X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר האוצר לשעבר הדגיש: "אני לא פורש כדי לעשות לביתי" כפי הנראה יפנה לעסקים אך עדיין לא סגר עם אף גורם בעבודה לא מרוצים: הבא אחריו ברשימה הוא ח"כ לשעבר סלאח טריף שהורשע בפלילים
▪  ▪  ▪

ח"כ אברהם בייגה שוחט (העבודה) הודיע כי הוא פורש מהפוליטיקה ומהחיים הציבוריים. במסיבת עיתונאים שכינס אמר שוחט: "החלטת הפרישה נובעת מהעובדה שאני כבר קרוב ל-40 שנה משמש כנבחר ציבור. אני מרגיש נבחר ציבור ועשיתי כמיטב יכולתי לנהוג כך. אחרי כל כך הרבה שנים החלטתי לפרוש, ולא בגלל שיש לי איזה בעיה עם הכנסת, עם המפלגה, או בגלל שאני הולך לעשות כסף גדול בחוץ".
שוחט ביקש לא להשתמש במושג "לעשות לביתו". "עשיתי מספיק לביתי", אמר, "זה בפירוש לא העניין. לא זה המניע. אני עומד לעסוק בנושאים ציבוריים גם ללא שכר. אני מתכוון להיות פעיל חברתי וקהילתי, ללא תמורה".
שוחט ציין כי פניו מועדות לעולם העסקים, אך טרם החליט לאן בדיוק. "בכל מקרה, החלטתי להפסיק כבר מעכשיו את חברותי בוועדת הכספים של הכנסת, כדי שלא יהיה ניגוד עניינים כלשהו. במשך כל שנות פעילותי כנבחר ציבור הייתי חשוף ל 35 דוחות של מבקר המדינה, בהם לא נמצאה ולו מילה אחת רעה שמתייחסת לתחום האישי של דרך פעולתי".
שוחט כיהן בשורה של תפקידים ציבוריים ב-40 השנים האחרונות. 22 שנה כראש עיריית ערד, 17 שנה כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת, וכן שר האוצר בממשלות רבין, פרס וברק.
בתוך כך, במפלגת העבודה מתחילים להישמע קולות של אי שביעות רצון מפרישתו של שוחט משום שהבא אחריו ברשימת העבודה בכנסת הוא סלאח טריף, שהורשע בקבלת שוחד - עבירה שכפי הנראה מוגדרת כ"עבירה הנושאת קלון". על-פי חוק יסוד הכנסת, יכולה ועדת הכנסת למנוע כניסת אדם שהורשע בפלילים מלהיות חבר כנסת, אך ספק אם תנצל את כוחה בעניין טריף, שכן עדיין לא נדון הערעור על הרשעתו.
גורמים בעבודה אומרים כי היו מעדיפים לראות את הבאה בתור ברשימת המפלגה, סופה לנדבר, במקום טריף, לו הם ממליצים לוותר על מועמדותו. אם תחליט ועדת הכנסת לא לאפשר לטריף לכהן כח"כ בשל הרשעתו הפלילית, יתכן שיודח שעות ספורות לאחר השבעתו במליאה.
לעכב הפרישה עד להכרעה בעניין סאלח טריף
התנועה למען איכות השלטון פנתה היום לח"כ שוחט בבקשה לעכב את פרישתו מהכנסת עד להכרעה בערעורו של סאלח טריף. התנועה גם פנתה ליוע"מש ולפרקליט המדינה לפעול לזירוז מתן פס"ד בערעורו של טריף טרם פרישת שוחט.
התנועה מציינת כי אם אכן בכוונתו להתפטר מן הכנסת קודם סיום הקדנציה, הרי שעתיד סאלח טריף לחזור לכהן כחבר כנסת במקומו. זאת למרות שהורשע בבית משפט השלום במתן שוחד וכיוון שטרם ניתנה החלטה בערעור שהגיש. התנועה מדגישה כי אין צורך להכביר מילים בדבר הנזק שעתיד להיגרם לכנסת באם ימנה בשורותיו אדם שהורשע בשוחד. "שוחד הינה עבירה חמורה ביותר שפגיעתה בשירות הציבורי ובאמון הציבור ברשויות הינה קשה והרסנית".
"למיטב ידיעת התנועה, ערעורו של טריף הוגש לפני למעלה משנה ויתכן כי אף אין מניעה לכך שבית המשפט ידרש לנושא וייתן הכרעתו בקרוב. הכרעה כזו, טרם החזרתו של טריף לכנסת, תמנע את הנזק לבית המחוקקים, בין אם על-ידי הסרת הכתם מעל טריף ובין בהפיכת פסק הדין לסופי, דבר שימנע ממנו על-פי חוק לכהן בכנסת, נוכח הקלון שדבק במעשיו. לכן מבקשת התנועה משוחט כמי שמעמדה של הכנסת ותפקודה התקין יקרים לו, כי ישקול בחיוב לעכב את פרישתך, עד למתן החלטה בערעורו של טריף".

תאריך:  09/10/2005   |   עודכן:  09/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ פורז יצא הבוקר נגד קמפיין הפרסום הקורא לציבור לפקוד את המתנ"סים לתפילה ביום הכיפורים, בחסות משרד ראש הממשלה    פורז: "מדובר בעידוד לחזרה בתשובה"    סגן השר מלכיאור, יוזם הקמפיין: "פורז ניסה למנוע את הפרויקט גם כשהיה שר הפנים, אך נכשל"    רבני צוהר: מכתב גרוטסקי
שלומי דיאז
בת 17 התלוננה כי נאנסה במסיבה בביתה    בת 22 התלוננה כי נאנסה במועדון, יתכן וסוממה    חיפושים אחר סוטה מין בחולון ובת ים    תושב חדרה חשוד באונס חברתו
ענבל אביב
מדובר בקווים שהופעלו על-ידי אגד ודן בנתניה, לוד, אשדוד, פרוזדור ירושלים, השרון וירוחם    הרפומה בתחבורה הציבורית הביאה עד כה להוזלה ממוצעת של כ-38% בתעריפי הנסיעה
גלית יצחק
מנתוני משרד התיירות: כ-1.4 מיליון תיירים שהו במלונות באזור תל אביב בין ינואר לאוגוסט 2005    היקף לינות התיירים באזור ת"א בחודשי הקיץ - כ-575,000
נוה יוסף
קבע כי העובדה שהניצולים לא נמלטו מבתיהם מלווים במשטר חמוש אינה גורעת מן האיום על חייהם ומכך שחירותם נשללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il