X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יצרניות הרכב מיישמות במכוניות החדשות שלהן טכנולוגיות בטיחות אלקטרוניות שיכולות להציל את חייכם
▪  ▪  ▪

יצרניות רכב ברחבי העולם מעבירות את תשומת-ליבן לטכנולוגיות למניעת תאונות, לאחר עשרות שנים בהן התמקדו בשיפור חגורות הבטיחות, כריות האוויר ושאר עזרים שנועדו להקל על הפציעות לאחר שהתאונה כבר אירעה.
מומחים רבים בתחום התחבורה סבורים כי הדרך להורדת מספר ההרוגים בדרכים היא פשוט הורדת מספר התאונות. כ-90% מכל תאונות הדרכים נגרמות בגלל טעות של הנהג.
הטכנולוגיות האחרונות בתחום מאפשרות למכונית שלכם לזהות את הסכנות בכביש טוב יותר ממכם עצמכם. בין הכלים והשיטות המיושמות במכוניות החדשות, ניתן למצוא מערכות הדואגות להדק את חגורת הבטיחות באופן אוטומטי כשהן מזהות סיכון לתאונה, לסגור את גג-השמש, להפעיל את הבלמים ועוד.
הטרנד האחרון הינו שימוש במערכת מכ"ם לזיהוי והזהרת הנהגים מפני סיכונים, והוא נמצא במכוניות כבר כמה שנים. תחילה הוא ייושם כמובן במכוניות יוקרה בלבד, אך בחודשים האחרונים והבאים הטכנולוגיה תגיע גם למכוניות הזולות יותר.
למשל - בדגמי 2006 של ה-Acura RL ישנה מערכת המפעילה את הבלמים אוטומטית כשהיא מזהה סכנה לתאונה.
גם חברת Infinity משתמשת בטכנולוגיות דומות במכוניות ובמשאיות שלה, המסוגלות להחזיר את הרכב לנתיבו באופן אוטומטי כשהן מבחינות בסטייה לא רצונית.
מכונית נוספת בה יושמו טכנולוגיות חדשות היא ה-S-Class של מרצדס, שבדגמי 2007 שלה תהיה מערכת בקרת-שיוט שתחזיר את הרכב למהירות המקורית באופן אוטומטי לאחר שינוי, אפילו בתנועה עומדת.
המכונית משתמשת גם בגרסא מתקדמת של חיישני "קדם-תאונה" שכאמור מכינה את הרכב לפגיעה כשהיא מבחינה בסיכון - ויכולה אפילו להסיט את ההגה בחוזקה אם "תסיק" שהפעולה יכולה להציל את חיי הנוסעים.
אף על-פי שנראה כאילו למכוניות אלו יש דעה משל עצמן, הן עדיין לא הגיעו לשלב של השתלטות מוחלטת על הנסיעה. מומחים בתחום טוענים כי דבר זה הינו כתוצאה מכך שיצרניות הרכב פוחדות שהלקוחות ירגישו כאילו "לוקחים להם את ההגה מהידיים", וקבלת החלטות כבר לא תלויה בהן.
זו הסיבה שהיצרניות מיישמות את הטכנולוגיות החדשות למניעת תאונות בהדרגה, כדי להראות לנהגים לאט לאט שהם יכולים לבטוח במערכות הממוחשבות הללו - וכמובן שבמכוניות החדשות יותר ישנה אפשרות להחזרת המכונית למצב ברירת-המחדל ולעבור לנהיגה רגילה ללא התערבות המחשב.
למרות הכל, חברות המכוניות משוכנעות כי מערכות בטיחות ואינטיליגנציה מלאכותית הן שיצילו חיים רבים בדרכים וכי יש לשלב אותן בכמה שיותר מכוניות - ובמיוחד משפחתיות.
צ'אק תומס, מנהלת מחלקת הבטיחות בחברת Honda אמר בראיון ל-USA Today כי כשבכל המכוניות בעולם תהיה מערכת מכ"ם, הפוטנציאל להצלת חיים יהיה בלתי-מוגבל. חזונו - "אנו מעוניינים להגיע ליום אחד בו לא יהיו עוד תאונות דרכים כלל".

תאריך:  04/10/2005   |   עודכן:  05/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
לצורך כניסתה לאיחוד האירופי נידרשת טורקיה "לעשות את כל המאמצים הנדרשים ולדבוק בכל ערכינו ועקרונותינו", אמר במסיבת עתונאים שקיים
אסף גדות
סיומת האינטרנט החדשה "travel." אושרה לשימושה של תעשיית התיירות העולמית
שלומי דיאז
המשטרה עיכבה שני ילדים לחקירה    הפצוע הועבר במצב בינוני לבית החולים רמב"ם בחיפה
שלומי דיאז
בתל אביב נעצרו 2 על-פי בקשת האף בי איי האמריקני    בצפון הצליחו חשודים להוציא כספים מהבנקים דרך אתרי אינטרנט
ערוץ 5
הגרלת גביע אופ"א: בית קשה מאוד למכבי פ"ת. תפגוש בשלב הבתים של גביע אופ"א את לוקומוטיב, שכבר שיחקה נגד הפועל ת"א, אספניול שהיתה הפתעת העונה בספרד, פאלרמו, כוח עולה באיטליה וברונדבי הדנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il