השחיתות החדשה
▪  ▪  ▪

לשכת שרון נערכת לאירוח מאות חברי מרכז ליכוד בימים הקרובים, בבית ראש הממשלה. בתוך כך, מעמיק הקרע בלשכת שרון, בין התומכים במהלך הפרישה מהליכוד למתנגדים (יום ג', 20.9.05).
"רכבת" של מאות חברי מרכז יגיעו החל מהערב, למעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. בין המוזמנים: ראשי ערים, פעילים מרכזיים וקבלני קולות. בלשכת שרון מקווים כי בזכות הפגישות, ישתנה המאזן במרכז הליכוד בהצבעה על הקדמת הפריימריז ביום שני הקרוב, כשכרגע קיים רוב לתומכי המהלך.
מקורבי שרון אומרים, כי פילוח חברי מרכז הליכוד בעניין אופי הצבעתם הוא כזה, שעדיין קיימים כאלף חברי מרכז מתנדנדים, אלה שעדיין לא החליטו כיצד להצביע. אנשי שרון משוכנעים שמפגש אישי בין מאות מהם לראש הממשלה, יכול להכריע את הכף.
למרות שבאופן גלוי מנהלת לשכת ראש הממשלה מאבק על ניצחון במרכז הליכוד, כלל לא בטוח שכל אנשי שרון יהיו מרוצים אם ינצח את המערכה במרכז. מצדדי פרישת שרון מהליכוד דווקא מעוניינים ששרון יפסיד, כיוון שהדבר יהווה עילה מוצדקת לפרישה.
בינתיים, בוחנים אנשי שרון את הצעדים הבאים של ראש הממשלה. בין השאר, נבחנת האפשרות ששרון יאמר בגלוי לפעילים שיבואו אליו, כי לא יפרוש מהליכוד. הצעה זו נבחנת בזהירות, כיוון שלא ברור האם הספק הקיים כעת באשר לעתידו של שרון במפלגה, מזיק למאבק או מועיל לו. גורמים בלשכת שרון אומרים, כי אי הוודאות בעניין דווקא גורם לחברי מרכז הליכוד לחשוש מפרישת שרון, מהלך שעשוי לגרום לפירוק הליכוד.
בעוד גורמים אחרים בלשכת שרון סוברים, כי יש לצאת בהצהרה פומבית וגלויה, כיוון שאי אמירה ברורה בנושא מחלישה את שרון בליכוד. אותם גורמים תקפו אתמול בשיחות פנימיות את דב ויסגלס, ואמרו שהוא הגורם להדלפות המאששות את הסברה שדרכיו של שרון החוצה מהליכוד. ויסגלס מכחיש.
מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אומר כי אין לשרון כל צורך לומר בגלוי, מעבר למה שכבר אמר, שאין בכוונתו לעזוב את הליכוד. לדבריו, "אין כל דרישה מצד חברי המרכז, ששרון יוציא הצהרה גלויה על כך שהוא לא פורש מהליכוד. זה הכל המצאה של התקשורת. חברי מרכז הליכוד יודעים ששרון נשאר בליכוד והם לא צריכים לשמוע הצהרות והבטחות נוספות".
אתמול הוציאו בנימין נתניהו ועוזי לנדאו לראשונה הודעה משותפת לעיתונות. המטה המשותף של השניים ממשיך בקו בו התחיל בשבוע שעבר, לפיו שרון עומד לפרוש מהליכוד רגע לפני הבחירות לכנסת, תוך שהוא גורע נתח נכבד מהמנדטים של הליכוד. על-פי האסטרטגיה של השניים, יש לשכנע את חברי המרכז בכך שדווקא הקדמת הפריימריז, היא שתביא ליציבות שלטון הליכוד, לכך שלא יפולג, ולכך שלא ירד בכוחו בבחירות הבאות.
המסר שמעביר המטה המשותף הוא זה: ככל שנקיים את הפריימריז מוקדם יותר, יאלץ שרון להחליט האם הוא נשאר בליכוד מוקדם יותר, ובמידה והחליט לפרוש - מוטב שיעשה זאת כמה שיותר מהר, כיוון שכך ניתן יהיה להיערך מולו טוב יותר לקראת הבחירות. אם יפרוש שרון סמוך מידי לבחירות, הוא יסחוף אחריו מנדטים ששייכים לליכוד.
מלבד היערכות אנשי שרון לאירוח מאות חברי מרכז, שוקדים אנשיו על תגובה בפרשת השחיתות החדשה, לפיה, השתתף על-פי החשד, ראש הממשלה באירוע בניו-יורק בו גויסו עבורו תרומות לא חוקיות. בין השאר נשקלת האפשרות להוביל מהלך שיוריד את הנושא מסדר היום הציבורי.

תאריך:  20/09/2005   |   עודכן:  20/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
מיד לאחר החגים, בראשון בנובמבר, נפתחות שתי תערוכות: FIS, התערוכה למיכון וציוד משרדי ו-PRINTEX, תערוכת הדפוס בישראל
אסף גבור
המלך פנה לבכירי הארגון במדינה ואמר כי הוא נותן להם אפשרות נוספת "לחזור מדרכם הסוטה"    הקציב להם אולטימטום עד יום העצמאות הסעודי, שיחול ב-23 בספטמבר
מירב לוי
במקום השני בצריכה לנפש של קונדישינר    40% מהישראלים חופפים כל יום    הישראליות מעדיפות לרכוש אריזות גדולות של 700 מ"ל    שוק השמפו מגלגל בישראל 174 מיליון ש"ח בשנה
מיכאל דבורין
ד"ר שלמה כהן תקף בחריפות את ההחלטה לסגור את התיקים נגד השוטרים שנחשדו כמעורבים בהרג האזרחים הערבים באוקטובר 2000    "מתקבל הרושם שמח"ש היא כישלון ואינה ראויה לאמון. יש להחליפה בגורם אחר"
מחלקה ראשונה
השר שלום שמחון הופיע בכנס הארצי של הבטיחות בחקלאות    3,300 חקלאים ועובדים נפגעו מתאונות בחקלאות, שישה נהרגו, מתוכם שלושה תאילנדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il