X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו: "בנחישותו לחשוף את פשעי הנאצים, בנה ויזנטל תודעה מוסרית והיווה את המצפון של העולם, כשהוא נחוש לתעד את פשעי המלחמה הנאציים במלואם ולהביא את האחראים לדין"
▪  ▪  ▪

יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו, אמר היום (ג', 20.9.05), כי יד ושם אבל על מותו של צייד הנאצים הנודע שמעון ויזנטל. "בנחישותו לחשוף את פשעי הנאצים, בנה ויזנטל תודעה מוסרית והיווה את המצפון של העולם, כשהוא נחוש לתעד את פשעי המלחמה הנאציים במלואם ולהביא את האחראים לדין"
ויזנטל הקדיש את חייו להבאת פושעים נאציים לדין ולהבטחת זיכרון השואה, נמסר מיד ושם. בהיותו סמל של "צייד הנאצים", ויזנטל החל את משימתו מייד עם תום המלחמה ולא נח עד לאחרון ימיו. הודות למאמציו הממושכים, פושעי מלחמה נאציים רבים לא הצליחו לחמוק מהעונש המגיע להם והועמדו למשפט צדק.
עוד נמסר, כי ויזנטל בלט במיוחד בעולם שלא עשה מספיק על-מנת להביא את האשמים לדין. שלו מסר עוד, כי "יד ושם אבל על האבידה הגדולה של הקהילה היהודית הבינלאומית ושל האנושות כולה".
בשנת 1955 מסר שמעון ויזנטל ליד ושם את ארכיון הוועדה לתיעוד היסטורי יהודי ב-Linz Juedische Historische Dokumentation -Linz. מדובר בחטיבה שלמה בארכיון יד ושם המכילה קרוב ל-1,000 תיקים ובסך-הכל עשרות אלפי עמודים.
בארכיון שמסר ליד ושם - תעודות נאציות מקוריות והעתקים חתומים על-ידו בנושאים הבאים:
מדיניות נאצית, תכנון התחיקה היהודית והוצאתה לפועל, תכנון ה"פתרון הסופי" וביצועו. כמו כן כלולים בארכיון רשימות של פושעי מלחמה וכרטיסיות של פושעים המסודרים על-פי מחנות הריכוז ועל-פי מקומות ביצוע הפשע, התכתבות עם ארגונים וועדות יהודיות ומוסדות בנושא של פושעי מלחמה ולכידתם וחומר על משפטי כבוד נגד יהודים שהואשמו בפשעים בימי המלחמה.
בנוסף מצוי בארכיון חומר מקורי על חיי הניצולים במחנות-העקורים, על ההגירה ועל השתקעות יהודים ניצולים באוסטריה לאחר המלחמה, הקמת הקהילה היהודית בוינה והעיסוק בהנצחת השואה.
באוקטובר 1960 מסר שמעון ויזנטל ליד ושם עדות אישית על תקופת השואה, וכן בדצמבר 1986 מסר ליד ושם עדות שמע (קלטת אודיו, מראיין: ד"ר הרברט רוזנקרץ, סגן מנהל ארכיון יד ושם לשעבר).

תאריך:  20/09/2005   |   עודכן:  20/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
החטיבה למסחר ולהשקעות של השגרירות הבריטית בישראל (UKTI) מקיימת סמינר ייחודי בניסיון לעודד השקעות של חברות ישראליות בבריטניה
ניר וייס
בית המשפט בקליפורניה יצטרך להכריע בסוגיה, במסגרת תובענה ייצוגית שהגישו 116 אלף מעובדי ענקית הקמעונאות האמריקנית
אלעזר לוין
כך טוען בכיר לשכת סוכני הביטוח    הביטוח הישיר - 8% ממכירות אלמנטרי, 11% ממכירות רכב
עידן יוסף
"אנו חיים בדור שמנסה להכחיש את השואה או לגמד אותה, וזאת על-אף העובדה, שחיים בינותינו מאות ואלפי ניצולים... ויזנטל נרדף בשנות המלחמה על היותו יהודי, ושני דורות לאחר מכן הוא נרדף על היותו מנציח השואה", אמר הרב לאו
נוה יוסף
עו"ד חיה קופר-דונקלמן זייפה חתימות על אישורי מסירה ותצהירים שהוגשו לבית המשפט    הורשעה בזיוף מסמך, בשימוש במסמך מזוייף ובקבלת דבר במירמה    העונש: שישה חודשים עבודות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il