X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עשרות ראשי חילות, רמטכ"לים ופוליטיקאים התחלפו במשך שנות קיומו של צה"ל ברבנות הצבאית בקושי שמעו על המושג חילופין, ולמרות סיכום מוקדם, מסרב הרב הצבאי הראשי להיפרד מכיסאו כעת הובאה הסוגייה להכרעת הבג"צ: האם יזכה הרב וייס להינתקות מכיסאו?
▪  ▪  ▪

יו"ר קרן לה"ב, הרב ד"ר פיני איזק, עתר לבית המשפט העליון (ה', 6.9.05) נגד המשך כהונתו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל ישראל וייס. מדוע נשארת הרבנות הצבאית כ"שמורת טבע ולא מתרעננת כמו כל החילות האחרים?" - נטען בעתירה שהוגשה על-ידי קרן לה"ב, עמותה הפועלת לחיזוק היהדות בצה"ל.
העתירה למתן צו על-תנאי וצו-ביניים הוגשה באמצעות עורכי הדין יאיר שילה ומשה קולנגי, שניהם כמו ד"ר איזק נושאים בדרגה סגני אלופים במילואים. המשיבים הינם שר הביטחון שאול מופז, הרמטכ"ל רב-אלוף דן חלוץ, ראש אכ"א האלוף אלעזר שטרן, והרב הצבאי הראשי תת-אלוף ישראל וייס.
שירות ארוך בניגוד לכללי מינהל תקין
בעתירה נכתב, כי הרבצ"ר החל לכהן בתפקידו לפני כ-6 שנים, וזאת למרות שבסיכום עימו נכתב ששירותו כרב צבאי ראשי לא יארך מעל ארבע שנים. הרב ישראל וייס הינו הרבצ"ר הרביעי, וקדמו לו בתפקיד הרבנים קדמו לו הרבנים שלמה גורן, מרדכי פירון וגד נבון.
מאבקו של איזק אינו נובע, לטענתו, בשל מניע פוליטי או אידיאולוגי, אלא נוכח רצונו להאבק על שמירת כללי מינהל תקין. גם נגד הרבצ"ר לשעבר, הרב גד נבון, יצא איזק ודרש את סיום כהונתו בתפקיד בו שהה תקופה ממושכת.
לצבא הגנה לישראל היו מאז היווסדו ועד היום רק ארבעה רבצ"רים. בעוד שכל דרג הפיקוד הצה"לי התחלף, והספיקו לעמוד בראשו 17 רמטכ"לים ו-20 ראשי אכ"א, הרבנות הצבאית קופאת על שמריה, והרב הצבאי נותר צמוד לכיסאו.
בעתירה מבקש העותר, בין היתר, לקצוב את תקופת הכהונה של הרבצ"ר ל-4 שנים, ורק בנסיבות מיוחדות לאפשר הארכתה בשנה. לשם השוואה, תקופת כהונתו של הרמטכ"ל, קציני חֵילות ראשיים ונבחרי ציבור עומדת על 4 שנים.
הרב וייס ממשיך לראיין מועמדים
הצעתו של מופז לקצר את תקופת כהונת הרמטכ"ל ל-3 שנים, על-מנת שיוכל להחליף מוקדם יותר את הרמטכ"ל היוצא, משה יעלון, נדחתה על מפתנה של הכנסת, שטפחה על פניו.
"אין סיבה שהרבנות לא תתנהל כמו שאר יחידות צה"ל", אמר הרב איזק, "אין שום מניעה שהרב וייס ימשיך כהונתו בצה"ל כמדריך ליהדות במב"ל (מכללה לביטחון לאומי, ע.י.), אבל הרבנות הראשית חייבת לרענן".
בעתירה נטען, כי "בעלי תפקידים מרכזיים במסגרת הרבנות הצבאית הראשית עומדים לסיים תפקידיהם בקרוב. כך למשל אל"מ הרב בלק האחראי על שירות דתי לחיילים, וכן אל"מ הרב מחפוד, האחראי במסגרת תפקידו על נושא הכשרות בצה"ל, עומדים לסיים את תפקידם במהלך חודש דצמבר הקרוב. ידוע לעותר כי הרב וייס החל לראיין קצינים מקרב הרבנות הצבאית אשר לדעתו הינם מועמדים פוטנציאליים לתפקידים אשר יתפנו בקרוב כאמור".
