X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טקס הכנסת ספר תורה מרשים וקביעת מזוזה בחדר המשמר במצדה מאות המוזמנים עשו דרכם מעלה במשעול הפתלתל כשבידיהם ספר התורה, תופים והשופרות, פיהם מלא שירה ורינה בליבם
▪  ▪  ▪

[צילומים מהכנסת הספר תורה: רשות הטבע והגנים]



אחרי 2000 שנה הוכנס אור ליום אתמול ספר תורה לבית הכנסת העתיק בגן הלאומי מצדה. במקום, כשלעצמו, אין צורך בספר-תורה, משום שאין המקום משמש למגורי בני אדם, אולם בשל חשיבותו ההסטורית של המקום והעובדה שנערים רבים באים לערוך בו טיקסי בר-מצווה, הועלה ספר-תורה על-מנת שאלו יוכלו גם לקרוא בתורה.
המבצע אורגן על-ידי רשות הטבע והגנים, תורם יהודי מחו"ל וארגון זק"א. כ-600 משתתפים בהם חברי כנסת, אישי ציבור, חיילי צה"ל, אנשי רשות הטבע והגנים, אנשי זק"א, ילדי בתי ספר מערד ותושבי האזור התכנסו (ג', 26.9.05) לפנות בוקר באמפיתיאטרון לרגלי המצדה.
במבצע לילי מרהיב
אט אט זרמו המוזמנים, שרק החלו לנקות את קורי השינה מעיניהם מכל קצוות הארץ. מי באוטובוסים, מי ברכבו הפרטי עשו דרכם בכביש המתפתל דרך העיר ערד למצדה מערב - הסוללה הרומית.
האווירה כלל וכלל לא היתה מנומנמת. קפה ועוגה המתינו למוזמנים, לקול תופים ושופרות, שמחה של ממש בבוקר שטרם הפציע. אין אף שכן שיצעק שקט...
הכל התקבצו אל האמפיתאטרון, שם המתין להם חיזיון אור-קולי. מסע התהלוכה הססגוני והבלתי שגרתי יצא אל הדרך. מלווה בתופים ושופרות בשירה אדירה בדרך למעלה שביל ההר, חצו הצועדים את סוללת העפר הענקית, שהוקמה לפני כ-2000 שנה על-ידי הרומאים כדי למגר את יושבי המצדה שעמדו מולם בחירוף-נפש.
המסע התנהל לאיטו במשעול הפתלתול של שביל הסוללה עד אשר הגיע לבית הכנסת העתיק, שהוקם בחדר הגניזה ששימש את מגיני המצדה. המדובר בבית כנסת ששוקם בחדר הגניזה במצדה בו נמצא קטע מספר ירמיהו מתקופת חורבן בית שני. שיקום חדר הגניזה והפיכתו לבית כנסת התאפשר תודות לתרומה של ווארן סטרול יהודי מארה"ב. חלק מהמוזמנים עשו את הדרך הקלה מעלה ברכבל, אך רובם עלו רגלית, והגיעו מעלה כשחלקם מתנשפים מן המאמץ.
"זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו"
השחר הפציע רגע לפני הזריחה במצדה. במעמד השר לאיכות הסביבה שלום שמחון, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אלי אמיתי, ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, מנהל אתר מצדה, איתן קמפבל, וכמובן ווארן סטרול מארה"ב, תורם הספר החל הטקס.
השמחה שודרה בשידור חי לקהילות יהודיות בחו"ל, כשביניהן חמש קהילות בארה"ב ולאיי מיקרונזיה, באמצעות אתר האינטרנט וידיאו קונפרנס.
הזמר דויד ברוזה אשר נכח אף הוא בטקס לא שכח להביא את הגיטרה ולקול מחיאות כפיים הנעים בכמה משיריו שהתאימו למעמד. ברוזה עצמו היה שותף לפני כעשור בהפקת קלטת הדרכה לבני מצווה.
מחויבות לשימור מצדה
הקהל הוזמן לסייר על במת ההר ואף להיות מהראשונים שיירדו ויבקרו בארמון הצפוני, אשר היה סגור לכניסת מבקרים במשך למעלה משנה עקב נזקי סופות הגשמים, שפקדו את האתר.
מנכ"ל רשות הטבע והגנים הדגיש בנאומו את מחויבות רשות הטבע והגנים לשמור ולשמר את מצדה.
בדברי הנואמים נאמר, בין היתר, כי זהו ספר אשר ישמש את טקסי הבר מצווה אשר מתנהלים על במת ההר, ספר אשר יחבר את המבקרים אל סיפור מצדה, סיפורם של קבוצת יהודים שהתבצרו במקום ונלחמו על דתם וחירותם.
"הכנסת ספר התורה למצדה קושרת יחדיו את סמל הסמלים של הרוח היהודית לספר הספרים של העם היהודי", אמר אמיתי וחתם את הטקס באיחולי "שנה טובה" לכולם.

תאריך:  28/09/2005   |   עודכן:  21/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
כ-20 חשודים נעצרו, חלקם משכונת התקווה בתל אביב    בראש הארגון - יוסי מוסלי    המשטרה גבתה עדות מאלון מזרחי שהכחיש שנסחט    יחקרו עורך דין ועסקני כדורגל
עידן יוסף
בשבוע שעבר נחנך מרכז מבקרים חדש    בטקס שנערך בנוכחות רב הכותל הוצגו ממצאי חפירות חדשים
יפעת גדות
גידולים של סרטן הערמונית התכווצו בעכברים שהודבקו בגידולי סרטן הערמונית של בני אדם לאחר ששתו מיץ רימונים
יפעת גדות
במחקר נמצא כי ילדים עם הרמות הגבוהות ביותר של קורטיזול ברוק - הורמון לחץ - נטו להיוולד לאמהות שדיווחו על הלחץ הגדול ביותר במהלך ההריון
עידן יוסף
משטרת ההגירה הרוסית ביטלה את אשרת -הכניסה של רבה של מוסקבה    בעקבות התקרית התמוהה נאלץ הרב לטוס חזרה לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il