X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
נעצרו ראשי ארגון פשע שסחטו כדורגלנים

"ארגון פשע שפעל כמו ארגון טרור"

כ-20 חשודים נעצרו, חלקם משכונת התקווה בתל אביב בראש הארגון - יוסי מוסלי המשטרה גבתה עדות מאלון מזרחי שהכחיש שנסחט יחקרו עורך דין ועסקני כדורגל
▪  ▪  ▪
אלון מזרחי [טלספורט]

חני ג'רבי [משטרת ת"א]

   שלומי דיאז
נעצר חני ג'רבי - יעד מספר 1 באזור חדרה

   שלומי דיאז
9 לבנות חבלה נמצאו ליד הספארי

   עדי גלסקה
מגן: הכל שמועות - אין גורמים עבריינים אצלנו

הותר לפרסום (יום ד, 28.9.05) כי המשטרה עצרה כ-20 חשודים המשתייכים על-פי החשד לאחד מארגוני הפשיעה הגדולים בישראל. בראש הארגון עומד, על-פי החשד, העבריין יוסי מוסלי, הנחשב, על-פי המשטרה, לאחד ה"יעדים המודיעינים המרכזיים" של משטרת ישראל וקשור בקשרים "עיסקיים" עם בכירים נוספים בעולם התחתון בארץ, דוגמת חני ג'רבי, שנעצר באחרונה באיזור חדרה.
מחומר החקירה עולה, כי הארגון עוסק בגלגול כספים בשוק האפור בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח, עוסק בהלבנת הון, גובה דמי חסות, מחזיק בתי הימורים ועוסק בנוסף בסחיטת אישי ציבור ושחקני כדורגל. ארגון הפשע חשוד בשליטה בלתי חוקית בקבוצת הכדורגל "בני יהודה". כמו כן חשוד הארגון במעורבות ברצח ובניסיונות רצח.
- מצגת - ארגון הפשיעה של מוסלי
כפי שמסרנו כאן, בפרשה העידו עד כה מספר אנשי כדורגל, עורך דין ועסקנים. עם אלה שהעידו נמנים כדורגלן הנבחרת לשעבר, אלון מזרחי, שנטען כי נסחט על-רקע חובות ונכפה עליו לעבור בשנה שעברה לשחק בקבוצת בני יהודה תוך איומים.
על-פי החקירה עד כה, כדורגלנים, חלקם בכירים, לוו כסף בעולם התחתון ונסחטו או אוימו כאשר לא עמדו בפירעון ההלוואות. בידי החוקרים מספר שמות של כדורגלנים לשעבר ובהווה שנפלו קורבן לסחיטה באיומים. לגבי שניים, המידע, לטענת גורם משטרתי, הינו מידע "מוצק" ואילו לגבי האחרים המידע בבדיקה, כולל לגבי כדורגלן בכיר שעדיין משחק. כדורגלנים אלו היו מעורבים ככל הנראה בהימורים או בעסקים כושלים ונאלצו לקחת כספים מהשוק האפור, כספים שהתקשו להחזיר.
אלון מזרחי, מלך השערים של הליגה בכל הזמנים, שפרש בתחילת העונה הנוכחית, זומן למתן עדות בשבוע שעבר. הוא הכחיש כי אויים או נסחט על-ידי עבריינים. מזרחי הודה כי הוא מכיר את האנשים להם מיוחס החשד לעבירות סחיטה, אך טען בעדותו כי לא עשה איתם עסקים ולא הלווה כספים מאיש. על-פי גורם משטרתי, מאחורי מעשי הסחיטה עומד ארגון פשיעה שנגדו מתנהלת חקירה נוספת, וחלק מחבריה אף נעצרו, בחשד לסחיטת אנשי ציבור, קבלנים ובעלי עסקים.
בין המידע שנבדק כעת לגבי אלון מזרחי, לדברי המשטרה, מדובר בחשד כי הוא אולץ לעזוב בשנה שעברה את הפועל באר שבע ולעבור לבני יהודה תל אביב כחלק מ"עיסקת מחיקת חובות" שלו לאותם גורמים. המשטרה בודקת עד כמה לאותו ארגון פשיעה יש יותר "מקשרים חברותיים" עם הנהלת הקבוצה והאם הארגון הוא שקובע מי ישחק והיכן. על-פי אותו מידע, ארגון הפשיעה לחץ על כדורגלנים לעבור לקבוצות והמשכורת שלהם שולמה ישירות לארגון לכיסוי חובות בשוק האפור. המשטרה תישאלה בנושא גם את יו"ר הפועל באר שבע, אלי ז'ינו, שהכחיש מעורבות, אך טען כי אכן היה עד לתקרית בין מזרחי לבין בעל חוב. אותו אדם ביקש מז'ינו לשחרר את מזרחי לבני יהודה או לערוב לחוב של השחקן.
ל-Nfc הגיע מידע נוסף, לפיו עורך דין בכיר יתושאל בפרשה כמו גם עסקנים בכירים בקבוצות כדורגל בישראל. עוד נבדק מידע לפיו לפחות בשני מקרים כדורגלנים שהיו חייבים כספים זומנו לפגישה במהלכה אויימו והוכו. במקרה נוסף בודקת המשטרה מידע לפיו כדורגלן אף "נחטף" לפרק זמן קצר כדי להפעיל עליו לחץ לשלם.
