X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר הנצחון במרכז, בסביבתו של שרון מתחילים לגבש תוכנית להרחבת הקואליציה נשקלת האפשרות לפנייה לסיעות הימין, שינוי או ש"ס
▪  ▪  ▪

במערכת הפוליטית מעכלים לאט את מה שהתחולל אמש במרכז הליכוד. הבחירות, שהיו נראות קרובות מאי פעם, התרחקו לפתע. בסיעות השונות מתחילים להיערך ולגבש את דרכי הפעולה לקראת חזרת הכנסת לפעילות אחרי החגים.
גם לשרון עצמו מצפים אתגרים לא קטנים המאיימים על יציבות ממשלתו. הקואליציה שהוא עומד בראשה, רעועה, וספק אם תשרוד הכרעות חשובות. בין השאר על הפרק: מינוי שרים והעברת תקציב.
בסביבתו של שרון מתחילים לגבש תוכנית להרחבת הקואליציה, שתאפשר להעביר את כל המהלכים ולמנוע השפלות נוספות לשרון, כמו העברת הצעות חוק פרטיות והפסדים בהצבעות חשובות. אחת מהאפשרויות הנשקלות, היא פנייה לסיעות הימין.
גורם בסביבתו של שרון מעריך, כי ניתן יהיה לצרפם, כיוון שלא מתוכננות נסיגות נוספות בקדנציה הנוכחית. "ההינתקות כבר בוצעה, והאופציה היא או תמיכה בשרון, שלא יביא לנסיגות נוספות, או להקדמת הבחירות מה שעלול להעלות את מפלגת העבודה לשלטון", אומר הגורם.
אפשרות כניסת מפלגות הימין לממשלה, נשללת על הסף על ידם נכון להיום. גם באיחוד הלאומי וגם במפד"ל אומרים שלא יצטרפו לשרון בשום מקרה. "הממשלה איבדה את הבסיס המוסרי לכהונתה", אומר יו"ר המפד"ל זבולון אורלב, "ואנחנו נמשיך לפעול בכל כוחנו להפיל אותה". אורלב אומר, כי הוא עדיין פועל במרץ לגייס רוב להצעת החוק שלו לפיזור הכנסת, אותה הוא מתכוון להגיש כפי הנראה מייד עם תום הפגרה.
האפשרות הנוספת היא פנייה לשינוי. במפלגה הביעו לא אחת רצון להצטרף לקואליציה, אך עתה נשמעים קולות אחרים. יו"ר המפלגה, טומי לפיד, אומר כי דרכה של שינוי לבחירות, לא לממשלה. ההנחה בסביבת ראש הממשלה, היא שניתן יהיה לשכנע את שינוי להצטרף, אך הבעיה במהלך, היא דווקא בעיה פנימית. מרכז הליכוד, על-פי הערכה, יראה זאת בחומרה.
האפשרות הנוספת היא צירופה של ש"ס לממשלת האחדות. ראש הממשלה אריאל שרון המשיך לשמור על קשר עם יו"ר ש"ס, אלי ישי, גם במהלך ההינתקות ואף לאחריה, זאת למרות התנגדותה הנחרצת של ש"ס למהלך. השניים אף נפגשו לפני כמה חודשים בלשכתו של שרון, עם זאת הסיכוי שש"ס הצטרפו לקואליציה קלושים ביותר.
ראשית, הרב עובדיה יוסף דיבר בחריפות כלפי ראש הממשלה וגינה מכל וכל את מהלכיו. ושנית, כיוון שש"ס כפי הנראה לא תוכל להרשות לעצמה לתמוך בתקציב המדינה ערב הבחירות לכנסת. בכיר בש"ס אמר ל-Nfc כי אם שרון יזמין, ישי ילך, אך הסיכויים שיגיעו להסכמה קלושים ביותר.
אך לפני הכל, ראש הממשלה, אריאל שרון מנצל את היום (יום ג', 27.9.05) לקיום סבב פגישות עם שרי הליכוד שתמכו בו במאבק במרכז הליכוד.
בין השאר נפגש שרון עם השרים ציפי לבני, סילבן שלום, אברהם הירשזון ואהוד אולמרט. ביום חמישי מתכנן שרון סבב נוסף עם סגני השרים וחברי הכנסת שתמכו בו.
המבחן הראשון של שרון יהיה מנוי אולמרט לשר אוצר קבוע, דבר שכלל לא בטוח שיעלה בידו. שינוי הודיע כי היא מתנגדת למינוי שרים חדשים, וכמוה גם ש"ס, המפד"ל, האיחוד הלאומי, מר"צ והסיעות הערביות. הכל תלוי אם כן במורדי הליכוד, שלא ברור לפי שעה מה כוחם לאחר ההפסד במרכז.
בליכוד מעריכים ששרון יבקש מהכנסת, יחד עם מינוי אולמרט, בראון ואולי גם בוים לשרים, גם מינוי שר נוסף ממפלגת העבודה, ושר נוסף מקרב מתנגדיו בליכוד, אולי גדעון סער ואולי אפילו עוזי לנדאו, כדי לרכך את ההתנגדות למהלך.

תאריך:  27/09/2005   |   עודכן:  27/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האדם חבר בארגון Fathers4Justice (אבות למען הצדק)    יצא בקמפיין למען זכויות ילדים לראות את שני הוריהם
מחלקה ראשונה
לאחר הבחירות שנערכו במונטריאול בירך הנציג האירני את חברי המשלחת הישראלית והביע תקווה לשיתוף פעולה
מיכאל דבורין
כך מעלה סקר שערך המרכז הישראלי לניהול לקראת הועידה השנתית שיקיים ביום חמישי הקרוב במעמד ראש המשלה, אריאל שרון, הרמטכ"ל, ובכירי המשק בישראל
מיכאל דבורין
חברת Trendum הישראלית, המתמחה בטכנולוגיות חדשניות לחיפוש וניתוח של מדיה דיגיטלית, הודיעה כי רכשה את חברת BuzzMetrics האמריקנית אחת המובילות בתחום מחקר שמועות ומידע העוברים מפה לאוזן באינטרנט    החברה החדשה תנהל את עסקיה תחת השם BuzzMetrics
מחלקה ראשונה
הפתיחה ביום חמישי, 1 בדצמבר 2005, בשעה 18:00, במסגרת מושב חבר הנאמנים של המוזיאון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il