X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשתות תקשורת ביפן טוענות כי מכ"ם הספינה גילה מבעוד מועד את ספינת הדייגים חוקרים יפנים משתתפים בחקירת הצוות אנשי צים נפגשים עם המשפחות השכולות
▪  ▪  ▪
מפגש אנשי צים והמשפחות [צילומים: AP]

אחד החוקרים היפנים

הספינה מגיעה לנמל בהונג קונג

   עומר שיקלר
היפנים יצטרפו לחקירת צוות "צים אסיה"

   גלית יצחק
צים: אנו משתפים פעולה עם החקירה היפנית

בנמל המטענים של הונג קונג החלו צוותי חקירה של ישראל ויפן לנהל חקירה מקיפה בנסיבות הפגיעה של ספינת "צים אסיה" בספינת הדיג היפנית, פגיעה שהובילה למותם של שיבעה דייגים.
בבוקר (יום ו', 7.10.05) נודע, כי רשתות תקשורת יפניות חשפו הקלטות מהן עולה, כי בספינה התקבלה התרעה ממערכת המכ"ם, אך הספינה המשיכה בדרכה מבלי שהעניקה סיוע לנפגעים. טענה נוספת שעלתה הלילה היא: על גשר הספינה לא היה קצין וזאת בניגוד לנהלים ולדרישות הבינ"ל.
לאחר פרסום מידע זה הודה מנכ"ל צים, דורון גודר, כי מערכת ההתרעה של המכ"ם פעלה וצוות הספינה ניסה לשנות את כיוון הספינה, אך לא הספיק לעשות כן. עם זאת, גודר לא ציין מדוע צוות הספינה המשיך בדרכו מבלי לבדוק האם פגע בדבר מה או להושיט סיוע לנפגעים.
שני נציגים של מנהלת חקירת תאונות ימיות מטעם יפן הגיעו (ו') לנמל והם מתחקרים את צוות הספינה, זאת בנוסף לארבעה אנשי משמר החופים היפניים שהחלו בחקירת התאונה עוד קודם ולצוות החקירה הישראלי.
שר התחבורה הישראלי, מאיר שטרית, הורה להנהלת צים וכן למנהל הספנות לאפשר לצוות היפני להשתתף בחקירה. בישראל פועלים נמרצות כדי להראות לממשלת יפן, כי ישראל משתפת פעולה עם החקירה ואין בכוונתה להסתיר דבר.
ההחלטה הישראלית על פתיחות ושקיפות בחקירה באה לאחר שבימים הראשונים לאחר התאונה הכחישו בצים כל קשר לתאונה, דבר שעורר תרעומת רבה ביפן.
כחלק ממאמצי צים לשפר את תדמיתה ולפעול למען משפחות ההרוגים, הודיעה החברה כי היא תקים אנדרטה לזכר השיבעה שנהרגו בתאונה. ההודעה התפרסמה זמן קצר לפני שמנכ"ל צים, דורון גודר, ושגריר ישראל ביפאן, אלי כהן, קיימו מפגש טעון עם המשפחות השכולות.
למשפחות טענות קשות כלפי צים על אופן התנהלותה בנושא וכי רק עתה, יותר משבוע לאחר התאונה, היא יוצרת בפעם הראשונה קשר עם המשפחות.

תאריך:  07/10/2005   |   עודכן:  07/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הערכות ניבאו כי הזוכה יהיה מתחום הפעילות נגד הגרעין לרגל 60 שנה להירושימה ונגאסקי    ועדת הפרס: זהו עידן בו האיום בנשק גרעיני שב ועולה
כתבי טלספורט
היום תקיים הנבחרת אימון סגור לתקשורת באיצטדיון ר"ג    אבי יחיאל, הסובל מכאבים בשרירי הבטן, שוחרר
יפעת גדות
חברת "מרק" הודיעה היום על יעילות של 100% בחיסון שפיתחה נגד סרטן צוואר הרחם    סרטן צוואר הרחם גורם לכ-290,000 מקרי מוות בכל העולם, כל שנה
יואב יצחק
ימים ספורים לאחר ההפסד הצורב במרכז הליכוד, יוצא לנדאו בקמפיין נגד שרון וממשלתו    המורדים מתפצלים - ריבלין קורא לחבריו לתמוך בממשלה ובשרון בראשה
יפעת גדות
שלושה חיילי צה"ל נחטפו (7.10.00) סמוך לשעה 12:40, במהלך סיור בגזרת הר דב    לכיוונו של הרכב בו נסעו הופעל מטען רב עוצמה שגרם לפציעה קשה של השלושה וכפי הנראה למותו של אחד מהם    גופותיהן הוחזרו ארצה בעקבות עסקת שבויים שלוש שנים מאוחר יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il