ממשטרת תל אביב נמסר ל-Nfc, כי החקירה הסמויה החלה לפני מספר חודשים ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ת"א. על-פי החומר שנאסף, ראש הארגון יוסי מוסלי ניהל ארגון במבנה הררכי ומתחתיו פעלו חברי ארגון, בעלי תפקידים, שחלקם מקבל שכר שבועי קבוע עבור פעילותם הפלילית בארגון. בארגון פעל עורך דין שייעץ ופעל בשליחות ראש הארגון ונהג לפגוש חברי ארגון שנעצרו כאשר הוא מנצל את מעמדו כעו"ד מבלי שייצג אותם, על-מנת לתאם בינם לבין עבריינים אחרים. אותו עורך דין נעצר בפרשיה אחרת בחשד כי הבריח סכין לעצור במעצר בצפון הארץ כדי שיתנקש בעבריין שנחשב ליריבו של חני ג'רבי העומד בראש ארגון פשיעה באזור חדרה. ג'רבי נעצר לפני מספר שבועות. עורך הדין, ששמו נאסר לפרסום, הפך כעת לעד מדינה.
עוד נמסר מהמשטרה כי במסגרת החקירה נחשפה מעורבות הארגון באירועים פליליים ובניהם: ניסיון רצח שרון קהין מתאריך 8.4.05 , אשר בסמוך לכניסה לביתו ברחוב עמישב בגבעתיים הוטמן מטען שהכיל לבנות חבלה עם הפעלה מרחוק. רצח כפיר דפנה, תושב יבנה, מתאריך 11.6.05 שנורה לפנות בוקר בשדרות רוקח בת"א על-ידי אלמונים בזמן שנסע יחד עם אשתו ואחיו במכוניתו. הרקע לנסיון רצח שרון קהין ורצח כפיר דפנה הינו סכסוך ישן של השניים עם ראש הארגון יוסי מוסלי.
במהלך החקירה בוצעו מעצרים וחיפושים ונמצאו כמויות גדולות של אמצעי לחימה אותם החזיק הארגון במספר מקומות מסתור. נתפסו 13 לבנות חבלה במשקלים שונים, אמצעי הפעלה למרחוק, רובה סער 16M, רובה סער גלילון, 7 אקדחים, 26 אקדחי עט, רימון רסס, רימון הלם, כדורי רסס, נפץ חשמלי, חומר נפץ מסוג RDX בתפזורת. האמל"ח נועד ושימש את המטרות הפליליות של הארגון.
הארגון התמחה בעיקר בנושא הלבנת כספים ופריטת צ'קים בשוק האפור בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, במסווה של משרד לגיטימי לחלפנות כספים. במסגרת מתן ההלוואות בשוק האפור עסקו בסחיטה ואיומים. במהלך החקירה נעצרו עד כה 20 חשודים בחשד למעורבות בארגון פשע ובגין העבירות הנ"ל. החקירה בעבירות הלבנת ההון נמשכת.
בידי המשטרה עצור אחד שנעצר בחשד למעורבות בפרשיית סחר באמל"ח, והביע את נכונותו לשמש עד מדינה ונחתם עמו הסכם במסגרתו הפליל חברים נוספים בארגון.
בהתייחסו לפרשה אמר סגן מפקד היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב, סנ"צ גדי אשד, כי מדובר בארגון שמאפייניו מזכירים ארגון טרור. "הארגון העסיק מהנדס להרכבת מטענים והרכבי המטענים הללו מזכירים את סוג החומרים בהם משתמש החזבאללה בלבנון. מדובר בארגון חזק ואלים ואני מעריך שמרבית העצורים ילכו למעצר עד תום ההליכים".
היום הורה בית משפט השלום בתל אביב להאריך בחמישה ימים את מעצרו של רובי קצב, אחד החשודים בחברות בארגון. נטען כי קצב היה על-פי החשד איש הכספים של משפחת מוסלי וסייע בהלבנת הון דרך חברת "וולנברג בע"מ". במהלך הדיון הגישה המשטרה הצהרת תובע, לפיה ביום ראשון יוגש נגדו כתב אישום.

תאריך:  28/09/2005   |   עודכן:  28/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בשבוע שעבר נחנך מרכז מבקרים חדש    בטקס שנערך בנוכחות רב הכותל הוצגו ממצאי חפירות חדשים
יפעת גדות
גידולים של סרטן הערמונית התכווצו בעכברים שהודבקו בגידולי סרטן הערמונית של בני אדם לאחר ששתו מיץ רימונים
יפעת גדות
במחקר נמצא כי ילדים עם הרמות הגבוהות ביותר של קורטיזול ברוק - הורמון לחץ - נטו להיוולד לאמהות שדיווחו על הלחץ הגדול ביותר במהלך ההריון
עידן יוסף
משטרת ההגירה הרוסית ביטלה את אשרת -הכניסה של רבה של מוסקבה    בעקבות התקרית התמוהה נאלץ הרב לטוס חזרה לישראל
יפעת גדות
בתקופת העלייה הראשונה החלו התקפות ערביות על היישובים היהודיים    השמירה על יישובים אלו ניתנה בידי שומרים ערבים וצ'רקסים    חברי העלייה השנייה ראו בזאת מעשה המנוגד לרעיונות האידאולוגיים שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il