X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התכנסו אחר-הצהריים במצודת זאב האפשרויות שעל הפרק: המשך המאבק, דרישת תפקידים בממשלה, או פיצול נתניהו ולנדאו לא השתתפו בישיבה
▪  ▪  ▪

קבוצת מתנגדי ראש הממשלה בליכוד, "המורדים", התכנסה אחר-הצהריים (יום א', 9.10.05), לראשונה מאז ההפסד במרכז הליכוד בהצבעה על הקדמת הפריימריז, כאשר על סדר היום החלטה על המשך דרכם, ערב חזרת הכנסת לפעילות מיד לאחר החגים.
שמונה מבין חברי הקבוצה הגיעו לפגישה שהתקיימה במצודת זאב בתל אביב. הם החליטו להישאר כקבוצה אחת ולקבל החלטות לפני כל הצבעה, וזאת במטרה להקשות על פעולותיו של ראש הממשלה. חברי הכנסת שהגיעו לישיבה: מיכאל רצון, נעמי בלומנטל, דוד לוי, נתן שרנסקי, איוב קרא, אהוד יתום, יולי אדלשטיין וגלעד ארדן.
איוב קרא אמר ל-Nfc: "אנחנו נשארים קבוצה. אין שינוי בעמדתנו. נמשיך להיות המצפן האידיאולוגי של הליכוד. אנחנו מקבלים את הכרעת הרוב ולפיכך הפריימריז יתקיימו רק באפריל, אולם אנו נתכנס לפני כל הצבעה מהותית כדי להכריע כיצד נצביע ונעשה זאת כקבוצה".
בנושא מינוי השרים אמר קרא, כי "לא דנו הערב פרסונלית ואנו נשקול לפני כל מינוי האם אנו תומכים בו או לאו".
ח"כ דוד לוי הדגיש בנושא המינויים, כי "כל הקבוצה התחייבה שלא ליטול כל תפקיד בממשלה ולא לשחק בנושא זה לידיו של שרון ואנשיו". בנוגע לפרסום שכאילו יש כוונה למנותו לשגריר ישראל בצרפת אמר לוי, כי אין בכוונתו לקבל את התפקיד בשום אופן.
ח"כ רצון, שיזם את הישיבה אחר-הצהריים, אמר: "אנו רואים את הכותרות ויש לנו חשש מאוד גדול ששרון ילך לנסיגות חד-צדדיות נוספות. כדי למנוע זאת וכדי לתת מענה נכון לכל מי שהצביע ליכוד בבחירות האחרונות אנו נשארים כקבוצה אחת". רצון ציין, כי בנוסף לחברי הכנסת שהגיעו לישיבה, ההחלטה מקובלת גם על ח"כ גורלובסקי, על משה כחלון. רצון העריך כי גם לנדאו, העושה עתה בחו"ל, יקבל את ההחלטה ומקווה כי כמוהם גם נתניהו.
ח"כ גלעד ארדן אמר לאחר הישיבה, כי ב"מצב השורר היום של חוסר ודאות באשר להמשך דרכו של הליכוד חייבת להיות קבוצה שתהווה כוח מאזן עבור מצביעי הליכוד אל מול מפלגת העבודה והשמאל. הקבוצה הכרחית כיוון שמייצגת את מצביעי הליכוד".
בנושא מינויי השרים והתקציב הוסיף ארדן, כי הקבוצה צריכה לדון בנפרד, בסמוך לכל הצבעה כדי לבחון לדוגמה, האם בתקציב כלול חיזוק אריאל והמשך הבנייה במעלה אדומים. ארדן מעריך כי אולמרט יזכה לתמיכת הקבוצה ואילו בראון ובוים לא, אך הדגיש, כי טרם התקבלה החלטה בנושא.
את הישיבה יזם כאמור ח"כ מיכאל רצון, ששילם מחיר אישי כשפוטר מתפקידו כסגן שר בשל התנגדותו לתוכנית ההינתקות. בכיר המורדים, ח"כ עוזי לנדאו, שהנהיג את החבורה בשנה וחצי האחרונות, הודיע עוד טרם הפגישה כי לא יופיע לישיבה. בכיר נוסף, שהצטרף אך לא מזמן לקבוצה, ח"כ בנימין נתניהו, לא הגיע אף הוא לישיבה.
לא רק מתנגדי ההינתקות בליכוד עוקבים בדריכות אחר הנעשה בתוך הקבוצה, אלא גם אנשי שרון היו כבר מאוד רוצים לדעת איך תיראה סיעת הליכוד עד הבחירות. שרון נפגש עם יו"ר שינוי, יוסף (טומי) לפיד, ואמר לו כי לא יהיה מוכן לקבל את המשך "המרד" - מצב בו חלק מחברי סיעת הליכוד מרגישים שאינם מחויבים למנהיגותו של ראש המפלגה וראש הממשלה.
