X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחפירות שנערכו בפאתי השכונה בקיסריה נחשף "שטיח" פסיפס מלבני גדול שהיה מכוסה בדיונת חול במהלך 50 השנים האחרונות ממצא נוסף שנחשף: ציפוי של לוח שולחן שצורתו סיגמה, מעשה תשבץ של זכוכית וזהב האתר הארכיאולוגי - פתוח ללא תשלום
▪  ▪  ▪
לוחיות הזהב [צילום: רשות העתיקות]

שולחן מצופה בתשבץ של לוחיות זכוכית מוזהבות ושרידי ארמון ביזאנטי בעל רצפות פסיפס מרהיבות, נחשפו במהלך חפירות רשות העתיקות אשר נערכו בפאתי שכונה 2 הוותיקה בקיסריה. הבוקר (25.9.05) נפתח האתר לביקור הקהל הרחב - ללא תשלום.
המבקרים אשר יגיעו למקום יסיירו בשרידיו של ארמון ביזאנטי מפואר (המאה ה-6 לספירה) שכלל אולם, קומה שנייה על עמודים וחצר יוקרתית המרוצפת בפסיפס צבעוני מרהיב.
הפסיפס המרכזי - המעוטר במסגרת עם עצי פרי ובעלי חיים (אריה, נמר, דב, חזיר בר, יעל, כלב, פיל, צבי ושור) התוחמת 120 מדליונים עגולים שבכל אחד מהם ציפור - זכה לכינוי "פסיפס הציפורים".
לדעת ד"ר ספי פורת, מנהל החפירות מטעם רשות העתיקות, מדובר בארמון של אחד האישים החשובים ביותר בקיסריה העיר, ואולי בפרובינקיה פלסטינה פרימה, כעין גירסה מקומית - פרובינציאלית של הארמון מהתקופה הרומית המאוחרת שהתגלה בפיאצה ארמרינה שבסיציליה. מהחפירה מסתבר שהמבנה נהרס בשריפה, בה קרסו הקורות שנשאו את הגג ואת רצפות הפסיפס של הקומה העליונה.
נחשף ציפוי לשולחן - מזכוכית וזהב
במהלך החפירות נחשף ממצא נדיר - ציפוי של לוח שולחן שצורתו סיגמה והוא מעשה תשבץ של זכוכית וזהב. לוחיות הזכוכית הן בצורות שונות: ריבועים (כ-4X4 ס"מ), מלבנים (כ-4X1.5 ס"מ) ומשולשים ישרי זווית היוצרים דגם חוזר.
לוחיות עשויות בטכניקה של "זכוכית זהב" - לוח זכוכית בעובי של כ-3 מ"מ עליה שכבה דקיקה של זהב ולמעלה שכבת זכוכית שקופה בעובי של כ-1 מ"מ. בכל אחת מהלוחיות הרבועות הוטבע פרח או צלב, לאחר שמעשה יצירת לוח "זכוכית הזהב" הושלם.
חלק מהלוחיות של השוליים נעשה בטכניקת "זכוכית זהב" ואחרות נעשו מזכוכית ירקרקה בה שולבו כתמים בצבעים שונים כעין שיש צבעוני. לוחיות השוליים משתי הטכניקות הונחו לסירוגין כך שנוצר דגם צבעוני מרהיב.
ד"ר פורת: "למיטב ידיעתנו לא מוכר בעולם ציפוי לשולחן שנעשה בטכניקה כזאת ונחשף בצורה מסודרת בחפירות ארכיאולוגיות של מבנה משלהי התקופה הביזאנטית".

תאריך:  25/09/2005   |   עודכן:  25/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
HOT מציגה את מהפכה בתחום האינטרנט בישראל: מהיום שתי חבילות חדשות בעלות קצב העלאת הנתונים הגבוה ביותר בשוק    חבילה עם קצב הורדת נתונים של שני מגה והעלאת נתונים (upload) של 1 מגה    חבילה עם קצב הורדת נתונים של 1.5 מגה והעלאת נתונים של 512kb
גלית יצחק
השביתה תיפתח מחר ב-14 בתי החולים, שיפעלו במתכונת חירום בלבד    המחאה: בגלל אי תקצוב בית החולים "יוספטל" באילת    פרוספר בן-חמו, יו"ר ועד העובדים, תובע ממשרדי האוצר והבריאות לקיים את ההתחייבותם
אלעזר לוין
תשלם 13.5 דולר למ"ר לחודש בחוזה ל-10 שנים    חוזה ב-31 מיליון דולר
עומר שיקלר
"ההנחיה היא חד-משמעית איננו מתכוונים כאן, לפעולה חד-פעמית"    מופז הנחה את צה"ל לייצור חיץ בין הרצועה לישובי הדרום    השרים תומכים גם בהפצצת עזה
נוה יוסף
בעקבות פציעתו של שחקן הכדורגל קיבלה קבוצתו פיצויים מהביטוח אולם סירבה להעבירם לשחקן בטענה שהקבוצה היא המבוטחת    בית המשפט: יו"ר הקבוצה לוני הרציקוביץ "אינו בקיא במסמכים הביטוחיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il