X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תבדוק שכירת 19 הקומות של בזק הבעיה: השטחים גדולים מדי
▪  ▪  ▪

בעוד שלוש שנים תתחולל, ככל הנראה, מהפכה בסיטי של תל אביב: הבורסה לניירות ערך תצא מהבניין הוותיק שלה, ברחוב אחד העם, ותעבור לבנין משרדים חדש בן 7,500 מ"ר, במקום אחר בעיר.
אפשרות ריאלית המסתמנת היום היא, שהבורסה תכנס, במקום בזק, לאגף נפרד במגדל המשולש של מגדלי עזריאלי. אפשרות אחרת, כנראה פחות ריאלית, היא, שהבורסה תשכור את 10 הקומות העליונות במגדל הקריה, כמפורט בהמשך. יתכנו גם אפשרויות אחרות.
הבורסה הודיעה רשמית בסוף השבוע, כי היא מבקשת הצעות לקנית או שכירת בניין כזה. התנאים שמציגה הבורסה מתאימים למגדל המשולש כמו כפפה ליד: בניין בן 7,500 מ"ר ברוטו, בקומות בנות 1,500-750 מ"ר, באיזור עסקים מרכזי של ת"א, עם חניון צמוד ותדמית ונגישות מעולים.
הבורסה מוכנה גם לשכור אגף נפרד בתוך בניין קיים, עם כניסה נפרדת, מעליות נפרדות ותיפקוד כבניין עצמאי. דמי השכירות נאמדים ב-17-20 דולר למ"ר לחודש.
חוזה השכירות בין קנית של דוד עזריאלי לבין בזק מסתיים בסוף 2007. בזק הוציאה מכרז לבחירת בניין אחר, ומנהלת מגעים עם כמה פרויקטים. הבורסה מבקשת לעבור לבניין החדש בסוף 2008, כך שיהיה די זמן להתקנות כל המערכות.
אפשרות אחרת היא, שהבורסה תעבור ל-12 הקומות העליונות של מגדל הקריה, בדרך נמיר פינת רחוב קפלן, ששטחן 26,000 מ"ר. למגדל הקריה יתרונות זהים לאלו של המגדל המשולש. ל-Nfc נודע, כי אפריקה-ישראל ומנרב, בעלות הבניין, יתקינו כניסה נפרדת לקומות העליונות. דמי השכירות - 14-16 דולר למ"ר לחודש.
הבעיה המרכזית, המשותפת לשני הבניינים, היא שהם גדולים מדי לצרכי הבורסה, פי שלושה מהשטח שהיא מבקשת לשכור או לקנות. לגבי מגדל הקריה קיימת בעיה נוספת - כל קומה היא בת 2,250 מ"ר, גדולה יותר מצרכי הבורסה. על הבעיה הראשונה ניתן אולי להתגבר על-ידי כך, שהבורסה תשכיר חלק גדול מהשטחים לברוקרים ופעילים בשוק ההון, שוודאי יבקשו להיות קרובים לבורסה.
הבורסה תשקול גם הצעות אחרות, בעיקר קנית או שכירת בניין משרדים עצמאי בן 5 עד 10 קומות. המדובר בבנין קיים, או בבנין שיבנה במיוחד לצרכי הבורסה. לא קל למצוא בניין כזה במגבלות המיקום והרמה שהציבה הבורסה.
אפשרות נוספת היא, שהבורסה תקנה מגרש באיזור עסקים מרכזי, ותשכור חברה קבלנית לבנית הבניין בשיטת חוזה שירותי בניה. עיסקה מעין זו תהפוך את הבורסה ליזם נדל"ן, ותחייב אותה לשכור חברת פיקוח וניהול.
הנהלת הבורסה הודיעה, כי בשלב זה אין היא מפרסמת מכרז, אלא מבקשת מידע והצעות ראשוניות, שיוגשו לה עד 29 באוקטובר.
הבורסה לניירות ערך יושבת כיום בבניין בן 6 קומות ברחוב אחד העם 54, בשלב הסיטי. שטח הבנין כ-4,000 מ"ר. הבורסה שכרה את הבניין לפני כ-35 שנה ממשפחת טיבר ומחברת הביטוח ציון, שהיתה אז בבעלות טיבר.
הבניין נחשב בזמנו לאחד המודרניים בעיר, אך נראה שהשנים עשו את שלהן, והבורסה זקוקה לבנין מודרני וגדול יותר. הבניין נבנה והותאם בזמנו למסחר אנושי במניות, ולא לשיטת המסחר הממוחשב הנהוגה כיום. לספרית הבורסה אין מקום בבניין הקיים, והיא נמצאת בבניין סמוך.
בשנותיה הראשונות של הבורסה, עוד לפני קום המדינה, נערך המסחר באולם של בנק לאומי, אז בנק אנגלו-פלשתינה, ברחוב יהודה הלוי פינת הרצל. מאוחר יותר עברה הבורסה לקומות מסחר ומשרדים ברחוב אלנבי 113, ומשם עברה לביתה הנוכחי. המלים "אחד העם" הפכו למושג בשוק ההון וניירות הערך של ישראל.

תאריך:  23/09/2005   |   עודכן:  23/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מועמדותה של ליאורה מרידור לתפקיד נתקלת בקשיים בשל ניגודי עניינים
עומר שיקלר
החזאים אומנם קבעו שעוצמת הסופה ירדה לרמה 3 אך ציינו שהיא עדיין חזקה מהסופה קתרינה    הממשל קרא לכל תושבי האיזור להתפנות    שני מיליון נמלטו מבתיהם
אסף גבור
התמונה על האשם בחיסול רפיק אל חרירי הולכת ומתבהרת, עריק סורי "ששופך" אינפורמציה    נתגלו ראיות שהשולכו לים    חבר בוועדה: "מסקנות שיובילו להחלטה שסוריה היא האשמה יובילו למשבר מזרח תיכוני חדש"
יואב יצחק
המבוקשים נטלו חלק בפיגועים נגד ישראלים    נהרגו לאחר שסירבו להסגיר עצמם וניסו להימלט מהמקום
יפעת גדות
נפטון הוא כוכב הלכת השמיני במערכת השמש, והקטן ומהרוחק ביותר מבין ארבעת כוכבי הלכת הגזיים    נתגלה במצפה כוכבים בברלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il