X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מעריכים בליכוד תומכי שרון ומתנגדיו לבנת: "חייבת להיות אמירה ברורה, שאין פרישה גם במקרה של הפסד" כץ וסער ידרשו היום משרון: תודיע שאינך פורש גורם בליכוד: איום הפרישה נועד לחזק את שרון
▪  ▪  ▪

שרון יפרוש מהליכוד אם יפסיד בהצבעה במרכז בשבוע הבא, כך מעריכים הבוקר בכירים בליכוד. הערכות אלה, שהתחזקו מאוד בעקבות התנהלותו של שרון מרגע שחזר ארצה מניו-יורק, מתבססות בין השאר על דברים שאומרים יועציו הקרובים ביותר.
אתמול (20.9.05) בערב נפגש ראש הממשלה עם עשרות פעילי ליכוד. המפגש התקיים במעונו הרשמי בירושלים, ובו נכחו כ-100 חברי מרכז, ראשי סניפים וקבלני קולות. שרון אמר לפעילים כי בכוונתו להתמודד במרכז, לנצח, ואז להוביל את הליכוד לניצחון נוסף בכנסת, אך לא התייחס לשאלה מה יעשה אם יפסיד בהצבעה במרכז. במקרה זה, אמר שרון לאורחיו, אאלץ לכלכל את צעדיי, כיוון שאם תתקבל ההצעה להקדמת הפריימריז, מדובר בגט כריתות מהליכוד.
שרון הוסיף ואמר לפעילים כי אין שום סיבה לקיים פריימריז לפני אפריל. יועצו, ליאור חורב, אמר: "ההצעה להקדים את הפריימריז אינה מוצדקת. כעת אנו עושים את כל המאמצים לשכנע את חברי המרכז שלא יתנו יד להצעה חסרת האחריות". לדברי חורב, "שרון קרוע מבפנים. הוא רואה כיצד המפלגה מפנה לו עורף ואינו יודע אם להישאר בה. בכל מקרה, להפסד בהצבעה בשבוע הבא, יש משמעות אחת: הליכוד מדיח את שרון". לדבריו, במקרה זה כלל לא בטוח ששרון יוכל להישאר בליכוד. בכל מקרה, אומר חורב, שרון שוקל את הדברים.
אתמול קיימה שרת החינוך לימור לבנת כנס פעילים לציון ראש השנה. למפגש הגיעו מאות חברי מרכז. לבנת אמרה לפעילים כי לא יתכן מצב בו מי שרוצה להיבחר לראשות הליכוד, אומר כי אינו מוכן להישאר במפלגה במקרה של הפסד. לבנת אומרת כי בכוונתה להביא בפני שרון ונתניהו פעם נוספת את יוזמת הפשרה שניסחה יחד עם השרים סילבן שלום וצחי הנגבי, לפני כינוס המרכז ביום ראשון. על-פי הנוסחה, יקבעו הצדדים תאריך מוסכם לפריימריז, באזור חודש פברואר, ובמקביל יצהירו הצדדים כי יקבלו את מנהיגותו של היריב במקרה של הפסד, ובכל מקרה יישארו בליכוד.
"אי אפשר לנהוג נגד הדמוקרטיה", אמרה לבנת. "מי ירצה להצביע למפלגה בה המנהיגים אומרים כי אינם מוכנים לקבל את מנהיגותו של האחר. הדרך הזו לחלוטין אינה מקובלת, והיא אינה דרכו של הליכוד. אני מצפה מכל הצדדים לומר ביום ראשון, יום הנאומים במרכז, אמירות ברורות, על כך שהם נשארים בליכוד, ולא פורשים".
לבנת אומרת כי אם לא יצהיר שרון במרכז על כוונתו להישאר בליכוד, גם אם יפסיד לנתניהו, תחליט כיצד להצביע בעניין הקדמת הפריימריז. "אני עדיין מאמינה שניתן יהיה להגיע לפשרה לפני יום ראשון, אך אם לא, אצטרך להחליט כיצד לנהוג".
השר דני נווה מקיים אף הוא היום בערב כנס פעילים לציון ראש השנה, בו צפוי לומר את כוונותיו בנושא הקדמת הפריימריז. בתוך כך, יקיימו היום אחר הצהריים יו"ר סיעת הליכוד והשר ישראל כץ, מסיבת עיתונאים משותפת במצודת זאב, בו צפויים השניים לקרוא למתמודדים לקבל את הכרעת מרכז המפלגה ולהישאר בליכוד.
על-פי הערכות, אם לא יכריז שרון מעל הבמה במרכז הליכוד הכרזה ברורה על כך שלא יפרוש גם אם יפסיד, יודיעו לבנת, כץ, וסער לפעיליהם לתמוך בהצעה להקדמת הפריימריז.
הערכות כי דרכו של שרון מועדות החוצה מהליכוד, במקרה של הפסד במרכז, קיבלו חיזוק נוסף הבוקר כאשר יועצו ומקורבו, אייל ארד, אמר: "שרון לא מעוניין לפרוש אך הפסד בהצבעה במרכז, פירושו הדחה".
עם זאת, גורמים בליכוד אומרים, כי קולות הפרישה שמשמיע שרון, נועדו דווקא לסייע לו לנצח במרכז, כיוון שכך נוצרת ההרגשה שהצבעה בעד הקדמת הפריימריז שוברת את הכללים ומרסקת את הליכוד.

תאריך:  21/09/2005   |   עודכן:  21/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ועדת החינוך אישרה בצהרים את הצעת משרד החינוך לתשלומי הורים לשנת תשס"ו    בהצעת משרד החינוך ישלמו ההורים על-פי מצב סוצי-אקונומי
אלעזר לוין
שטח הקומה: 995 מ"ר בנוי ועוד 200 מ"ר מרפסת. המחיר: 15 דולר מ"ר    עו"ד יהושע רוזנצוויג פרש ממשרד גורניצקי ושכר 360 מ"ר ב-14 דולר למ"ר    75% מהבניין כבר הושכרו
נוה יוסף
גבי ללוש זוכה למרות שהוכח כי היה מודע לתפעולו של האתר, למפגעים הקיימים בו ואף קיים ישיבות בלשכתו עם נציגי המשרד לאיכות הסביבה בעניין    בית המשפט: "יש להיזהר מפני הטלת אחריות רחבה מדי בפלילים על ראש עירייה"
מירב לוי
התאחדות המלונות מפרסמת כי תפוסה של מעל 90% נרשמה במלונות בים המלח ובבתי הארחה בקיבוצים    הישראלים מהווים 60% מאורחי המלונות
הדר פרבר
הסופה חלפה במיצר המפריד בין פלורידה וקובה, היכתה באיי הקיז דרומית לפלורידה, עושה דרכה לכיוון טקסס ועלולה לפגוע גם בניו-אורלינס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il