X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בני שטיינמץ וחברות בשליטת צבי בארינבוים ירכשו 52.5% מהחברה ב-950 מיליון שקל - אריסון תקבל 630 מיליון שקל העובדים יקבלו 318 מיליון שקל וירויחו 44% ורדיזר לא נכח לאומי יממן שני ישאר
▪  ▪  ▪

היהלומן בני שטיינמץ ואיש העסקים צבי בארינבוים יקנו 52.6% משיכון ובינוי, ב-950 מיליון שקל. בדיונים שנערכו בסוף השבוע והיום הסתמן, כי שטיינמץ ירכוש 75% מהחבילה בכ-710 מיליון שקל, וחברות בשליטת בארינבוים ירכשו 25% בכ-240 מיליון שקל.
לאומי יממן ככל הנראה את העיסקה, מאחר שבנק הפועלים אינו יכול לממנה בשל בעלות צולבת (אריסון היא בעלת מניות מובילה בבנק הפועלים).
שטיינמץ ובארינבוים יקנו משרי אריסון 35.5% ממניות שיכון ובינוי ב-630 מיליון שקל. אביה של שרי, טד אריסון המנוח, רכש את המניות לפי כ-10 שנים בכ-300 מיליון שקל. בהתחשב בעליית המדד, נראה כי לאריסון לא צפויים רווחי הון גדולים מן המכירה, אם כי חישוב מדויק עדיין לא נעשה. מקורות המקורבים לאריסון דיברו כבר בעבר על רצונה למכור את מניותייה.
כדי להשיג שליטה, ירכשו שטיינמץ ובארינבוים גם את מניות תאגיד "גרעין העובדים המצטרפים", המחזיק 17.6% ממניות שיכון ובינוי. הם ישלמו 318 מיליון שקל. המניות הוקצו בזמנו לאלפי עובדים, שחלקם מכרו את המניות בבורסה במשך השנים. עובדי שיכון ובינוי חייבים לחברה 91 מיליון שקל, ככל הנראה בעיקר חוב על חשבון הלואות שקיבלו בעבר לרכישת המניות. נראה, כי הם יפרעו את ההלואות מתוך הכספים שיקבלו.
העובדים עושים עסק טוב: בעיסקות אחרונות, מכרו מניות בבורסה לפי 3.12 שקל למניה. עתה יקבלו 4.5 שקלים למניה, כלומר רווח של 44% מעל מחיר העיסקות בבורסה.
המחיר שבו ירכשו המניות משקף שווי חברה של 1.81 מיליארד שקל, והוא גבוה ב-34% משווי השוק של מניות החברה, שעמד בסוף השבוע על 1.35 מיליארד שקל. היום, עם פרסום הידיעות הראשונות על העיסקה המתקרמת, זינק מחיר המניה בבת אחת ב-16%. יתכן שהמשקיעים מעריכים, בין היתר, שיש אפשרות שהקונים החדשים ירכשו עוד מניות בבורסה, או לחילופין יציעו בעתיד הצעת רכש למניות.
השותפים של בארינבוים
נראה שעדיין לא סוכם סופית איך תתחלק הרכישה בין שטיינמץ לבארינבוים, אך חלקו של שטיינמץ יהיה ככל הנראה גדול יותר.
המנכ"ל החדש של שיכון ובינוי, אורי שני, שנכנס לתפקידו בערב ראש השנה, ימשיך ככל הנראה בתפקידו. חוגים מקצועיים בענף הנדל"ן מביעים הערכה רבה לשני, שעד כה היה מנכ"ל החברה-הבת שיכון עובדים, והצליח לשמור על רווחיותה ואיתנותה למרות המשברים בענף.
בארינבוים ירכוש את חלקו בשיכון ובינוי באמצעות חברת וורלד גרופ, שהוא בעל 65% ממניותיה, באמצעות חברת סילברבוים אחזקות. לבארינבוים יש שותפים: הציבור הוא בעל כ-30% בוורלד גרופ, ועתה יכנס בעקיפין לבעלות על שיכון ובינוי, בנוסף לרכישה ישירה של מניות החברה בבורסה. אהוד (אודי) אמיר הוא בעל 6.5% בוורלד גרופ.
שרם-פודים-קלנר היא בעלת 6.5% בסילברבוים, וצבי בר נס הוא בעל 10% בחברה. עוד חברה, בשם גילקס הולדינג, הרשומה בחו"ל, מחזיקה ב13% ממניות סילברבוים.
היו"ר החדש של שיכון ובינוי, עוזי ורדיזר, לא השתתף בסיכום העיסקה בסוף השבוע. הוא יצא לחופשה בחוף המערבי של ארה"ב. סביר להניח, שהבעלים החדשים של החברה ירצו למנות לה יו"ר מטעמם, כך שכהותנו של ורדיזר בראשות החברה עשויה להיות קצרה למדי.
הפסידו 21 מיליון שקל בחצי שנה
שיכון ובינוי הפסידה 20.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2005. הבעיה העיקרית של החברה היא סולל בונה, השקועה זו השנה השלישית בהפסדים גדולים, והפסידה 74.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה.
כל יתר החברות-הבנות רווחיות - הפעילות בחו"ל הרויחה בינואר-יוני כ-61 מיליון שקל, חרות הרויחה 1.7 מיליון שקל, וגם שיכון עובדים וחברות בנות אחרות דיווחו על רווחים. נוכח ההפסדים בסולל בונה, החליט שני כבר לפני חדשים אחדים על רה-ארגון בפעילות החברה. היא הפסיקה לפעול כיזם בבניה למגורים, ועיקר עיסוקה כיום הוא עבודות קבלניות, המתקבלות ברווח צפוי ומחושב נראש.
שיכון ובינוי גם הפסידה 24 מיליון שקל בשנת 2004, גם זה בעיקר בגלל הפסדים גדולים של סולל בונה.
בני שטיינמץ עשה את הונו בעיסקי יהלומים, ובשנים האחרונות נכנס לעיסקי נדל"ן בארץ ובחו"ל. בעיסקה אחרונה, שדווחה ב-Nfc, נכנס, יחד עם ב.ס.ר אירופה, לפרויקט של בניית 2,000 דירות בריגה, בירת לטביה, במכירות צפויות של 220 מיליון דולר.

תאריך:  09/10/2005   |   עודכן:  09/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכה חברת ISL    מימון הלימודים העיקרי מגיע מעבודה ומחסכונות אישיים    דתיים, חרדים ובעלי הכנסה ממוצעת, יממנו את לימודיהם מהלוואות
ענבל אביב
השכר הממוצע ברוטו למשרת שכיר של עובדים ישראלים בחודש יולי 2005 היה 7,521 ש"ח    מספר משרות השכיר באותה תקופה היה 2,511.4 מיליון
ענבל אביב
1/3 מהחברות עלולות להיקלע לקשיים פיננסיים    שוויין של החברות הנסחרות בת"א - 450 מיליארד שקל    כך עולה מנתונים שפרסמה D&B
נוה יוסף
בית המשפט המחוזי בירושלים מינה מפרק זמני מפעיל לעמותת "קו לחיים"    הסיבה: ליקויים חמורים שהתגלו בפעילות העמותה והגירעון הגדול שנוצר בקופתה
מתי טוכפלד
שר האוצר לשעבר הדגיש: "אני לא פורש כדי לעשות לביתי"    כפי הנראה יפנה לעסקים אך עדיין לא סגר עם אף גורם    בעבודה לא מרוצים: הבא אחריו ברשימה הוא ח"כ לשעבר סלאח טריף שהורשע בפלילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il