עוד לפני הישיבה העריכו גורמים פוליטיים, כי אחת האפשרויות העומדות בפני מתנגדי שרון, היא ההחלטה להמשיך להתנגד לראש הממשלה. גם להתנגד לתקציב, גם להתנגד למינוי שרים, ולהמשיך להתנגד לכל החלטה מדינית שיזום ראש הממשלה שאינה תואמת את דרכם. החלטה זו פירושה המשך המרד באופן מלא. על-פי הערכה, הסיכוי שכל חברי הקבוצה יתמכו במהלך שואף לאפס, במיוחד לאחר שכמה מחבריה כבר הודיעו כי בכוונתם לתמוך בתקציב ובמינוי שרים.
אפשרות נוספת היא התניית הנאמנות לראש הממשלה בכך ששרון ימנה אחד מחברי הקבוצה כחבר בממשלה, שר או סגן שר. מקורבי שרון דיברו על כך שיתכן שאחד מחברי הקבוצה יתמנה לתפקיד בממשלה. בין השמות שעלו: גדעון סער ומיכאל רצון.
מקורבי שרון אמרו כי שר בממשלה מטעם המורדים לא ימונה, אך אולי סגן שר, אולי אפילו ח"כ משה כחלון, שיתמנה לסגן השר לביטחון הפנים במקומו של יעקב אדרי, שיקודם להיות שר. פירוש החלטה כזאת מצד המורדים הוא מתן אולטימטום לשרון: חברות בממשלה או המשך המרד.
יתכן שחברי הקבוצה לא יסתפקו בדרישה למינוי שר אלא ידרשו לקבל בחזרה את תפקידיהם הקודמים - תפקיד שר לעוזי לנדאו ותפקיד סגן שר למיכאל רצון. בכל מקרה, בנימין נתניהו, כפי הנראה, לא יחזור להיות שר בממשלה.
אפשרויות נוספות שנבחנו הן צימצום המרד באופן משמעותי - נאמנות לראש הממשלה ותמיכה בממשלה, פרט לנושאים מדיניים עקרוניים, ואופציה נוספת - הכרזה על פיצול הכוח: חלק יצטרפו לראש הממשלה ויתמכו בו ואילו השאר ימשיכו להתנגד לו באופן מוחלט.
יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, אמר לפני כשבוע וחצי בכנס פעילים יחד עם יחד החוץ סילבן שלום, כי לאחר שמרכז הליכוד הצביע נגד הקדמת הפריימריז, יש לכבד את ההכרעה ולהצטרף לראש הממשלה. ח"כ גלעד ארדן אמר אף הוא דברים ברוח דומה עם היוודע תוצאות ההצבעה במרכז. ח"כ אהוד יתום, אמר כי הוא אינו שולל שישיב בחיוב אם יקבל הצעה לשמש בתפקיד סגן שר בממשלה. "ראיתי בהצבעה במרכז הליכוד מאבק ערכי, על דרך, אמר יתום. "דרכינו מול דרכו של ראש הממשלה. זה לא היה עניין טכני. אחרי שהמרכז אמר את דברו, עלינו לכבד את ההכרעה".

תאריך:  09/10/2005   |   עודכן:  09/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
השניים מכחישים וטוענים לאליבי    בתל אביב הוארך מעצר לחשודים ברצח תושב בני ברק
נוה יוסף
בג"צ דוחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת ועדת הכנסת שלא להסיר את חסינות ח"ג גורלובסקי אך קובע כי מזוז רשאי להגיש כתב אישום חדש אשר ידון במסגרת תיקון 33 לחוק חסינות חברי הכנסת
יפעת גדות
העצרת - זכר לקורבנות הטבח בבאבי-יאר, בוגדנובקה, דרוביצקי יאר והאזורים הסמוכים
אסף גבור
בסיום פגישה משותפת של 21 ארגונים סוניים, התקבלה החלטה להשתתף במשאל העם ולהצביע נגד החוקה    הסונים: החוקה גורמת למלחמת אחים ולהתפרקות המדינה    השייח' הסוני זכריה תמימי יוצא נגד אל-קאעידה: "לזרקאווי אין סמכות דתית ויש לו את החוצפה לחשוב כי אפשר לשפוך דם מוסלמי כך סתם, הוא מחרחר מלחמה"
עידן יוסף
חשש: הודעת המשרד מאוחרת מדי ומחירי הלולבים לא יוזלו על-ידי הסיטונאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il