X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדינה טוענת בתגובה לבג"צ: "היא אינה ערה לחובותיה כשופטת, היא נוטה לגולל אחריות למעשיה על אחרים, היא אינה מסוגלת להתמודד עם משגים"
▪  ▪  ▪

פרקליטות המדינה הגישה היום (ד', 28.9.2005) את תגובתה לעתירה שהגישה השופטת הילה כהן נגד כוונת שרת המשפטים, ציפי לבני, להעלות את נושא פיטוריה בוועדה לבחירת שופטים שעתידה להתכנס ב-2 לאוקטובר.
לטענת הפרקליטות, העובדה כי התקיים הליך משמעתי נגד כהן אינה שוללת את האפשרות לקיום הליך מינהלי במסגרתו יועלה נושא פיטוריה בפני הוועדה לבחירת שופטים.
כזכור, במסגרת מאבקיה של השופטת הילה כהן כנגד הכוונה לפטרה, בישיבת הוועדה לבחירת שופטים, עתרה זו לבג"צ. לטענת כהן - אין מקום לקיים לה הליך נוסף לאחר שבית הדין המיוחד אמר את דברו בעניינה וגזר עליה עונש של מעבר למקום כהונה אחר ונזיפה חמורה.
בתגובת שהועברה היום לבג"צ דוחה הפרקליטות את טענותיה של כהן. לטענת הפרקליטות העלאת ההצעה לפטר את כהן מתפקידה השיפוטי "הינה סבירה, הגונה ועניינית ולא נפל בה כל פגם מן הפגמים הנטענים בעתירה".
לטענת הפרקליטות, הסמכות לנקוט בהליכים משמעתיים והסמכות לנקוט בצעדים מנהליים הינן סמכויות מקבילות שאינן מבטלות זו את זו. "קיימת סמכות מקבילה לנקוט בשני ההליכים - המשמעתי והמנהלי - והעובדה שנעשה שימוש בהליך המשמעתי אינה שוללת את הסמכות לנקוט גם בצעד המנהלי של הפסקת הכהונה על-ידי הוועדה לבחירת שופטים", נכתב בתגובת הפרקליטות.
לגופם של דברים לא חוסכת הפרקליטות, בשמה של שרת המשפטים ציפי לבני, ביקורת על השופטת כהן ואף מגלה כי קיים "חומר נוסף" כהגדרתם הנוגע להתנהלותה של השופטת כהן. פירוט לגבי החומר הנוסף לא מצויין במסגרת התשובה.
כך נכתב בתגובת הפרקליטות: "עמדת שרת המשפטים היא כי העותרת אינה מתאימה לכהן כשופטת, לא רק בשל האירועים שהיוו בסיס לדין המשמעתי ואשר היו בפני בית הדין למשמעת, אלא גם בשל חומר נוסף המצביע על אי התאמתה של העותרת לכהן כשופטת... השרה סברה כי הממצאים באשר להתנהגותה של העותרת מצביעים על כך שהיא אינה נוהגת, מקצועית ואישית, כפי שיש לצפות משופטת, היא אינה ערה לחובותיה כשופטת, היא נוטה לגולל אחריות למעשיה על אחרים, היא אינה מסוגלת להתמודד עם משגים, ואינה ערה אל נכון לפגמים שנפלו במעשיה ולליקויים שנמצאו בעבודתה. בכך יש חוסר התאמה מהותי לכהונה כשופטת. בנסיבות אלה, לא זו בלבד שפניית השרה לוועדה הייתה סבירה, אלא שהייתה מוטלת עליה החובה לפעול".
בסיום הדברים מבקשת הפרקליטות לדחות על הסף את בקשתה של השופטת כהן ולאפשר לוועדה לבחירת שופטים לדון בעניינה בישיבתה הבאה.

תאריך:  28/09/2005   |   עודכן:  28/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
שרגא ברוש: בחודשים יולי - אוגוסט 2005 נסוג ריאלית היצוא התעשייתי בכ-1% והסתכם בכ-4.5 מיליארד דולר    עיקר הנסיגה נובע מירידה ריאלית של כ-4% ביצוא ההייטק    קורא לממשלה לראות בגידול ביצוא יעד לאומי ולפעול בהתאם
ברוך לוי
משלחת של 11 יצואני תכשיטים יוצאת היום לשטוטגרט ולדיסלדורף, ומשלחת של 8 חברות ישראליות - יצרני חלקים לרכב, תצא לחבל הסאר ב-29 בספטמבר    במחצית הראשונה של 2005 גדל היצוא התעשייתי לגרמניה בכ-%8 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם בכ-686 מיליון דולר
כתבי טלספורט
אם יאמן את בית"ר ירושלים יוותר המאמן על המשכורת בהתאחדות ויחתום על חוזה שלוש שנים    בית המשפט המחוזי בתל אביב סירב לבקשתו של גאידמק להסיר את העיקולים עליו
ברוך לוי
המרכז משרת כ-4,500 חנויות    ההוצאה ללוגיסטיקה מהווה כ-10.5% מכלל ההיקף הכספי של תשלובת החלב של תנובה    היקף השיווק השנתי של חלב ומוצריו כ-3.5 מיליארד שקל
מיכאל דבורין
משרד התמ"ת שוקד בימים אלה על הכנת תוכנית לקידום תעשיית טכנולוגיית המים הישראלית שתובא לאישור ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il