X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידה במספר הפיגועים בתשס"ה

5 שנות אינתיפאדה - 26,159 פיגועים

בחמש שנות העימות נהרגו 1,060 ישראלים ונפצעו 6,089 נוספים בנוסף, בוצעו 144 פיגועי התאבדות בהם נרצחו 515 ישראלים, יותר מ-3,000 נפצעו
▪  ▪  ▪

במהלך חמש שנות העימות - אינתיפאדת אל-אקצא, אותה חוגגים עתה ארגוני הטרור (ד', 28.9.05), בוצעו 144 פיגועי התאבדות אותם ביצעו 161 מתאבדים ומתאבדות נגד מטרות ישראליות. 515 ישראלים נהרגו, 3428 ישראלים נפצעו.
מסיכום כולל של חמש שנות העימות עולה, כי בוצעו 26,159 פיגועים נגד מטרות ישראליות, בהם נהרגו 1,060 ישראלים ונפצעו 6,089 נוספים.
[ומה הלאה? האינתיפאדה לשנתה השישית]
בשנה החמישית לעימות חלה ירידה משמעותית במספר פיגועי ההתאבדות לעומת השנה שקדמה לה, אומרים גורמי ביטחון. מספטמבר 2004 ועד לספטמבר 2005 התרחשו שישה פיגועי התאבדות, בעוד שבשנת ה"שיא" (2002), התרחשו 60 פיגועי התאבדות.
מ-29 ספטמבר 2004 ועד ספטמבר 2005 בוצעו 3,530 פיגועים, בהם נהרגו 57 ישראלים ונפצעו 516 נוספים. זאת לעומת 3,877 פיגועים שבוצעו בשנה הרביעית לעימות, בהם נהרגו 135 ישראלים ונפצעו 567 נוספים.
בשנה החמישית לאינתיפאדה התרחשו 1,333 פיגועי ירי של נשק קל, לעומת שיא של 5,274 בשנת 2001. בשנה זו התרחשו 241 פיגועי רקטות קסאם (פיגועי שיגור ולא נפילות).
במערכת הביטחון מציינים, כי השנה החמישית לעימות הביאה עימה תמורות ושינויים רבים, אשר החלו עם מותו של יאסר ערפאת בנובמבר 2004 והחלפת השלטון הפלשתיני, עם עלייתו של אבו מאזן לשלטון.
עם זאת, ועל אף הרגיעה שהוכרזה בחודש ינואר 2005, הסתמנה בשנה החמישית לעימות עלייה בכמות הפיגועים שבוצעו בקו ירוק ובירושלים לעומת השנה הרביעית לעימות. כמו כן הסתמנה עלייה בפיגועים בשטחי יהודה.
במערכת הביטחון מציינים, כי 20% מהישראלים שנפגעו מטרור במהלך העימות הנוכחי נפגעו מטרור שהופעל מצד מזרח-ירושלמים: 186 הרוגים ו- 1,171 פצועים.
אחרי ההינתקות - הברחות אמל"ח לרצועה
גורמי ביטחון מציינים, כי עם יציאת ישראל מרצועת עזה החלה אנרכיה ברצועה, ולמעשה, הרשות הפלשתינית איבדה שליטה על המתרחש. ציר פילדלפי נפרץ, על אף ההסכם עם מצרים, וארגון החמאס וארגוני טרור נוספים ניצלו את ההזדמנות להברחות מסיביות של אמל"ח ולהחזרה של מספר פעילים צבאיים שברחו זה מכבר מהרצועה.
מתמונת המודיעין עולה, כי בימים ספורים בלבד הוברחו כ-3,000 רובים וקרוב למיליון וחצי כדורים, למעלה מ-150 מטולי ורקטות RPG, מאות קילוגרמים של חומרי נפץ ועשרות אקדחים.
התנהלות ארגוני הטרור במהלך תקופת ההרגעה
גורמי ביטחון מדגישים, כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי קיבל על עצמו לכאורה את מסגרת הבנות ההרגעה, אך למעשה, בדגש על התארגנות הג'יהאד האיסלאמי בשומרון, פעל מחוץ למסגרת זו, והוציא פיגועי התאבדות בשטח ישראל (ת"א - פברואר 2005 ונתניה - יולי 2005) ופיגועים קשים נוספים.
ארגון החמאס שמר לכאורה על מסגרת הבנות ההרגעה, אך עם זאת פיתח סוג של "מאזן כוחות" ובו כל פעילות ישראלית שנתפסה בעיניו כלא לגיטימית, כגון פגיעה במבוקשים, הביאה לתגובות טרור נגד ישראל בעיקר בדמות ירי תלול מסלול (רקטות קסאם) לעבר יעדים ישראלים.
כמו כן, היה מעורב הארגון בסיוע "מאחורי הקלעים" לארגוני טרור שונים להוצאת פיגועים "איכותיים", וזאת על-מנת שלא להיתפס כמי שמפרים את הסכמות הרגיעה, בד-בבד עם המשך פעילות טרור של הארגון נגד ישראל.

תאריך:  28/09/2005   |   עודכן:  28/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור אריה
אלופת אירופה יצאה למחנה האימונים בסלובניה    וויצ′יץ′ יחבור לקבוצה שם    פני: "מרגש לראות מה יקרה כשנתחבר"
מתי טוכפלד
רק רה"מ שרון ושר הפנים פינס הגיעו לישיבת ועדת השרים לענייני הינתקות    שאר השרים נעדרו    היועהמ"ש: קיימת בעיה חוקית לקזז את דמי שכירות חדרי המלון מהפיצויים
מיכאל דבורין
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה על-ידי ועד הפעולה של בעלי המניות בקו-אופ הרבוע הכחול ו-7560 בעלי מניות באגודה, להורות על חלוקה, לקראת החגים, של תשלום בסך של לפחות 6,000 ש"ח
שלומי דיאז
המשטרה תצטרך בקרוב להצהיר על כוונה להגיש כתב אישום
שלומי דיאז
בשבת יחול יום האדמה    אלפי שוטרים יהיו פרוסים במוקדי התהלוכות    לקראת סוף השבוע יחליטו במשטרה על אופן פריסת הכוחות בשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il