X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההוריקן עלול להכות בתוככי הערים לואיזיאנה וטקסס חשש לפגיעה קשה במתקני הנפט בטקסס מרכז ההוריקן הלאומי דיווח: הסופה נחלשה לדרגה 1
▪  ▪  ▪



ההוריקן ריטה הגיע לקו החוף של טקסס ולואיזיאנה ועתה הוא מכה באזורים אלה. כך מסר מרכז ההוריקן הלאומי של ארה"ב. גשם סוחף הולך ומתגבר הן בקו החוף והן בתוככי הערים הגדולות. שריפות ענק פרצו בכמה מבנים ובהם מסעדה גדולה.
למרות זאת, עוצמת ההוריקן הורדה בשעות האחרונות לדרגה 1, זאת לאחר שבצהריים (שבת) דיווח מרכז ההוריקן הלאומי של ארה"ב, כי סופת ההוריקן נחלשה ועתה עוצמתה מגיעה ל-2 מתוך 5. בטקסס ובלואיזיאניה ערוכים לפגיעה הצפויה בשעות אחר-הצהריים.
סמוך לשעה 10:30 הודיעו החזאים במרכז הלאומי, כי סופת ההוריקן עלתה על היבשה, ומרכז הסופה פגע מזרחית לעיר סבינה פסו שבטקסס.
החשש הוא שההוריקן יכה קשות במתקני ובמאגרי הנפט הגדולים של שתי המדינות. אתרים אלה מושבתים עתה, בעקבות ההכנות לסופה, אך עתה גובר החשש שהם יוצאו מכלל פעולה למשך תקופה ארוכה.
בטקסס ובלואיזיאנה נערכים לגרוע עוד יותר: מרכז ההוריקן עלול להכות בערים אלה שפונו כמעט מתושביהן. החשש הוא מפגיעה כלכלית עצומה, לא רק במבנים ובאתרים, אלא גם במתקנים גדולים של תשתיות, ובמיוחד בתעשיית הנפט ובבתי הזיקוק בטקסס. ביטוי לכך ניתן בשווקים: הנפט נסחר במחיר 64.19 דולר לחבית נפט גולמי.
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ביקש אתמול (יום ו') להגיע לטקסס, שבה נולד, כדי לעקוב מקרוב אחר ההכנות לקדם את הרעה. "אני מבטיח שלא אפריע בפעולות ההצלה", אמר. למרות זאת, יציאתו נדחתה למועד אחר, וזאת בשל התחזית הקודרת: ריטה אמורה להכות קשות בטקסס. הנשיא בוש - עליו נמתחה ביקורת קשה בשל ההיערכות הלקויה לקתרינה - מקדיש עכשיו חלק ניכר מזמנו לטיפול במפונים ולפעולות הצלה והגנה.
נפרץ הסכר בניו-אורלינס
בניו-אורלינס נפרץ הסכר (יום ו') שתוקן מיד לאחר פגיעת קתרינה. השירות המטאורולוגי הלאומי של ארה"ב דיווח, כי הים עולה שוב על גדותיו וסכר שתוקן לאחר פגיעת קתרינה נפרץ שוב. שטחים גדולים שיובשו הוצפו מחדש.
ריטה גובה גם מחיר עקיף עוד בטרם הגעתה: סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי 24 בני אדם שעשו את דרכם מדלאס טקסס אל מחוץ לאיזור הסכנה, נישרפו למוות בעקבות דליקה שפרצה באוטובוס שפינה אותם. תחנות טלוויזיה אמריקניות דיווחו, כי באוטובוס היו 45 בני אדם שפונו מבית אבות בשל הסופה ריטה.
רשויות ההצלה בארה"ב חוקרות את נסיבות התאונה. מעריכים כי השריפה פרצה בשל בעיה מכנית ברכב. במהלך השריפה התלקחו מספר מכלי חמצן שהיו ברכב והם שגרמו למעשה לנזקים הגדולים ולאובדן חיי אדם. עד ראייה מסר כי מהאוטובוס לא הצליח איש להימלט.
- בתמונה למטה: מסלול ההוריקן ריטה במפרץ מקסיקו

תאריך:  24/09/2005   |   עודכן:  25/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
במגזר הערבי ממשיכים במסורת של ירי בחתונות ובחגיגות, למרות הסכנות    ביאסיף נהרג ילד בן תשע    בלוד נפצה בינוני ילדה בת שמונה
יואב יצחק
פעילי החמאס: הירי הוא תגובה לפיצוץ שבו נהרגו 19    אלי מויאל דורש תגובה קשה    שרון כינס במוצ"ש את הקבינט המדיני-ביטחוני    המשטרה מעלה את הכוננות
מחלקה ראשונה
עם ההרוגים נמנים בכירים בגדודי עז א-דין אל-קסאם; החמאס מאשים את ישראל בירי טילים לעבר העצרת; בכיר בארגון: ישראל ביקשה לפתוח איתנו במו"מ
עידן יוסף
המכתב נכתב לפני כשלושה שבועות ודבר קיומו נודע עתה    גם הרב מרדכי אליהו פנה לשלטונות האמריקנים בבקשה דומה
שלומי דיאז
בימ"ש המחוזי החליט לקבל את ערעור המדינה על זיכויו בבימ"ש השלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il