X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פחימה ביקשה לבטל את תעודת החיסיון שהוציא שר הביטחון, שאול מופז, על ראיות מודיעיניות, שיטות ודרכי פעולה, אמצעים טכניים ודרכי איסוף מידע לטענתה - הראיות נחוצות להגנתה
▪  ▪  ▪

בג"צ דחה אתמול (א', 2.10.05) את עתירתה של טלי פחימה לביטול תעודת החיסיון שהוציא שר הביטחון, שאול מופז, על מקורות מידע מודיעיניים, שיטות ודרכי פעולה, נהלי עבודה, אמצעים טכניים ודרכי איסוף מידע, כינויים של אנשי המודיעין ופרטי מבצע "דמעות תנין", אשר קשורים למשפט המתנהל נגדה בבית המפט המחוזי בתל אביב.
כידוע, כתב האישום שהוגש נגד פחימה מייחס לה עבירות של סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב ולתועלתו, מגע עם סוכן חוץ, החזקת נשק בלא רשות על-פי דין ותמיכה בארגון טרור.
בעקבות הוצאת תעודת החיסיון, פנתה פחימה לבית המשפט וטענה כי חומר התביעה שהועבר לה מצומצם ביותר ומנותק מהקשרו, דבר ההופך אותו לחסר תועלת מבחינה הגנתה. לטענת פחימה, תחת תעודת החיסיון הוכנס חומר רב החורג ממה שמוגדר בה.
בעתירה קודמת שהגישה פחימה לבג"צ דחתה השופטת אילה פרוקצ'יה את הבקשה, אלא שלאחרונה פנתה פחימה בשנית לבג"צ, בטענה כי התעוררו "עניינים חדשים המצדיקים את עתירתה הנוכחית".
לטענת פחימה, לפני כחודשיים העיד במשפטה מוחמד אל-רול, אשר לדעתה הינו עד התביעה העיקרי נגדה וחזר בו מעדותו המפלילה כנגדה. לטענת אל-רול, אמר את הדברים המפלילים לאחר שהמדובב המכונה "אבו-נידאל" עשה לו "תרגיל".
בעדותו בבית המשפט תיאר חוקר השב"כ "גילי", את "תרגיל" החקירה שנערך לאל-רול ואף הרחיב ופרט אודות שיטות החקירה של השב"כ. יש לציין כי רוב שאלות ההגנה שהופנו ל"גילי" נחסמו על-ידי התביעה בטענה כי הן חוסות תחת תעודת החיסיון.
לטענת פחימה, יש לחשוף את כל המסמכים והראיות הרלוונטיים לחקירתו של אל-רול, שמות החוקרים ותרגילי החקירה. לטענתה, לא ייתכן שכאשר התביעה מעוניינת לחשוף שיטות חקירה היא עושה זאת אך כאשר היא מבקשת לחשוף פרטים נוספים מהחקירה היא נתקלת בסירוב.
"ככלל, עדיפה הגנתו של הנאשם על פני האינטרס של ביטחון המדינה. אם יש בחומר הראיות ראייה החיונית להגנתו יש לגלותה, זאת על אף הפגיעה באינטרס הציבור" כותב השופט אליעזר ריבלין בפסק דינו.
עוד מקבל השופט את עמדתה העקרונית של פחימה כי תעודת החיסיון חלה על התביעה ועל ההגנה באותה המידה וכי הסרת החסיון היא דו-צדדית.
יחד עם זאת מוצא ריבלין כי אין הצדקה, בשלב זה, לחשוף את החומר מחקירתו של אל-רול וזאת מתוך שיקולי ביטחון. בג"צ דוחה את העתירה אך מציין כי ראוי להביא לידיעת הסניגוריה מראש כל חומר לעתיד להיות מובא במשפט.

בש"פ 7480/05
תאריך:  03/10/2005   |   עודכן:  03/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אם אתם נתקלים בדבורה אל תברחו או תנסו להכות בה; כל תנועה פתאומית עשוייה לגרום לדבורה לחוש בסכנה ולעורר תקיפה    פשוט לכו אחורה לאט והדבורה תאבד עניין ותעוף חזרה לכוורת
עומר שיקלר
משמר החופים של יפן הודיע כי בבדיקות שערך עולה באופן וודאי כי אוניית המטען "צים אסיה" היא זו שפגעה בספינת הדייגים היפנית    7 דייגים יפנים נהרגו בתאונה    יו"ר צים, עידן עופר: "אני מבקש להתנצל, זהו יום מאוד עצוב עבורנו"
עומר שיקלר
מפות גיאוגרפיות של חברת נשר צילומי אוויר נתרמו לעיר שדרות על-מנת לסייע במלחמה בקסאמים
גלית יצחק
מכון הכושר פורמה הנפתח במתחם האייר פורט סיטי, סמוך לשדה התעופה בן-גוריון, מציע לאנשי עסקים תוכנית אימונים ייחודית, שעות ספורות לפני הטיסה    הפעילות הגופנית תגרום לך לעבור את הטיסות בנוחות
עומר שיקלר
סמלת עדי עשור מספרת ל-Nfc על שירותה כתצפיתנית בציר פילדלפי    "זה אחד התפקידים הכי חשובים שיכולים להיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il