X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה לישראל הודיעה היום לשר האוצר, אהוד אולמרט, כי לאחר שנתיים וחצי של ניסיונות משא-ומתן כושלים עם המדינה אין היא רואה את עצמה מחוייבת למכור לה את 26% ממניות חברת בז"ן במקביל דורשת התנועה לאיכות השלטון מהמדינה להפסיק את המושא ומתן המתנהל עם החברה
▪  ▪  ▪

החברה לישראל, באמצעות עורך דינה רם כספי, הודיעו היום (ה',22.9.2005) לשר האוצר, אהוד אולמרט, כי היא מפסיקה את המשא-ומתן אשר נמשך למעלה משנתיים וחצי עם המדינה למכירת 26% ממניות חברת בתי הזיקוק לנפט בע"מ (בז"ן) וכי היא מעדיפה כי כל הכרעה בנוגע לזכויותיה בבז"ן תתקבל על-ידי הפורום המשפטי המוסמך בנושא.
בשנת 2002 נכרת הסכם בין החברה לישראל לבין ממשלת ישראל ובז"ן למכירת 26% ממניותיה של החברה לישראל בבז"ן לידי המדינה. אלא שמאז ועד היום לא יצא ההסכם אל הפועל.
בחברה לישראל החליטו לשים למסכת המשא-ומתן סוף, זאת לאור הקשיים שהולכים ונערמים עם התקדמות המגעים בין הצדדים, אשר להם נוספים ניסיונות של ארגונים ציבוריים להתערב בתנאי המכירה האמורה.
במכתב שנשלח היום לשר אולמרט נכתב: "המדינה לא כיבדה את התחייבויותיה על-פי הוראות הסכם ח"ל וזאת בטענה כבושה (שלדעתנו אין לה יסוד משפטי) לפיה ההסכם מותנה בתנאים מתלים כלשהם שכויכול לא התקיימו".
עוד מצויין במכתב, כי בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד ההסכם בחרה המדינה לפתוח את הסוגיה מחדש ולגבש הסכם שני, אותו הסכימה החברה לישראל לקבל.
אלא שגם אז התמהמה המדינה בחתימה עם ההסכם הסופי. עד ליום זה לא הושגו על-ידי המדינה האישורים וההיתרים הנדרשים לדעתה לשם חתימת ההסכם, זאת למרות הבטחת שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, כי אישורים אלה יושגו בתוך מספר ימים.
בחברה לישראל טוענים היום כי התנהגות כזאת, לא היתה מתקבלת על הדעת בשום מערכת חוזית בין צדדים פרטיים הקשורים להסכמותיהם המחייבות וכי "המדינה הרשתה לעצמה פעם אחרי פעם, לנצל את כוחה כריבון, ובכל עת שהמחיר שהוסכם בהסכם קודם לא נראה לה, להתחרט ולחזור בה מההסכמה".
בדיון שהתקיים בדירקטוריון החברה לישראל הוחלט כי אין טעם להמשיך את המשא-ומתן עם המדינה ובמכתב ששוגר לשר אולמרט מודיעה החברה כי היא אינה רואה את עצמה מחוייבת כלפי המדינה למכור לה את מניות בז"ן.
עוד מבהירה החברה, כי כל הכרעה עתידית בדבר זכויותיה בבז"ן תהיה נתונה לקביעת הפורומים המשפטיים המוסמכים לכך וכי אין לחברה כל התנגדות למהלכי ההפרטה שיינקטו על-ידי הממשלה.
במקביל להודעת החברה לישראל מהיום שלחה התנועה לאיכות השלטון מכתב לשר אולמרט בו היא דורשת מהמדינה לצאת מהמשא-ומתן המתנהל בינה ובין משפחת עופר לרכישת מניות בז"ן, זאת לטענתה לאחר שעידן עופר הודיע כי החברה לא תסתפק ב - 120 מיליון השקלים אשר הובטחו לה על-ידי המדינה.
בתנועה טוענים כי העסקה היתה מאוד כדאית לבז"ן ולבעליה, אשר הרוויחו רווחי עתק הנמדדים במיליארדי שקלים ובבוא העת להחזיר את הנכסים למדינה, התכחשו אלה לחובה בחוזה לעשות כן.
למרות שעמדת המדינה היתה כי הנכסים עברו לבעלות המדינה בחינם עוד בשנת 2003, נכנעה זו לאיומי תביעה חסרי שחר והפעלת לחצים מצד האחים עופר, והחליטה להעניק להם מתנה חסרת כל בסיס בדין בסך כ- 570 מיליון ש"ח, על חשבון הציבור.
לטענת התנועה, על המדינה לעמוד על זכות הציבור לקבל את מניות בז"ן ללא תמורה וכפי שמתחייב מהזיכיון.

תאריך:  22/09/2005   |   עודכן:  22/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כך אומרים ב-FBI אשר חושף מסמכים של מעקבים אחר ידוענים ובעלי שם בהם מרילין מונרו, אלברט איינשטיין ואחרים
מחלקה ראשונה
על-פי חברת מבושלת: 6% לא יוציאו אפילו שקל (יתארחו) עבור ארוחות החג    המנה הפופולרית ביותר - עוף מבושל    59% ציינו שהם מזמינים את ארוחות החג מחברות קייטרינג
הדר פרבר
בראש ענקית האלקטרוניקה עומד לראשונה מנהל לא יפני    את השינויים מתכננת החברה עד סוף השנה הפיסקלית של 2007
מחלקה ראשונה
מכנ"ל מפעל הפיס הפיס פנה במכתב רשמי לראשי הרשויות: "מרבית נקודות המכירה של מפעל הפיס ממוקמות ברחובות ראשיים בהם קשה למצוא חניה, דבר שמקשה על אנשים רבים המעוניינים להשתתף בהגרלה לעשות כן
שלומי דיאז
שישה ציורים בשווי 250 אלף דולר נגנבו מבית ריבק מבת ים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il