X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע את עבאס אל-סייד על שעמד מאחורי שיגור המחבל המתאבד שהתפוצץ במלון פארק ורצח 30 בני אדם בליל הסדר של שנת 2002 הוא הורשע גם בשיגור המחבל המתאבד שהתפוצץ בקניון השרון בנתניה בו נרצחו 5 בני אדם נוספים
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע (יום ה', 22.9.05) את עבאס אל-זייד, ראש הזרוע הצבאית של החמאס בטולכרם והאיש ששיגר את המחבלים המתאבדים למלון פארק ולקניון השרון, ברציחתם של 35 בני אדם, ניסיון לרצח, גרימת חבלה בכוונה מחמירה וחברות בארגון טרור.
כזכור, הטבח במלון פארק שהתרחש בשלהי חודש מארס 2002 בליל הסדר, בו נרצחו 30 בני אדם ויותר מ-150 נפצעו, היה הפיגוע ששבר את "גב הגמל" ובעקבותיו יצא צה"ל למבצע חומת מגן, שהביא לירידה ניכרת בטרור.
הכרעת הדין ניתנה בדלתיים סגורות. שלב הטיעונים לעונש, יתקיים ב-9 בנובמבר, והפרקליטות כבר הודיעה כי תבקש מבית המשפט לגזור על רב המחבלים עונש חמור של 35 מאסרי עולם מצטברים. אל-זייד הכחיש אגב כי היה ראש הזרוע הצבאית של החמאס בטולכרם וכי נטל חלק כלשהו בתכנון הפיגועים האמורים, או בהוצאה לפועל של המעשים האחרים שיוחסו לו. עם זאת הוא הודה כי היה דמות ציבורית בכירה של החמאס ואף נהג לייצג אותו בתקשורת.
תזכורת: הטבח במלון פארק
מדינת ישראל הזדעזעה בחודש מארס 2002 בו נרצחו למעלה מ-130 בני אדם בחודש אחד בלבד. אך בלי עוררין הפיגוע המזעזע יותר, טבח של ממש, התרחש במלון פארק בנתניה בזמן סעודת ליל הסדר, עת נסובו למעלה מ-250 בני אדם סביב השולחן.
המחבל המתאבד חדר למלון פארק ופוצץ בתוך הלובי בו נערכה הסעודה עם מטען גדול שנשא עימו. בין הנפגעים הרבים היו גם כמה אורחים מחו"ל - יהודים, שבאו לחגוג את ליל הסדר בישראל.
המחבל נשא על גופו מטען חבלה רב עוצמה, שגרם לפגיעות מרסיסים, דימומים ופגיעות הדף קשות. בתחילה נהרגו 22 בני אדם אולם בימים שלאחר מכן ולמשך שבועות רבים נפטרו 8 פצועים נוספים ועשרות רבות של פצועים נותרו עם פגיעות משמעותיות. בין הפצועים היו גם ילדים.
את האחריות על הטבח נטל ארגון החמאס, באמצעות גדודי עז-א-דין אל-קאסם, אשר הודיע כי היה זה הוא ששיגר את המחבל לפיגוע. המחבל המתאבד, עבד אל-בסיט עודה (25), יצא מטולכרם, והיה זמן רב ברשימת המבוקשים, שאת מעצרם ביקשה ישראל מהרשות הפלשתינית. גורמי הביטחון בישראל טענו, כי מחבל זה היה בבחינת פצצה מתקתקת זמן רב, ולכן נדרשה הרשות לעוצרו.
המחבל הגיע סמוך ל-19:20, עבר את המאבטח שהיה בקרבת פתח המלון (שלא חשד במחבל), וכן את פקידת הקבלה ששאלה אותו למעשיו, עבר במהירות, הגיע למרכז האולם, ופוצץ עצמו בקרב האורחים שהגיעו למלון.
חלק מהם הגיעו דקות ספורות קודם לכן מבתי הכנסת בסביבה לסעודת ליל הסדר של חג הפסח. המלון אירח כ-250 אורחים לסעודת חג, תמורת 400 ש"ח לאדם.
הפיגוע הנוראי היה כאמור הפיגוע ששינה את תמונת המאבק בטרור הפלשתיני אשר עד אז היה נרפה, מהוסס ופייסני ומאותו רגע הפך להיות לקשוח ותוקפני.
היום נסגר מעגל, כאשר המתכנן של הטבח הנוראי מורשע בבית משפט ישראלי. יש להניח כי בית המשפט יגזור עליו בראשית חודש נובמבר עונד כבד היאה למעשיו המפלצתיים.

תאריך:  22/09/2005   |   עודכן:  22/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זכתה ב-4 מכרזים של המינהל    תשלם 87,000 דולר לקרקע לדירה
מחלקה ראשונה
ההומואים הלסביות הביסקסואלים והטרנסג'נדרס בישראל השיגה הסכם עם בעלי חנות ה"סקסי שופ" והמועדונים דום/ווקס וליין הפופ רינג על חלוקה אקטיבית של קונדומים לכל האורחים ביחד עם כרטיס הכניסה
שלומי דיאז
בביתו בהוד השרון נתפס עץ מריחואנה ושתילים נוספים    טוען כי מדובר בסם לשימוש עצמי
מירב לוי
הסבסוד יוגדל בקרב רשויות בעלות מעמד סוציו-אקונומי נמוך    מספר התלמידים בקבוצת רשויות אלה מגיע לכ-60% מכל התלמידים המשתתפים בתוכנית ההזנה
שלומי דיאז
עיכב עובדת זרה באילת והציע לה יחסי מין תמורת "הגנה ממשטרת ההגירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il