X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברכת חג לרגל הרמדאן ששלח איש אקדמיה ישראלית באימייל לעמיתים ערבים מעוררת סערה וחשש שמא מדובר ביוזמה ישראלית נוספת לנרמל את היחסים עם מדינות ערב דרך האינטרנט טרם יושב הסכסוך הישראלי פלשתיני. הברכה, אגב, כוללת איחולים לדו קיום ולהשכנת אווירה של פיוס ופלורליזם
▪  ▪  ▪

ברכות לרגל תחילת חודש הרמדאן ששלח איש אקדמיה ישראלי לעמיתים במדינות ערב, מעוררות סערה וחשש מפני ניסיונות ישראלים ליצור "נורמליזציה אלקטרונית" עם העולם הערבי.
המדובר ביוזמה של ד"ר מוטי קידר, מומחה לתנועות האיסלאמיות ולסוריה מהחוג ללימודי ערבית באוניברסיטת בר-אילן. קידר הפיץ באמצעות האימייל ברכת חג המופנית "לכל המאמינים המוסלמים, הנוצרים והיהודים", והכוללת איחולים ל"דו-קיום בשלום ובכבוד הדדי בין כל בני הדתות", ולהשכנת "אווירה של פיוס ופלורליזם".
קידר מציין במכתבו, כי ברכתו רלוונטית במיוחד בימים אלה כיוון ש"חודש הרמדאן חל השנה בחודש תשרי שהוא נחשב אצל היהודים חודש של החוגים הגדולים דוגמת ראש השנה, יום הכיפורים וסוכות", אשר להם משמעות גם אצל קהילות נוצריות. "מי יתן", כותב קידר לעמיתיו, "ש"תחול על החודש הבא עלינו שפעת ברכות האל יתעלה, אבינו כולנו, וכי ידריכנו בדרך הישר אל נתיב ההשלמה על-מנת שנוכל, כל אחד מאיתנו, לחפש אפיקים לדו-קיום בשלום, לכבוד הדדי ושננהג עם זולתנו ברוח של פיוס ופלורליזם".
קידר מדגיש בברכתו לג הרמדאן את הצורך הדחוף לפיוס על-רקע "גלי הקיצוניות, השנאה והאלימות המאיימים על האנושות כולה". את מכתבו חתם קידר במילים: "אחיכם לאנושות". קידר עשה שימוש במינוחים איסלאמיים, ובהם גם מהפרשה הראשונה בקוראן, על-מנת להעניק לברכתו מסר של רצון טוב אשר יערוב לאוזניים ערביות.
אתר האינטרנט "איסלאם און ליין" מדווח, כי ברכת החג של קידר על איחוליה לדו-קיום, התקבלה דווקא בחשדנות רבה ע"י מקבלי האימייל. רבים מהם, לטענת האתר, ראו בכך ניסיון פסול של ישראל לקדם נורמליזציה עם העולם הערבי דרך האינטרנט. הם קשרו זאת, ליוזמתו של שר החוץ, סילבן שלום, אשר פתח לא מכבר ביוזמה מדינית לנרמל את יחסי ישראל עם מדינות ערב וקרא בפומבי, למדינות המקיימות מגעים בחשאי עם ישראל, "לצאת מהארון" ולשמש דוגמה לאחרות.
אין זו הפעם הראשונה שד"ר קידר יוצר קשרים בעולם הערבי לקידום ההידברות ולמען מטרות הומניטריות. קידר הפך בשנים האחרונות לאיש הקשר של משפחת חבר, אשר בנה החייל נעדר מזה מספר שנים, לעולם הערבי. במסגרת זו, מנסה קידר לאתר התייחסויות בעיתונות הערבית על פרשת חבר ויוצר קשר עם גורמים העשויים להיות רלוונטיים לפתרון התעלומה.
ברכת החג של קידר אומנם נתקבלה בחשדנות, אך הדיווח עליה באתר האינטרנט החשוב איסלאם און ליין, השיג למעשה את מטרת האיגרת בעצם חשיפת המסר לקהל קוראים רחב בעולם הערבי.

תאריך:  03/10/2005   |   עודכן:  03/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
קריאות בפרלמנט הפלשתיני להדיח את כל מפקדי מנגנוני הביטחון וסגניהם    הפרלמנט מקציב שבועיים להקמת ממשלה חדשה    שוטרים וחמושים פוצצו הישיבה
גלית יצחק
נפרדים מהקיץ וגם מפירות הקיץ    חגית הירש-לוסטיגמן ממליצה לאכול את פרי ההדר מלא את המיץ שבו ומציינת כי פירות ההדר מכילים ויטמין C
נוה יוסף
כך קובע בית המשפט המחוזי אשר קיבל את תביעתו של עובד המפעל    העובד אובחן כסובל מאי ספיקת כליות כתוצאה מחשיפה לחומרים כימיים רעילים, ממיסים אורגניים ותרכובות פחמימנים
עומר שיקלר
מאיירס המקורבת לבוש והמשמשת כיועצת המשפטית של הבית הלבן, תחליף את השופטת שרה דיי אוק'ונור שפרשה באחרונה מכס המשפט
אסף גדות
ענקית האינטרנט Yahoo מתכוננת להקמתה של ספרייה ווירטואלית ענקית במהלך נגדי לפעולותיה של מתחרתה Google
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il