X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החקלאות עובד בימים אלה על תוכנית אסטרטגית חדשה על-מנת לשפר את החלב כל חלב המיוצר בארץ ישא תווית של חלב בריאות: חלב עתיר מרכיבים אנטי-סרטניים וחלב "רזה ומרזה" (2% שומן) מעכב השמנה
▪  ▪  ▪

כנראה שהחלב המיוצר בישראל לא הכי מוצלח כמו שחשבנו והוא אף טעון שיפור. משרד החקלאות הודיע (יום ג', 20.9.05) כי הוא עובד בימים אלה על תוכנית אסטרטגית חדשה על-מנת לשפר את החלב. מטרתה העיקרית של התוכנית הינה לעבור לייצר חלב בריאות.
את המהפכה בענף החלב יוזם צוות של היחידה המטבולית בראשות פרופ' דניאל בן-גדליה, במרכז הוולקני במשרד החקלאות. בעקבות עבודת מחקר אינטנסיבית שנעשתה על-ידי הצוות, נוצרה תשתית ידע תזונתי, המאפשר להתחיל תוך שנה לייצר בממשק אינטנסיבי, חלב טבעי, עשיר במרכיבים אנטי-סרטניים, ברמה יציבה, ובמחיר השווה לכל נפש, תוך שימוש במזונות המקובלים ברפת הישראלית.
הצוות החליט לערוך את המחקר בשל מגמת הירידה המתמשכת מזה כעשור בצריכת החלב לנפש בישראל, דבר המהווה בעייה קשה לענף החלב בארץ, ובמקביל מגמת העלייה המדאיגה בתחלואת מחלות סרטן שונות והתפשטות מגיפת ההשמנה באוכלוסיית ישראל.
בחלב המיוצר כיום בארץ ובמוצריו (בחלק השומני שלו), יש מרכיבים בעלי פעילות אנטי-סרטנית מוכחת ולפחות מרכיב אחד שיש לו פוטנציאל לעכב השמנה. ריכוזי המרכיבים הללו נמוכים מכדי להשפיע.
הדרך היחידה שהצליחה להגדיל עד פי 5 את ריכוזי המרכיבים האנטי-סרטניים בחלב באופן יציב היא על-ידי החזקת הבקר במרעה. דרך זו אינה מתאימה לממשק ייצור אינטנסיבי ואינה מעשית בתנאי הארץ. ניסויים רבים שנעשו בעולם כדי להגיע לרמה גבוהה ויציבה של המרכיבים הללו בחלב המיוצר בממשק אינטנסיבי, נכשלו ולכן על המדף אין למצוא עדיין חלב ומוצריו המועשרים במרכיבים אנטי סרטניים ובמחיר השווה לכל נפש.
במקביל, נערך מחקר ראשוני על-ידי הצוות המצביע על כך שבשומן החלב יש מרכיב בעל פוטנציאל של מעכב השמנה. המחקר הביא להגדלה משמעותית של המרכיב הזה בחלב, ברמת ייצור אינטנסיבית ובמחיר השווה לכל נפש.
מטרתם של החוקרים הינה שכל החלב המיוצר בארץ ישא תווית של חלב בריאות שייוצר בשני פסי ייצור:
- חלב עתיר מרכיבים אנטי-סרטניים;
- חלב "רזה ומרזה" (2% שומן) מעכב השמנה.
צריכה מתמשכת וברמה נאותה של חלב ומוצריו משני קווי הייצור הללו החל מגיל הילדות, תגדיל את עמידות האוכלוסיה למחלות הסרטן, תצמצם את מכת ההשמנה ותחלואת הלב, עד שיבה טובה.
פרופ' בן-גדליה: "השינוי האסטרטגי המוצע בזה לענף החלב יכול להפוך למנוף שיווקי ממדרגה ראשונה שיוציא את הענף מהסטגנציה שהוא מצוי בה, כולל פתיחה של אופקי ייצוא. כדי להגשים את המטרה הזו, יש לסגור את פערי הידע על-ידי המשך מחקר ופיתוח, ובמקביל להתחיל בייצור על סמך הידע הקיים תוך בקרת טיב, מלווה בקמפיין פרסומי".

תאריך:  20/09/2005   |   עודכן:  20/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
ייערך בין התאריכים 24-25 בספטמבר בגני התערוכה בת"א. הכניסה חופשית    ביריד ישתתפו למעלה מ-50 חברות בנייה וקבלנים מובילים בענף, אשר יציגו מאות פרויקטים
מחלקה ראשונה
הסכם השת"פ כולל תשלומים נוספים לבי.וי.אר בהיקף של 1.3 מיליון דולר שישולמו בשני שלבים ולאחר זכייה של מל"מ בעסקות חדשות הנובעות מהסכם שת"פ זה
גלית יצחק
בימים הקרובים ייחנך במרכז הרפואי "אסף הרופא" מרכז-על אשר יציע לחולי סוכרת אבחון, ייעוץ וטיפול רב-תחומי וכוללני    המרכז יכלול תא לחץ, מיטות אישפוז ייעודיות, מחלקת כלי דם, שירות דיאטני ועוד
ענבל אביב
עבור טיסה של עד שלוש שעות ישלם הלקוח כ-15 דולר    יוכל לגלוש ללא הגבלה במהלך הטיסה
גלית יצחק
כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה    בחודש אוגוסט נהרגו 37 בני אדם ו-176 נפצעו קשה    במספר התאונות נרשמה ירידה בקצב של כ-0.8% בממוצע לחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il