X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כהן עתרה לבג"צ נגד כוונת שרת המשפטים, ציפי לבני, לכנס את הוועדה לבחירת שופטים בה יעלה לדיון נושא פיטוריה. במקביל הודיעה המדינה כי כהן לא תשובץ בבית משפט אחר עד למתן החלטה בוועדה.
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה, הילה כהן, הגישה (יום א', 25.9.05), באמצעות עו"ד יעקב רובין, עתירה לבג"צ נגד שרת המשפטים, ציפי לבני, שהורתה על כינוס הוועדה לבחירת שופטים ביום 2.10.05. לבני מבקשת להעלות הצעת-החלטה: להדיח את השופטת מכהונתה, וזאת בעקבות פסק הדין שניתן בבית הדין המשמעתי, בו הורשעה השופטת כהן במעשים בלתי ראויים, לרבות: השמדת בקשות שהוגשו לה, כתיבת פרוטוקול שלא שיקף את הדיונים, איחורים סדרתיים לדיונים שקבעה לבעלי דין ועוד.
במקביל, הגישה הפרקליטות את תשובתה לשתי העתירות שהוגשו באותו עניין: האחת מצד התנועה לאיכות השלטון, והשניה מצד עו"ד חיים שטנגר. שתי העתירות הוגשו בעקבות הודעת הנהלת בתי המשפט לפיה השופטת הילה כהן תועבר למקום שיפוט אחר, כפי שהוחלט בגזר הדין (14.8.05) בבית הדין המיוחד שדן בעניינה.
בעתירתה טוענת השופטת כהן, כי כינוס הוועדה לבחירת שופטים מנוגד לחוק יסוד: השפיטה, ומרגע שהסתיים ההליך בבית הדין המיוחד (הליך משמעתי), אין מקום לכנס את הוועדה על-מנת לדון באותו העניין.
לטענת עו"ד רובין, הבאת פיטוריה של כהן לוועדה לבחירת שופטים היא ניסיון לעקוף את החלטת בית הדין, אשר קבע מפורשות כי כהן כשירה וראויה לשמש כשופטת בישראל.
בעקבות גזר הדין בעניינה של השופטת כהן, ולאחר היוועצות עם נשיאי בתי משפט השלום, הועברה השופטת ב-11.9.05 לבתי משפט השלום במחוז הצפון שם נשיא בית משפט השלום בנצרת, תאופיק כיתלי, היה אמור לקבוע באילו בתי משפט של אותו מחוז תכהן כהן.
ב-15.9.05 הגישה שרת המשפטים לוועדה לבחירת שופטים הצעת-החלטה לסיום כהונתה של השופטת. בינתיים הודיעה זו כי תעדר מעבודתה מיום 20.9.05 עד יום 26.9.05, עקב מחלה.
בתגובה לעתירות השיבה המדינה לבג"צ: "לאור הצעתה של שרת המשפטים לוועדה לבחירת שופטים לסיים את כהונתה של השופטת כהן, הוחלט על-ידי נשיא בתי המשפט השלום במחוז צפון, שלא להעביר בשלב זה תיקים לטיפולה ולהמתין להכרעת הוועדה למינוי שופטים". עוד נכתב, כי מכיוון שזו איננה מטפלת בתיקים, בשלב זה, לא נגרם כל נזק מהנזקים אותם טוענים העותרים.
יותר מכל נראה שאף אחד מהגורמים האמורים, ביניהם גם השופטת כהן עצמה, לא מעוניינים בחזרתה אל כס השיפוט בטרם תינתן ההכרעה הידועה מראש בוועדה לבחירת שופטים.
אלא שמהתנהלות זו יוצא, כי ממועד מתן גזר הדין ועד היום לא ישבה השופטת כהן בדין ולו יום אחד, בעוד שהיא ממשיכה לקבל שכר עבודה ככל שופט מן המניין בישראל. למותר לציין, כי תשובת המדינה מגלה כי מצב זה יימשך עד להחלטת הוועדה לבחירת שופטים בתחילת החודש הבא.
מכתב דחוף שיגר עו"ד חיים שטנגר אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בו הוא מבקש לשקול הגשת ערעור על-ידי המדינה עד ליום רביעי הקרוב, שהוא המועד האחרון לערעור על החלטת בית הדין. במכתבו מזכיר שטנגר את דבריה של השופטת מוסיה ארד, אשר היתה בדעת מיעוט בהכרעת הדין ובגזר הדין, לפיה יש להעביר את השופטת כהן מתפקידה.

תאריך:  25/09/2005   |   עודכן:  25/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
מועצת המנהלים של קרן סינגפור - ישראל למו"פ טכנולוגי אישרה מענקים ל-6 פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות וסינגפוריות בתקציב של כשני מיליון דולר    אלי אופר: סינגפור יכולה לשמש כפתח לאסיה לחברות ישראליות רבות
עומר שיקלר
דורון אדמתי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל חברת רמדיה החדשה שנרכשה לפני כחודשיים על-ידי התעשיין יובל לוי
מיכאל דבורין
על-פי תנאי ההסכם, שתי החברות ישתפו פעולה בהתאמה ואינטגרציה של פתרונות הבינה העסקית של פנורמה בפתרונות ניהול המשרד והמטה אשר ריטליקס מפתחת ומשווקת ברחבי העולם    ההסכם יאפשר ללקוחות ריטליקס לנתח את עסקיהם ולהגדיר מחדש את אופן הניהול והשימוש במידע
מיכאל דבורין
בעקבות הממצאים שהתפרסמו בסוף השבוע על הליכי הפרטת התעשיה הצבאית שיגר יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, מכתב בהול ליועהמ"ש לממשלה בדרישה לעצור את ההפרטה ולהורות על חקירה
מחלקה ראשונה
קונצרט הזוכים עם התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור בניצוחו של יניב דינור ב-11 באוקטובר בתיאטרון ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il