הגורמים הממונים במדינה מתחמקים
את הסיבה להגשת העתירה דווקא כעת, מנמק הרב איזק בדחיות החוזרות ונשנות שעבר בשנה וחצי האחרונה במגעיו עם הרשויות - שהתחמקו מלהשיב. עוד קודם להגשת העתירה פנה איזק לשר הביטחון ולרשויות נוספות, לרבות ליועץ המשפטי לממשלה, ששאל בעניין זה את היועצת המשפטית של שר הביטחון. זו לא נתנה לו תשובה מספקת בנושא, אך עד כה טרם חדל הרב וייס מלכהן.
"אשר על כן מתבקש בית המשפט ליתן את צו הביניים, על-מנת שלא לגרום למצבים בלתי הפיכים וכן על-מנת שלא לחייב כבר כיום את הקצין אשר עשוי למלא בזמן הקרוב את התפקיד של הרב הצבאי הראשי, שהינו כאמור אף במעמד של קצין חייל ראשי", נכתב בבקשת העותר.
קרן לה"ב מסייעת למתגייסים בטרם גיוסם לצה"ל, תורמת להשתלבות חיילים דתיים בצה"ל, ומעמיקה את התודעה בצה"ל באמצעות פרסומים ופעילויות. בין המפורסמות שבפעולות התנועה ניתן למנות את העתירה לבג"צ, שחייבה הספקת מזון כשר למהדרין לחייל חרדי בכלא הצבאי ופעילות להקמת בית הכנסת של בסיס טירוני הנח"ל בערד.
בראש הקרן הפועלת בהתנדבות עומד הרב פיני איזק, איש הרבנות הצבאית לשעבר, ששימש בה במשך 29 שנות שירותו בצה"ל.
צה"ל: טרם התוודענו לעתירה
בתגובת צה"ל, כפי שהועברה באמצעות דובר צה"ל נמסר, כי העתירה טרם הועברה לצה"ל, ועל כן אין באפשרות צה"ל להגיב לטענות המועלות בה. עם זאת, ל-Nfc נודע, כי גורמים ברבנות הצבאית כבר טילפנו לרב איזק, וביקשו ממנו למשוך את העתירה.
שלא לציטוט אמר בציניות מקור ברבנות הצבאית, כי הדחת רב צבאי היא נושא מורכב, משום שקשה למטכ"ל למצוא מועמדים שיאותו למלא תפקיד זה באופן שיכשיר להם כל נבלה וטריפה, הן מבחינת שמירת שבת, כשרות ושאר כללי ההלכה.

תאריך:  07/10/2005   |   עודכן:  07/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
ממשלת סין הודיעה כי היא מפתחת סטנדרט DVD חדש, במטרה להיפטר מהתלות בטכנולוגיות הקיימות
מתי טוכפלד
בעוד חלק ממחנה מתנגדי ההינתקות בליכוד קוראים לחדול מהמאבק ולתמוך בממשלה, בתקציב ובמינוי שרים, ממשיכים חלק לתמוך בהמשך המאבק ולהביא להפלת שרון    ההכרעה, כנראה ביום ראשון
עומר שיקלר
מיכל סלמן מת"א נהרגה כשסלעים נפלו ממצוק ופגעו באוטובוס למרגלות ההר    12 נוסעים נהרגו בתאונה    נציגי משרד החוץ יצרו קשר עם המשפחות בישראל
שלומי דיאז
תושב הדרום הורשע ברצח    דרש עונש מופחת    בימ"ש בבאר שבע לא קיבל את טענתו וגזר עליו מאסר עולם
מתי טוכפלד
הציב רשימת תנאים: פתרון סוגיית המעברים ברשות, המשך התהליך המדיני, מלחמה בעוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il