X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מן התשובה לשאילתא שהגיש ח"כ רומן ברונפמן לשר לביטחון פנים גדעון עזרא ברונפמן טוען כי חקירת האירועים בכפר מע'אר תקועה במקום ולא נעשה כלום על-מנת להעניש את האחראים
▪  ▪  ▪

המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) סגרה ארבעה תיקי חקירה נגד שוטרים שהיו מעורבים באירועים בכפר מג'אר והוגשו נגדם תלונות על אי-מניעת אלימות.
כך עולה מן התשובה לשאילתא של ח"כ רומן ברונפמן, מר"צ-הבחירה הדמוקרטית, לשר לביטחון פנים גדעון עזרא. ברונפמן הפנה לשר עזרא את השאילתא עוד בחודש אוגוסט מתוך תחושה כי חקירת האירועים בכפר מע'אר תקועה במקום ולא נעשה כלום על-מנת להעניש את האחראים.
השבוע התקבלה תשובתו של השר לשאילתא. בתשובתו מודיע השר עזרא לח"כ ברונפמן כי: "נחקרו 4 שוטרים, כחשודים בהשתתפות באירועים. אולם כל התיקים נסגרו מחוסר ראיות מספקות".
תיק החקירה נגד ארבעת השוטרים, המתגוררים ביישוב נפתח בעקבות תלונות של תושבים לפיהן ידעו על הנעשה ולא מנעו פשיעה. השוטרים נחקרו על-ידי המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים.
כזכור בחודש פברואר השנה פרץ עימות בין שוטרים לתושבי הכפר מע'אר כאשר בין היתר תושבי המקום שפכו שמן על הכביש וכתוצאה מכך החליקו שתי כבאיות ו-2 ניידות משטרה. בנוסף, תקף המון את השוטרים באבנים.
בקטטה ההמונית הועלו באש גם עשרות בתים, מכוניות ובתי עסק. העילה לכך הייתה: שמועות שהופצו, כאילו צעירים נוצרים פרסמו ברשת האינטרנט תמונות של צעירות דרוזיות, בעירום.
בעקבות העימותים שפרצו זומנה מועצת מע'אר לדיון חירום גם כדי להעלות טענות כלפי המשטרה - על שזו לא שיגרה כוחות גדולים מייד, כדי לעצור את ההתפרעות ואת הנזקים הגדולים לתושבים.
בתגובה להחלטת מח"ש לסגור את התיק נגד ארבעת השוטרים אמר ח"כ רומן ברונפמן: "מח"ש שוב הוכיחה כי אינה ממלאת את ייעודה במערכת הדמוקרטית וכושלת בתפקידה. לא צריך להיות חוקר מקצועי כדי להבין כי באירועים אלימים נגד האוכלוסיה הערבית הנוצרית, במהלכם ברחו מחשש כבד לחייהם כ-6000 תושבי הכפר הנוצרים לכפרים הסמוכים, קרה מחדל חמור של הכוחות האמונים על השמירה על הסדר הציבורי".
לדברי ברונפמן "מדיניות הטיוח של מח"ש במקרה הזה, במקרה של אירועי אוקטובר 2000 וכן באירועים אחרים, בהם נחשדו שוטרים בעבירות נגד האוכלוסיה האזרחית, מחייבת רפורמה מבנית במח"ש, כך שיעבדו ביחידה חוקרים אזרחיים עצמאיים שירצו לחשוף את האמת ולפקח על עבודת השוטרים ולא שוטרים לשעבר שעניינם בזיכוי חבריהם".
ח"כ ברונפמן אף שיגר השבוע מכתב לשרת המשפטים ציפי לבני ובו הצעה לרפורמה במח"ש. ברונפמן טוען, כי "יש לפעול לגיוס של עורכי-דין פליליים צעירים כחוקרים. יש להעבירם קורס חוקרים על-ידי חוקרי משטרה בדימוס וכן על-ידי חוקרי שב"כ בדימוס. על-ידי כך מח"ש תזכה מחדש לאמון הציבור כולו ויוכל להתברך בצוות עצמאי ומוכשר כיאה לבצע את התפקיד החשוב כל כך".

תאריך:  28/09/2005   |   עודכן:  28/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
שלושה ארגונים יפניים פיתחו מכשיר שיכול לעזור לחולים בניוון שרירים להביע את המילים "כן" ו"לא"
ברוך לוי
עליות שערים, מחזורי מסחר גבוהים וזינוק חד בגיוסי ההון בסיכום שנת תשס"ה    מדדי המניות עלו בשנת תשס"ה בכ-30% והשיגו תשואה עודפת על-פני המדדים המובילים בבורסות בחו"ל
מיכאל דבורין
היורוצ'ימברס הינו ארגון הגג של לשכות המסחר והתעשיה האירופאי, המאגד את ארגוני הסחר והתעשיה בכל אירופה, מייצג למעלה מ- 2000 לשכות מסחר, בהם חברים מעל ל-18 מיליון עסקים
מיכאל דבורין
מטרת הקרן לטווח ארוך היא לגייס 100 מיליון דולר כאשר בשלב הראשון תבוצענה שתי רכישות בהשקעה של כ-10 מיליון דולר
ברוך לוי
בחודש שקודם לראש השנה מתבצעות כ-55% ממכירות הדבש השנתיות    הדבש מופק בכ- 90,000 כוורות הפזורות ברחבי הארץ, כאשר כל כוורת מפיקה בממוצע כ-45 ק"ג דבש בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il