X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההתנקשות היתה צפויה להיעשות מאופנוע נוסע המחבל, שעבד בחנות סמוכה, עקב אחרי האבטחה על ביתו של הרב שלב הטיעונים לעונש נידחה לעוד כשלושה חודשים
▪  ▪  ▪

תושב שכונת עיסאוויה שבירושלים, מוסא דרוויש, הורשע היום (ג', 20.9.05) בבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר שהודה בתכנון לרצוח את מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף.
דרוויש הכיר היטב את בת הרב, מאחר שנהג להביא למקום משלוחים. המורשע תיכנן לירות ברב יוסף מאופנוע נוסע בעזרת חבירו לחזית העממית.
הפרשה הותרה לפרסום באפריל השנה. נמסר כי השב"כ עצר שלושה ערבים ישראלים תושבי צפון ירושלים בחשד שהתכוונו להתנקש בחיי הרב יוסף. יחד עם דרוויש נעצרו גם סלאח חמורי, בן 20 בעל תעודת זהות ירושלמית ואזרחות צרפתית שהתגורר בשכונת דחיית אל-בריד שבצפון ירושלים, ונכלא בעבר על פעילותו בחזית העממית. העצור השלישי היה מועתצם שייח, בן 25 תושב שכונת ענאתא שבצפון לירושלים.
מחקירת החשודים עלה, כי השלושה הקימו רשת של תאים ברחבי ירושלים, המשתייכים לחזית העממית ועסקו בפעילות רחוב מטעם הארגון, כתיבת סיסמאות והפצת כרוזים. הם פעלו על-פי הנחייה ובמימון בכירים של החזית העממית בירושלים. השלושה עמדו בקשר גם עם בכירי החזית העממית הכלואים בכלא יריחו, על התנקשותם בשר רחבעם זאבי.
חמורי התקשר עם פעילים צבאיים בחזית העממית וגייס בהנחייתם את שני חבריו לפעילות צבאית מטעם התנועה. השלושה החלו בתכנון פיגועי טרור ברחבי ירושלים ורכשו כלי נשק ותחמושת לשם ביצועם.
מוסא דרוויש הורשע במסגרת הסדר טיעון בו הודה בתכנון המעשה. שלב הטיעונים לעונש יתקיים בעוד כשלושה חודשים.
הוא הורשע בעבירות של סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור, ובהשלכת בקבוקי תבערה לעבר רכב ישראלי בכביש ירושלים-מעלה אדומים.
דרוויש התגייס לארגון החזית העממית לאחר שבשנת 2000 נענה להצעתו חבר הארגון שנפגש עימו להצטרף אליו. מאז ועד 2003 נהג לרסס כתובות גרפיטי על קירות, בהן הביע תמיכה בארגון. במשך אותה תקופה הועסק דרוויש בחנות ירקות סמוך לביתו של הרב יוסף.
מתכנן ההתנקשות ידע היכן בדיוק עומדים המאבטחים והיכן מוצבות מצלמות האבטחה. הוא הציע לפעיל אחר בארגון לבצע ירי לעבר הרב מאופנוע חולף. בדצמבר 2004 נסעו השניים לשכונת גבעת-שאול בירושלים לצורך נסיעת הכנה.
בפברואר נפגשו השניים במחסום שבמחנה הפליטים שועפאת עם חבר נוסף בארגון שסיפק להם כדורים. במהלך פגישתם אמר להם מועצתם כי ישנה אפשרות לרכוש גם אקדח 14" או מיני עוזי ורובה M16. עקב פעילות צבאית באיזור נמנעה ההעברה בסופו של דבר והתוכנית לא יצאה אל הפועל.

תאריך:  20/09/2005   |   עודכן:  21/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
בפרשה מעורבים גם קבלני כוח אדם    הבכיר קיבל על-פי החשד מאות אלפי שקלים תמורת השירות    אשתו, בכירה במשרד התעשיה והמסחר, הנפיקה אישורים מזוייפים לעובדים זרים
עידן יוסף
"לכדנו מרגל שעבד בשירות אנשי יד-לאחים, הלוחמים בנו ובקרוב נעניק לו את הטיפול הראוי", כך בישר בדרמטיות אתר הרדיו המיסיונרי 'קול הישועה'    יד-לאחים: ניסיון הפחדה
אסף גבור
בכיר החמאס מחמוד א-זהאר התייחס לדברי ראש הממשלה כי ישראל תחבל בבחירות לפרלמנט הפלשתיני ואמר כי הדבר יוביל לביטול הסכם הרגיעה וחידוש הטרור "אף פלשתיני לא יסכים לוותר על זכותו להצביע מניעת זכות זו רק תגרום לתסיסה ברחוב הפלשתיני, מה שיוביל לאחוזי בחירה גבוהים ולניצחון גדול יותר של החמאס"
נוה יוסף
זאת על אף שבצוואה נכתב במפורש כי האח רשאי לחלק את העזבון על-פי "שיקול דעתו בלבד"    בית המשפט קובע כי במקרה זה לא הפעיל האח כל שיקול דעת ומכאן שלא קיים את רצונו של המנוח
אלעזר לוין
הרוכש הינו אביהם של האחים שיטרית מנצבא    גבר ב-100 אלף דולר על משקיעים מארה"ב    גם שלמה אליהו, דוד פתאל וחצי חינם התמודדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il