מכירות ללקוחות בארה"ב באמצעות האינטרנט ימשיכו לצמוח בקצב מהיר בחמש השנים הקרובות, ויגיעו להיקף מוערך של 329 מיליארד דולר, בהשוואה להיקף של 172 מיליארד דולר בשנת 2005, כך צופה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', במחקר חדש. מדובר במכירות הנקראות B2C בעגה המקצועית (מעסקים לצרכנים), ואשר כוללות כל סוג של מכירת מוצרים דרך האינטרנט בין עסקים לצרכים, כולל מכירות פומביות ומוצרי תיירות.
"במהלך שנת 2004 חגג המסחר המקוון באינטרנט עשור לקיומו, וברור כיום שהוא עתיד להמשיך ולצמוח בקצב מהיר. אנחנו מעריכים כי קצב הצמיחה השנתי הממוצע בחמש השנים הקרובות יהיה 14 אחוז לשנה", אומרת קארי ג'ונסון, סגן נשיא ואנליסטית בכירה בפורסטר. בחברת המחקר ביצעו ניתוח מעמיק של ההיצע והביקוש הקיימים בשוק ואלה הצפויים בשנים הקרובות, כדי להפיק תחזית לחמש השנים הקרובות, ולהעריך מה צופן העתיד לתחום המכירות המקוונות.
בפורסטר אומרים שתחום המכירות המקוונות מחקה ברבעונים האחרונים בדיוק רב את תופעת העונתיות המוכרת ברשתות המסורתיות, כולל עליות וירידות בין רבעון לרבעון. עם זאת, קצב הגידול של המכירות המקוונות גבוה בהרבה מזה של כל ערוץ מכירות אחר.
בפורסטר צופים כי ביחד עם תחום התיירות והנסיעות, יצמחו המכירות המקוונות בארה"ב מ-172 מיליארד דולר השנה ל-329 מיליארד דולר בשנת 2010. ללא תחום הנסיעות והתיירות, יצמחו המכירות המקוונות מהיקף של קרוב ל-110 מיליארד דולר השנה, לכ-210 מיליארד דולר בשנת 2010.
"יש לשים לב כי בשנת 2005 חצו המכירות המקוונות נקודת ציון משמעותית – לראשונה הן יעברו את ההיקף של 100 מיליארד דולר, וזאת כאשר מנטרלים את תחום הנסיעות והתיירות", אומרת ג'ונסון.
בפורסטר מעריכים כי בנוסף לקטגוריות "מסורתיות", בהן שיעור ניכר ממוצריהן נמכר כבר מספר שנים באמצעות האינטרנט – מחשבים, מוצרי אלקטרוניקה, או כרטיסים לאירועים – הרי בשנים הקרובות עתידים לצמוח מכירותיהם של תחומים נוספים. בפורסטר מדגישים כי חלק הנשים המבצעות רכישות באינטרנט עולה בהתמדה, והוא גבוה כיום מזה של הגברים. כתוצאה מכך צומחים במהירות מכירות בתחומים הנחשבים ל"נשיים". לדוגמה, בפורסטר צופים כי 14 אחוז מכלל התכשיטים שיימכרו בארה"ב בשנת 2010, יימכרו בצורה מקוונת, ובמקביל צפויים לצמוח בקצב מהיר תחומים נוספים, כגון תעשיית הבריאות והיופי, וכן תעשיית הביגוד ואביזרי האופנה.
"דור שלם אשר גדל עם האינטרנט, ואשר עבורו ביצוע רכישות באינטרנט הוא דבר טבעי לגמרי, יתחיל להתחתן בשנים הקרובות. כאשר הדבר יתרחש וצעירים יתחילו להתחתן ולהיות מוזמנים לחתונות, אנחנו צופים כי 29 אחוז ממכירות מוצרי החשמל הקטנים יהיו מקוונות, עד לשנת 2010", אומרת ג'ונסון. "השפעת המכירות המקוונות כנתח מכלל המסחר תלך ותגדל, ותגיע בשנת 2010 להיקף של כ-9 אחוז מכלל המסחר בארה"ב, לא כולל תחום הנסיעות והתיירות".
במקביל, צופים בפורסטר גם גידול משמעותי במספרם של בתי האב, אשר מבצעים רכישות מקוונות דרך האינטרנט. בשנת 2004 ביצעו 39.5 מיליון בתי אב בארה"ב רכישות מקוונות דרך האינטרנט והיוו 37 אחוז מכלל בתי האב בארה"ב. בשנת 2010, מעריכה פורסטר כי מספר בתי האב אשר יבצעו רכישות מקוונות יצמח ל-55.2 מיליון, ויהוו 48 אחוז מכלל בתי האב בארה"ב.