X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ענקית האינטרנט Yahoo מתכוננת להקמתה של ספרייה ווירטואלית ענקית במהלך נגדי לפעולותיה של מתחרתה Google
▪  ▪  ▪

חברת האינטרנט Yahoo מתכוננת לבנייתה של ספרייה מקוונת עצומה, שבנוסף להכל גם מקובלת על המוציאים לאור והיוצרים - משהו שמתחרתה Google לא הצליחה להשיג.
The Open Contect Alliance (ברית התוכן הפתוח), פרויקט שמאחוריו עומדות Yahoo ומספר שותפים נוספים, מיועד לספק גרסאות ווירטואליות של ספרים, מאמרים אקדמיים וקטעי ווידאו ואודיו.
רוב התוכן שיכלל בספרייה יכיל חומר מוגן בזכויות-יוצרים שנתרם בהתנדבות על-ידי היוצרים והמוציאים לאור, כך אמר דייויד מנדלברוט, סגן-נשיא מחלקת החיפוש ב-Yahoo, בראיון ל-AP.
משתתפים נוספים ב"ברית" שהוכרזה היום (ב', 3.10.05) כוללים את החברות Adobe, HP, The Internet Archive, O'Reilly, אוניברסיטת קליפורניה ואוניברסיטת טורונטו.
למרות ש-Yahoo תפעיל את מנוע החיפוש העצמי שבאתר הפרויקט, כל התוכן יהיה זמין לחיפוש גם על-ידי מנועי החיפוש הגדולים האחרים, אפילו זה של Google.
המהלך מסמן את רצונה של Yahoo לגבור על מתחרתה Google, שבידה יתרון של שנה שלמה על סריקת ספרים והכנסתם לאינדקס. Yahoo מקווה שבעקבות הפרויקט, יותר ויותר ספריות ומחקרים אקדמיים יהיו זמינים לצפייה והורדה בכל מקום בעולם, בעזרת חיפוש אינטרנט פשוט.
"הרגשתי היא שאנו עושים פה משהו חדש", אמר מנדלברוט. "אנו בונים מאמץ משותף שיהפוך חומר רב לזמין - ובאופן המקובל על היוצרים - בפני אנשים רבים ברחבי העולם".
הברית לא תכלול באינדקס שלה שום חומר המוגן בזכויות-יוצרים אלא אם היא תקבל אישור מוחלט מטעם המוציא-לאור או היוצר. משמעותה של הגנה זו היא שמאגר החומר יפסיד ספרים ומאמרים רבים, הנמצאים בספריות "אמיתיות", בגלל חוקים אלו.
במאמץ להפיכת האינדקס שלה למקיף ביותר, Google מתכננת להכניס לתוכו מליונים של ספרים המוגנים בזכויות-יוצרים משלוש ספריות גדולות - הארוורד, סטנפורד ומישיגן - אלא אם המחזיק בזכויות יודיע לחברה עד ה-1 לנובמבר לגבי החומר הספציפי שהוא מתנגד להכנסתו למאגר.
גישה זו של Google עוררה את זעמם של מוציאים-לאור ואמנים רבים, הטוענים כי החברה מפרה חוקי זכויות-יוצרים בסיסיים. ארגון אחוות היוצרים (The Author's Guild Inc.), המייצג כ-8000 סופרים אמריקנים, תבע את Google על הפרת זכויות-יוצרים בחודש שעבר.
החברה ממשיכה לטעון כי הסריקות שהיא מבצעת שומרות על "שימוש הוגן" בחומר המדובר, וכי היא אינה עוברת על אף חוק, מפני שהאינדקס שלה מאפשר לגולשים לצפות בקטעים מסוימים מן החומר בלבד.

תאריך:  03/10/2005   |   עודכן:  05/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לקט ממנהגי החג הפותח את הימים הנוראים על קצה המזלג
נוה יוסף
טוני נגר נתפס בכניסה לביתו כשעליו 1023 כדורי "חגיגת"    במקלט ביתו נמצא 2.4 ק"ג מהסם "קאתינון"    בית המשפט גזר עליו עונש מאסר של 36 חודשים, מהם 20 בפועל
יפעת גדות
הודות לגילוי החדשני שנעשה על-ידי מרשל ווארן, מחלת האולקוס אינה כרונית יותר, אלא מחלה שניתן לרפא על-ידי טיפול קצר באנטיביוטיקה ותרופות המדכאות הפרשות חומצה
נוה יוסף
עם הנתבעים נמנים גם אבו עלא ואבו מאזן    בתביעה נגד בכירי הרשות הפלשתינית טענו החטופות טענו כי יש לחשב את תקופת התיישנות העבירה החל משנת 1994 ולא משנת 1985, בה אירעה החטיפה וזאת מכיוון שעד אותה העת לא היה ניתן לנקוט בהליכים נגד בכירי הרשות הפלשתינית משום שהיו בשטח מדינות אוייב
עומר שיקלר
מוחמד דורה הורשע בסיוע לרציחתה של הילדה נעם ליבוביץ' ביוני 2003    בית הדין הצבאי גזר עליו עונש של מאסר עולם ועוד 10 שנות מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il